افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

ضربه سختی به دولت روحانی در سال 1395 / ماجرای هشتگی که مبنای اعتراضات شد

  • کد خبر : 329829
ضربه سختی به دولت روحانی در سال 1395 / ماجرای هشتگی که مبنای اعتراضات شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری در دولت روحانی و از اعضای اصلی حزب اعتدال و توسعه در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین توضیحاتی ارائه کرد. درباره راه اندازی هشتگ “پشیمانم” پرداخت بخشی از این گفتگو را در ادامه بخوانید؛ *با توجه به انتقادات به نظر می رسد چند […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری در دولت روحانی و از اعضای اصلی حزب اعتدال و توسعه در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری خبرآنلاین توضیحاتی ارائه کرد. درباره راه اندازی هشتگ “پشیمانم” پرداخت بخشی از این گفتگو را در ادامه بخوانید؛

*با توجه به انتقادات به نظر می رسد چند تن از سیاستمداران عبارت «پشیمانم» را که در سال 96 شنیده شد تکرار می کنند، به نظر شما بازگشت به آن روزها تا چه حد ضروری است؟

باید اشاره کنم که اعتراضات در سال 1395 از جانب مردم نبود، بلکه از جانب بخش تندرو یک جناح سیاسی در کشور بود. همچنین در آن دوره دکتر روحانی با هیچ حزب و گروهی ائتلاف نکرد و با کسی قول و قراری نداد.

مثلاً اگر می گفت اگر از من حمایت می کنید این کارها را برای شما انجام می دهم یا اینکه سهم شما در این تعداد وزارتخانه اصلا موضوعیتی نداشت و اساس این مدل تعامل را نداشت.

شعار «متاسفم» در سال ۱۳۹۵ ضربه سختی به دولت وارد کرد

شعار «متاسفم» در سال ۱۳۹۵ ضربه سختی به دولت وارد کرد. از یک سو به ناامیدی مردم دامن زد و از سوی دیگر به گروه هایی که افکار منفی را تئوریزه می کردند که سهم می خواهند و خلاف منافع ملی است، آسیب جدی وارد کرد. به نظر من این موجی که شروع شد از همین دست است و تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

* در سال 1395 در پی «پشیمانم» و موج ناامیدی، اعتراضاتی شکل گرفت. این بار چگونه پیش بینی می کنید که در صورت ادامه این روند انتقادی، این گونه اعتراضات با محوریت تندروها دوباره شکل بگیرد؟

ژانر «پشیمانم» در آن دوره متفاوت بود. افرادی که تظاهرات را برنامه ریزی و سازماندهی کردند گروه مخالف ما بودند، اما کسانی که شعار «متاسفم» را سر دادند جزو این مخالفان طبقه بندی نشدند.

آیا پزشکان اصلاح طلب یک تشکل هستند؟

*مدکیانو یکی از 3 کاندیدای اصلاح طلبان بود که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت و در نهایت رای آورد، آیا ریاست مدکویانو فرصت دیگری برای اصلاح طلبان برای گسترش بدنه خود نیست؟ به خصوص که به عقیده بسیاری در انتخابات گذشته برکنار یا حذف شدند…

اعتدالیون، اصلاح طلبان و حتی اصولگرایان معتدل از پزشکان حمایت کردند. مدیکایان یکی از 3 گزینه معرفی شده در جریان اصلاحات بود اما آیا اصلاح طلب تشکیلاتی است؟ او در جریان مناظره های انتخاباتی به صراحت اعتراف کرد که «من اصولگرا هستم که دنبال اصلاحات هستم». بنابراین همه کسانی که به پزشکان رای دادند و همه احزاب حامی او در یک موضع هستند و یک گروه صلاحیت این را ندارند که بگویند فقط من باید تصمیم بگیرم و چه می گویم.

27215

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.