افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

ضرر 12 میلیارد دلاری استارباکس، مجازات حمایت از قاتلان کودک صهیونیستی است

  • کد خبر : 146333
ضرر 12 میلیارد دلاری استارباکس، مجازات حمایت از قاتلان کودک صهیونیستی است

به گزارش بازار، سهام قهوه‌های زنجیره‌ای آمریکایی در هفته‌های اخیر به دلیل ترس فزاینده از روند نزولی فروش بزرگ‌ترین قهوه‌فروشی جهان، با زیان‌های متوالی مواجه شده است، زیرا این شرکت در لیست سیاه به عنوان حامی قرار گرفته است. اشغالگری اسرائیل و توسط مردم جهان تحریم شده است. بر اساس این گزارش، سهام استارباکس در […]

به گزارش بازار، سهام قهوه‌های زنجیره‌ای آمریکایی در هفته‌های اخیر به دلیل ترس فزاینده از روند نزولی فروش بزرگ‌ترین قهوه‌فروشی جهان، با زیان‌های متوالی مواجه شده است، زیرا این شرکت در لیست سیاه به عنوان حامی قرار گرفته است. اشغالگری اسرائیل و توسط مردم جهان تحریم شده است.

بر اساس این گزارش، سهام استارباکس در روز دوشنبه 1.6 درصد سقوط کرد و یازدهمین جلسه متوالی خود را رقم زد که طولانی ترین کاهش از زمان تأسیس شرکت در سال 1992 است. در مجموع، این افت 9.4 درصد از ارزش سهم بازار استارباکس، یعنی تقریباً 12 میلیارد دلار سود را از بین برده است. .

تحلیلگران JPMorgan Chase (JPMorgan Chase)، یک شرکت خدمات مالی و بانکی چندملیتی آمریکایی، در یادداشتی در روز دوشنبه گفتند که داده‌های فروش استارباکس حاکی از کاهش شدید رشد شرکت در ماه نوامبر است، به دنبال رشد هشت درصدی فروش غول کافه‌های قاوی. در سه ماهه چهارم سال مالی خود.

نیک ستیان، تحلیلگر شرکت اوراق بهادار Wedbush، به بلومبرگ گفت که سرمایه گذاران نگران این هستند که فروش استارباکس در ایالات متحده انتظارات اجماع را برای سه ماهه جاری برآورده نکند زیرا داده های کارت اعتباری در سه هفته گذشته کاهش یافته است.

وب سایت فدرالیست پپرز همچنین به نقل از تحلیلگر متیو گودمن اشاره کرد که گفت کاهش فروش استارباکس در هفته سوم به شدت تحت تاثیر تحریم ها بوده است.

بلومبرگ نوشت، به طور کلی، سهام استارباکس در سال جاری 1.9 درصد کاهش یافته است. این عملکرد ضعیف نشانه تاثیرگذاری است و چالش بزرگی برای استارباکس است که نیازمند تغییرات استراتژیک در بازار رقابتی است.

مجله آمریکایی «نیوزویک» نیز دیروز چهارشنبه اعلام کرد که چند هفته اخیر پر از آشفتگی برای استارباکس بوده است، زیرا کمپین های تحریم، علاوه بر اعتصاب کارکنان این شرکت که خواستار شرایط کاری و دستمزد بهتر و همچنین وضعیت بدی بودند. تبلیغات، باعث کاهش تقریبا 11 میلیارد دلاری ارزش بازار این شرکت شده است

تحریم استارباکس در جهان از زمانی آغاز شد که در هفته های اول تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی در پی شکایت مدیریت شرکت آمریکایی استارباکس از اتحادیه کارمندان این شرکت به دلیل حمایت از فلسطین، کافی شاپ های این شرکت شرکت، به ویژه در غرب آسیا، توسط مردم تحریم شدند.

پس از اینکه قهوه‌خانه زنجیره‌ای آمریکایی استارباکس علیه اتحادیه کارکنان خود به اتهام حمایت از فلسطین شکایت کرد، کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی برای تحریم کافی‌شاپ‌های این شرکت در جهان عرب تشدید شد.

استارباکس بیش از 35000 شعبه در 86 کشور و بیش از 9000 شعبه تنها در ایالات متحده دارد، بنابراین کارکنان آن اتحادیه ای را برای نمایندگی آنها در مقابل مدیریت شرکت ایجاد کردند.

