افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

ضایعات یک سوم محصولات کشاورزی مصرف شکر و روغن 1.5 برابر استاندارد بین المللی است

  • کد خبر : 404589
ضایعات یک سوم محصولات کشاورزی مصرف شکر و روغن 1.5 برابر استاندارد بین المللی است

به گزارش بازار، «غلامرضا نوری قزلجه» امروز (دوشنبه) در نخستین همایش ملی اخلاق در کشاورزی و غذا افزود: همه محصولات کشاورزی تولید شده به دست مردم نمی رسد و حدود یک سوم محصولات کشاورزی ضایعات هستند و این چالش است. باید از نظر اخلاقی اصلاح شود وی با تاکید بر اینکه باید در فرهنگ مصرف […]

به گزارش بازار، «غلامرضا نوری قزلجه» امروز (دوشنبه) در نخستین همایش ملی اخلاق در کشاورزی و غذا افزود: همه محصولات کشاورزی تولید شده به دست مردم نمی رسد و حدود یک سوم محصولات کشاورزی ضایعات هستند و این چالش است. باید از نظر اخلاقی اصلاح شود

وی با تاکید بر اینکه باید در فرهنگ مصرف محصولات کشاورزی رفتار اخلاقی وجود داشته باشد، افزود: فرهنگ مصرف مبتنی بر اخلاق منجر به استفاده صحیح از مواد غذایی می شود. به عنوان مثال ما به ترتیب 1/3 و 90 درصد به واردات شکر و روغن وابسته هستیم.

نوری قزلجه ادامه این روند را آسیب زا دانست و گفت: علاوه بر هزینه بالای کردها برای تامین ارز برای واردات، هزینه کردها برای خانوارها نیز فشاری بر اقتصاد است.

وزیر جهاد کشاورزی عوارض این مصرف بی رویه را انواع دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و هزینه های زیاد در این بخش دانست و افزود: این چالش را می توان با رعایت اخلاق حل کرد که می توان آن را به خدمات اولیه آب رساند و بخش منابع خاک

تأثیر اخلاق بر حفظ منابع اولیه و مصرف بهینه غذا.

وی در ادامه بیان کرد: دین از دو عنصر عقلانیت و اخلاق تشکیل شده است. بنابراین 50 درصد دین به اخلاق مربوط می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اخلاق شامل عدالت و کرامت است، اظهار داشت: برخی از اخلاقیات در بخش کشاورزی نیز کاربرد دارد.

وی تصریح کرد: حوزه کشاورزی بسیار گسترده است که شامل اخلاق، فرهنگ و ایمنی نیز می شود و توجه به نظام های اخلاقی یکی از نیازهای این بخش است.

نوری قزلجه با اشاره به رابطه انسان و طبیعت گفت: در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، رابطه انسان و طبیعت بسیار حائز اهمیت است، به ویژه در حوزه کشاورزی، ارتباط انسان با طبیعت.

وی ادامه داد: برای اینکه ببینیم آیا در جامعه ای اخلاقی رفتار کرده ایم، باید به نحوه برخورد افراد جامعه با محیط زیست و منابع اولیه تولید آب و خاک نگاه کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به حقوق کشاورزان تصریح کرد: نباید انتظار داشت کشاورز به همه وظایف عدالت و حقوق اجتماعی عمل کند.

وی افزود: کشاورزان نیز حقوق اجتماعی دارند که باید به آن توجه شود. شاید بخشی از چالش های عدالت اخلاقی و اجتماعی در حوزه کشاورزی ناشی از همین موضوع باشد.

نوری قزلجه تصریح کرد: همچنین چالش های زیست محیطی کنونی و تغییرات ویرانگر اقلیمی کنونی ناشی از فقدان اخلاق در اعمال ما انسان هاست.

وی گفت: در حوزه سلامت مواد غذایی وظیفه اخلاقی داریم و فرهنگ سازی مبتنی بر اخلاق ضروری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=404589

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.