افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

ضرورت احداث مرکز صادرات آبزیان در منطقه آزاد تجاری اروند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 369038
ضرورت احداث مرکز صادرات آبزیان در منطقه آزاد تجاری اروند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

اطلاع رسانی کند خبرنگار بیشترمرتضی سوری عصر پنجشنبه در جلسه هم اندیشی توسعه صیادی در منطقه آزاد اروند که با حضور معاونین و مدیر زراعت و شیلات منطقه آزاد اروند و رئیس آبادان برگزار شد. اداره شیلات اداره کل شیلات خوزستان با بیان اینکه آبادان و خرمشهر نماد هستند. این ایستادگی و شجاعت است که […]

اطلاع رسانی کند خبرنگار بیشترمرتضی سوری عصر پنجشنبه در جلسه هم اندیشی توسعه صیادی در منطقه آزاد اروند که با حضور معاونین و مدیر زراعت و شیلات منطقه آزاد اروند و رئیس آبادان برگزار شد. اداره شیلات اداره کل شیلات خوزستان با بیان اینکه آبادان و خرمشهر نماد هستند. این ایستادگی و شجاعت است که باید بستر لازم را برای توسعه و پیشرفت در این دو شهر فراهم کند. وی گفت: شیلات برای تسریع در قطار توسعه تلاش زیادی می کند. و خدمات رسانی به مردم تاکنون فعالیت های خوبی به خصوص در زمینه ایجاد مجتمع، ایجاد اشتغال، تمرکززدایی و توسعه کسب و کارهای کوچک روستایی انجام شده است، اما کافی نیست و کارهای بزرگتری در پیش داریم.

ادامه: گسترش سطح همکاری و روابط اقتصادی شیلات با منطقه آزاد اروند با هدف توسعه شیلات و بنادر صیادی و آبزی پروری و در راستای تحقق وظایف و مسئولیت های اجتماعی برای ایجاد توسعه پایدار، اشتغال ساکنان و تثبیت آبزیان. جمعیت 2 شهر نقش موثری دارد.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه منطقه آزاد اروند به دلیل قابلیت حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی، دسترسی آسان به آبراهه های بین المللی و همجواری با استان بصره از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: این منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. من وی در خصوص رشد اقتصادی استان تصریح کرد: از تمامی ظرفیت های بالقوه صیادی منطقه آزاد اروند در حوزه صیادی، آبزی پروری، درمانصنایع جانبی و توسعه گردشگری باید فعال شود.

سوری حضور دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر را از دیگر توانمندی های منطقه برشمرد و افزود: معاونت اجرا برای توانمندسازی صنعت و رفع چالش های علمی و پژوهشی خدمات ارزنده ای ارائه کرده است.

مدیرکل شیلات خوزستان با تاکید بر اینکه وجود بازار باثبات و مطمئن یکی از مواردی است که می تواند به رونق و شکوفایی هر صنعتی کمک کند، گفت: یکی از مهمترین اهداف شیلات تقویت و توسعه بازارهای داخلی است. . و صادرات آبزیان و لزوم ایجاد یک مرکز تجاری بزرگ بین المللی تحت عنوان مرکز صادرات آبزیان در منطقه آزاد تجاری اروند می تواند این منطقه را به قطب تجاری آبزیان کشور تبدیل کند.

سوری نقش ذخایر آبزی و منابع طبیعی را در ایجاد امنیت غذایی برای نسل های آینده برشمرد و ادامه داد: گسترش روابط اقتصادی و تجاری فرامرزی، هماهنگی بین بخشی استان ها و کشورهای همسایه به ویژه طی اقدام مشترک برای حفظ و احیای آبزیان. ذخایر و منابع آبی خلیج فارس، اجرای ممنوعیت ها و محدودیت های صید در صیدگاه های مشترک کمک شایانی به پایداری بهره برداری از ذخایر و بهبود معیشت جامعه بهره بردار و رونق و شکوفایی این منطقه خواهد کرد. صنعت بیشتر از قبل

مقرر شد: تفاهم نامه ایجاد شده بین اداره کل شیلات خوزستان و منطقه آزاد تجاری اروند خرمشهر به روز شود و همکاری های مشترک در زمینه هایی مانند: تکمیل زیرساخت ها، توسعه و ایجاد بنگاه های کوچک آبزی پروری روستایی انجام شود. لایروبی بنادر ماهیگیری، بهبود ذخایر آبزی پروری، بازسازی مراکز تولید بچه ماهی و رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی، ایجاد زیستگاه های مصنوعی، آموزش و ارتقای دانش فنی متصدیان و تجهیز مزارع به فناوری های نوین و هوشمند، مشاوره با کشور مشارکت عراق در توسعه بازسازی ذخایر ماهی در مناطق مشترک ماهیگیری خلیج فارس.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.