از نخستین روزهای تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اتحادیه کارکنان استارباکس حمایت خود را از ملت فلسطین بر اساس اصول صنفی مبتنی بر دفاع از حقوق و آزادی ها اعلام کرده بود.

اتحادیه در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در X (توئیتر سابق) اعلام کرد که این اتحادیه همه اشکال اشغال، آوارگی، آپارتاید و خطرات نسل‌کشی که فلسطینیان با آن مواجه هستند را محکوم کرد.

اما این بیانیه و همبستگی اتحادیه کارمندان استارباکس با فلسطینی ها چندان خوشایند شرکت مادر نبود و به همین دلیل نسبت به موضع اتحادیه و استفاده از لوگوی شرکت برای حمایت از فلسطین واکنش نشان داد و شکایتی از اتحادیه ارائه کرد.

استارباکس همزمان با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت رسمی خود نوشت: با ادامه خشونت‌ها علیه مردم بی‌گناه در منطقه، برخی افراد این اظهارات (در مورد جنگ اسرائیل و حماس) را به ما مرتبط می‌کنند و این اشتباه است، زیرا دست اتحادیه و اعضای آن همچنان از نام، آرم و مالکیت معنوی ما استفاده می کنند.

در نتیجه، استارباکس شکایتی را به دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی آیووا تنظیم کرد و اعلام کرد که نشریه منتشر شده توسط اتحادیه نشان دهنده موضع شرکت نیست و هیچ ارتباطی با آن ندارد.

استارباکس گفت: این پست به اعتبار شرکت لطمه زد و مورد توجه منفی مشتریان قرار گرفت. ب

بلافاصله پس از آن، خبر شکایت مدیریت استارباکس از اتحادیه کارکنان این شرکت به دلیل حمایت از فلسطین در شبکه های اجتماعی آمریکایی منتشر شد و سپس در شبکه های اجتماعی عربی منتشر شد.

خبر این شکایت خشم مردم کشورهای عربی را برانگیخت که در شبکه های اجتماعی بازتاب یافت و کمپین هایی را برای تحریم کافی شاپ های استارباکس در چندین کشور عربی، اسلامی و … راه اندازی کردند.

در همین راستا، مردم کشورهای عربی و اسلامی شروع به ارسال کلیپ‌های ویدئویی کرده‌اند که نشان می‌دهد فروشگاه‌های استارباکس در کشورهایشان در مقایسه با گذشته، به دلیل شهرت جهانی این زنجیره، فاقد مشتری هستند.

پس از پخش این کلیپ ها، دوباره بحث از دست دادن صاحبان امتیاز این کافی شاپ ها به دلیل موج تحریم ها بالا گرفت تا اینکه استارباکس در منطقه بیانیه ای را منتشر کرد و در مورد موضوع حمایت از ارتش اشغالگر اسرائیل یا کابینه اسرائیل اظهار نظر کرد. گفت: “این فقط یک شایعه بدخواهانه است که به هیچ وجه صحت ندارد. نه استارباکس و نه هوارد شولتز هیچ حمایت مالی از کابینه یا ارتش اسرائیل نمی کنند.

این شرکت افزود: استارباکس از سال 1999 در خاورمیانه از طریق یک قرارداد حق رای انحصاری با شریک تجاری خود، گروه ال شای در کویت، فعالیت می کند. اگرچه استارباکس یک شرکت آمریکایی است، اما مفتخر است که یک شرکت جهانی است که حضور خود را در 86 کشور جهان تقویت کرده است و نزدیک به 1900 کافی شاپ در 11 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا با بیش از 19000 کارمند فعال است.

فهرست شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی در جهان، علاوه بر استارباکس، شامل مک‌دونالدز، هاردیز، برگر کینگ و نوشیدنی‌های نستله، کوکاکولا، لیپتون، استارباکس، خودروهای هیوندای، کره جنوبی، برندهای تاید و “آریل.” مواد شوینده و لوزام، لوازم آرایشی آمریکایی “کایلی جنر” و “لوریا” و شرکت فناوری اطلاعات “HP” و شرکت IBM که سخت افزار، میان افزار و نرم افزار کامپیوتر و همچنین پوشاک و تجهیزات ورزشی را با “نایک” تولید و به بازار عرضه می کند. و “پوما”. برندها.Es.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=146333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.