افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

ضربه ای جدید به صنعت بازی های ویدیویی

  • کد خبر : 162315
ضربه ای جدید به صنعت بازی های ویدیویی

به گزارش بازار، چین اخیرا پیش نویس مقررات جدید و محدودکننده صنعت بازی این کشور را منتشر کرده است. سرمایه گذاران و کارشناسان این صنعت بر این باورند که تدوین و اجرای قوانین و مقررات جدید علیه صنعت قمار در چین، ضربه ای به بزرگ ترین بازار قمار جهان خواهد زد که امسال تنها بهبود […]

به گزارش بازار، چین اخیرا پیش نویس مقررات جدید و محدودکننده صنعت بازی این کشور را منتشر کرده است. سرمایه گذاران و کارشناسان این صنعت بر این باورند که تدوین و اجرای قوانین و مقررات جدید علیه صنعت قمار در چین، ضربه ای به بزرگ ترین بازار قمار جهان خواهد زد که امسال تنها بهبود جزئی را تجربه کرده است.

پیش نویس قوانین جدید که به طور موثر محدودیت هایی را برای هزینه بازی های آنلاین تعیین می کند، وحشت را در بین سرمایه گذاران برانگیخته است و نزدیک به 80 میلیارد دلار از ارزش بازار دو شرکت بزرگ بازی چین را از بین می برد زیرا سرمایه گذاران به دنبال ارزیابی تأثیر پتانسیل سود هستند. و محدودیت های بیشتری در آینده وجود خواهد داشت.

طبق قوانین جدید، اکنون پرداخت پاداش نقدی به افرادی که هر روز وارد بازی می شوند، برای اولین بار در محیط بازی خرج می کنند یا چندین بار متوالی در محیط بازی خرج می کنند، ممنوع است. همه این روندها مکانیزم های مشوق رایج در بازی های آنلاین هستند.

پس از انتشار این خبر توسط سازمان ملی مطبوعات و انتشارات (NPPA) که تنظیم کننده اصلی صنعت بازی در این کشور است، سهام شرکت تنسنت، بزرگترین شرکت بازی سازی جهان، 16 درصد سقوط کرد. نزدیکترین رقیب، NetEase، 25 درصد سقوط کرد.

پکن در طول سال‌ها بازی‌های ویدیویی را سرکوب کرده است. در سال 2021، چین محدودیت های شدیدی را برای افراد زیر 18 سال برای بازی اعمال کرد و به دلیل نگرانی در مورد اعتیاد به بازی، تأیید بازی های ویدیویی جدید را برای تقریباً 8 ماه به حالت تعلیق درآورد.

اگرچه این سرکوب به طور رسمی در سال گذشته با از سرگیری تأییدیه‌های جدید بازی پایان یافت، تنظیم‌کننده‌ها همچنان محدودیت‌هایی را برای محدود کردن هزینه‌های بازی اعمال می‌کنند. پیش نویس قوانین جدید که روز جمعه فاش شد، صریح ترین قوانینی است که در عین حال با هدف محدود کردن هزینه های درون بازی انجام شده است. بازی‌ها علاوه بر ممنوعیت پرداخت‌های پاداش، باید محدودیت‌هایی را نیز در مورد میزان شارژ کردن کیف پول دیجیتال خود توسط بازیکنان تعیین کنند.

به گفته کارشناسان صنعت بازی، حذف این مشوق‌ها احتمالاً باعث کاهش کاربران فعال روزانه و درآمد درون برنامه‌ای می‌شود و در نهایت می‌تواند ناشران را مجبور کند که اساساً در طراحی بازی و استراتژی‌های بازاریابی خود تجدید نظر کنند. همچنین بازی ها از ارائه امکانات قرعه کشی و امکان گمانه زنی و حراج اقلام بازی مجازی منع شده اند.

اما قوانین جدید شامل پیشنهادی بود که انتظار می‌رود صنعت بازی با استقبال گسترده‌ای روبرو شود و قانون‌گذاران را ملزم می‌کرد تا تاییدیه‌های بازی را ظرف 60 روز پردازش کنند. در همین حال، رگولاتورهای چینی در همان روزی که قوانین جدید رونمایی شد، 40 بازی وارداتی جدید را برای عرضه داخلی تایید کردند که نشان دهنده تمایل پکن برای اجازه دادن به بازی های بیشتر به کشور است. قوانین جدید همچنین منعکس کننده نگرانی های پکن در مورد داده های کاربران است و ناشران بازی را ملزم می کند سرورهای خود را در چین نگه دارند. دولت تا ژانویه به دنبال نظرات عمومی در مورد قوانین است.

در نتیجه محدودیت های پکن در صنعت بازی در سال 2021، سال 2022 سخت ترین سال ثبت شده برای صنعت بازی چین بود، زیرا کل درآمد این صنعت برای اولین بار به شدت کاهش یافت. بر اساس گزارش انجمن صنعت بازی، بازار بازی های ویدیویی چین در سال جاری رشد خود را از سر گرفته است و درآمد داخلی با افزایش 13 درصدی به 303 میلیارد یوان (42.6 میلیارد دلار) رسیده است.

پیش نویس قانون جدید بر بخش شکار در سطح جهانی نیز سایه افکنده است. سهام Roblox، Electronic Arts و Unity Software روز جمعه بین 1.7 تا 3.1 درصد سقوط کرد، در حالی که در اروپا، Ubisoft سازنده بازی های ویدیویی فرانسوی بیش از 3 درصد سقوط کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162315

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.