افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 7 October , 2024
0

ضرورت استقرار گمرک در مبادی ورودی آبادان و خرمشهر – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 388982
ضرورت استقرار گمرک در مبادی ورودی آبادان و خرمشهر – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

سید محمد مولوی گفت بیا با خبرنگار بیشتر وی بیان کرد: روز دوشنبه 25 مهرماه برای پیگیری حل مشکلات اقتصادی آبادان با عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی دیدار کردم. وی افزود: در دوره نمایندگی قبلی و دوره فعلی به طور مستمر بر لزوم نگاه اقتصادی به آبادان تاکید کرده ام و پیگیری های […]

سید محمد مولوی گفت بیا با خبرنگار بیشتر وی بیان کرد: روز دوشنبه 25 مهرماه برای پیگیری حل مشکلات اقتصادی آبادان با عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی دیدار کردم.

وی افزود: در دوره نمایندگی قبلی و دوره فعلی به طور مستمر بر لزوم نگاه اقتصادی به آبادان تاکید کرده ام و پیگیری های زیادی در این زمینه در حال انجام است.

تشکیل شورای هماهنگی بانک منطقه آزاد اروند

نماینده مردم آبادان در شورای اسلامی با اشاره به بانک های آبادان و خرمشهر گفت: با توجه به توانمندی های اقتصادی ویژه سازمان منطقه آزاد اروند در شهرهای آبادان و خرمشهر و به منظور ایجاد هم افزایی و انسجام در پرداخت تسهیلات بانکی بر اساس مأموریت اجباری برنامه هفتم پیشرفت. از وزیر اقتصاد و دارایی درخواست تشکیل «شورای هماهنگی بانک‌های مستقر در منطقه آزاد تجاری اروند» را داشتم.

حضور بانک های خارجی در اروند

مولوی منطقه آزاد اروند را یکی از مهم ترین مناطق آزاد ایران دانست و گفت: حجم زیادی از صادرات کشورمان از طریق این منطقه به عراق انجام می شود اما متأسفانه تاکنون بانک فراساحلی نداشته است. موضوعی ضروری و حیاتی که عملاً نادیده گرفته شده است».

وی تاکید کرد: از وزیر اقتصاد و دارایی درخواست کردم شرایط را برای حضور بانک های خارجی در منطقه آزاد اروند فراهم کند تا سرمایه گذاری های خارجی با سرعت بیشتری متناسب با توسعه اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر انجام شود.

نماینده مردم آبادان در شورای اسلامی با اشاره به چالش عدم استقرار گمرک در شهرهای اصلی آبادان و خرمشهر تصریح کرد: این موضوع را از طریق دفتر رئیس جمهور و رئیس دفتر پیگیری کرده ام. رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید کرد.

مولوی توضیح داد: درخواست جلسه ویژه با وزیر اقتصاد و دارایی برای تصمیم گیری کردم دریافت کنید نهایی باید با توجه وزیر اقتصاد و دارایی و همچنین با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد، رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران و مسئولان استانی و شهری تشکیل شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه تجارت تاکید کرد: از وزیر دارایی درخواست کردم برای رونق بیشتر کسب و کار و ایجاد تحرک و پویایی در تشریفات تجاری منطقه خصوصی و مرزی، محدودیت واردات اقلام مجاز و قانونی در گمرک اروندکنار لغو شود. اروندکنار در واقع باید رویه های تجاری این بندر بهبود یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=388982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.