افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

ضرر ۱۹۴ میلیارد دلاری آلمان با انتخاب مجدد ترامپ

  • کد خبر : 409309
ضرر ۱۹۴ میلیارد دلاری آلمان با انتخاب مجدد ترامپ

موسسه اقتصادی آلمان (IW) در گزارشی اعلام کرد، اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در ماه نوامبر دوباره انتخاب شود، دوره چهار ساله او ممکن است برای آلمان 180 میلیارد یورو (تقریباً 194.2 میلیارد دلار) در جنگ تجاری هزینه داشته باشد. هزینه بر اساس این گزارش، وعده ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه ها برای […]

موسسه اقتصادی آلمان (IW) در گزارشی اعلام کرد، اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در ماه نوامبر دوباره انتخاب شود، دوره چهار ساله او ممکن است برای آلمان 180 میلیارد یورو (تقریباً 194.2 میلیارد دلار) در جنگ تجاری هزینه داشته باشد. هزینه

بر اساس این گزارش، وعده ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه ها برای کاهش کسری تجاری آمریکا می تواند باعث ایجاد اختلالات اساسی در تجارت جهانی شود.

اتحادیه اروپا یک استراتژی متقابل در برابر چنین تهدیدی ایجاد کرده است. اگر دولت ترامپ تعرفه‌های وارداتی را به 10 درصد برای اتحادیه اروپا و 60 درصد برای چین افزایش دهد، اتحادیه اروپا نیز به‌عنوان تلافی‌جویانه، افزایشی معادل آن را اعمال خواهد کرد.

این موسسه شبیه سازی هایی را برای ارزیابی آسیب های احتمالی به اقتصاد آلمان در صورت موارد فوق انجام داد و دریافت که تولید ناخالص داخلی این کشور بیش از 137.1 میلیارد دلار در طول چهار سال از دست خواهد داد.

در همین حال، شبیه سازی دیگری نشان داد که اگر دولت ترامپ و اتحادیه اروپا هر کدام تعرفه واردات خود را به 20 درصد افزایش دهند، تولید ناخالص داخلی آلمان 1.5 درصد کاهش می یابد و مجموع زیان 194.2 میلیارد دلاری را در چهار سال به ثبت می رساند.

اقتصاد ایالات متحده نیز در سال 2025 شاهد زیان بین 1.3 تا 1.5 درصد از تولید ناخالص داخلی خواهد بود که تأثیرات منفی آن در دو سال اول بیشتر احساس می شود و در دو سال آینده کاهش می یابد.

به گزارش بیزینس، مؤسسه اقتصادی آلمان گفت، چین که رفتارش در تجارت آزاد جهانی به عنوان یک چالش در گزارش توصیف شده است، به اقدامات تلافی جویانه در قالب تعرفه های اضافی توسط اتحادیه اروپا و آلمان در دوره تنش ژئوپلیتیکی نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.