افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

ضرورت بازنگری در بودجه محیط زیست – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 368489
ضرورت بازنگری در بودجه محیط زیست – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عبدی زاده مدیرکل صندوق ملی محیط زیست گفت: اگر می خواهیم محیطی پویا داشته باشیم باید بخشی از منابع درآمدی خود از نفت و گاز را به محیط زیست اختصاص دهیم تا بتوانیم جبران کنیم. برای خسارات وارده.» وی ادامه داد: ما نباید تنها در بازار سرمایه و بازار پول […]

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عبدی زاده مدیرکل صندوق ملی محیط زیست گفت: اگر می خواهیم محیطی پویا داشته باشیم باید بخشی از منابع درآمدی خود از نفت و گاز را به محیط زیست اختصاص دهیم تا بتوانیم جبران کنیم. برای خسارات وارده.»

وی ادامه داد: ما نباید تنها در بازار سرمایه و بازار پول برای صندوق ظرفیت سازی کنیم، بلکه باید از منابع بودجه ای که از محل درآمدهای منابع طبیعی است و ارتباط مستقیم با محیط زیست دارد، استفاده کنیم.

عبدی زاده گفت: امیدواریم دستگاه ها به گونه ای عمل کنند که اقلام بودجه حفاظت از محیط زیست به عنوان سرمایه اصلی نسل های آینده و سرمایه بین نسلی در راستای اهداف برنامه هفتم (میانگین رشد صادرات نفت 12.4 درصد، متوسط ​​رشد) باشد. صادرات غیرنفتی 22.6 درصد). متأسفانه در صورت عدم رعایت بندهای بودجه می توان در نظر گرفت که صادرات ما در 5 سال آینده در خطر بوده و اهداف برنامه هفتم توسعه محقق نخواهد شد.

مدیرکل صندوق ملی محیط زیست گفت: بسیاری از کشورها در سال های آینده با رعایت استانداردهای زیست محیطی، ورود کالا به کشور خود را منوط به رعایت حداقل های زیست محیطی می کنند و گواهینامه های ایزو واردات قیر را ممنوع کرده است. در بشکه، چون بازیافت بشکه گران است و برای محیط زیست مضر است، بنابراین در مورد بسته بندی باید استانداردهای زیست محیطی را به شیوه ای جدید رعایت کنیم. اقتصاد سبز به معنای تولید بدون آلاینده است، مشابه آنچه در بسیاری از کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد در حال حاضر در حال شکل گیری است و در ایران باید هر چه سریعتر برای حفظ منافع ملی اجرا شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.