افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

صهیونیست ها در عملیات تروریستی ضاحیه از چه نوع بمبی استفاده کردند؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 380243
صهیونیست ها در عملیات تروریستی ضاحیه از چه نوع بمبی استفاده کردند؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش حزب الله لبنان روز گذشته در بیانیه ای شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حمله تروریستی ارتش رژیم اشغالگر قدس به مقر مرکزی حزب الله را تایید کرد. فرماندهی در حومه جنوبی بیروت. بر اساس گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، جنگنده های این […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش حزب الله لبنان روز گذشته در بیانیه ای شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در حمله تروریستی ارتش رژیم اشغالگر قدس به مقر مرکزی حزب الله را تایید کرد. فرماندهی در حومه جنوبی بیروت.

بر اساس گزارش رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، جنگنده های این رژیم در حمله تروریستی به مقر حزب الله در حومه بیروت و در این حمله هولناک و جنایتکارانه از حدود 85 بمب که هر کدام حدود یک تن وزن داشتند، استفاده کردند. ، سید حسن نصرالله و یکی از یارانشان به شهادت رسیدند.

برخی منابع مطبوعاتی از جمله سی ان ان از شدت ویرانی های گسترده ناشی از این حمله به حومه بیروت که 6 برج را به طور کامل تخریب کرد، علاوه بر بررسی اندازه حفره های به جا مانده از انفجارها و میزان ارتعاشات گزارش کردند. از این حمله نشان می‌دهد که جنگنده‌های صهیونیستی احتمالاً از بمب‌هایی به وزن 2000 پوند (حدود یک تن) استفاده کرده‌اند که مربوط به بمب‌های ساخت ایالات متحده است. بمب هایی که ارتش رژیم صهیونیستی در زرادخانه خود نگهداری می کند و برای هدف قرار دادن اهداف زیرزمینی طراحی شده است.

اما رسانه های رژیم صهیونیستی از جمله تلویزیون این رژیم بدون تایید یا تکذیب رسمی استفاده از بمب های آمریکایی در حمله به حومه بیروت، بمب های مورد استفاده در این حمله را از نوع “مارک 84” اعلام کردند. این به بمب های ساخت ایالات متحده اشاره دارد.

“مارک 84” یکی از سنگین ترین بمب های تولید شده در ایالات متحده است که شامل چهار نوع بمب با وزن بین 250 تا 2000 پوند است. این بمب ها ظرفیت تخریب بسیار بالایی دارند. زیرا حاوی محموله بزرگی از مواد منفجره هستند. آلومینیوم به کار رفته در این مواد منفجره میزان گرمای آزاد شده و شدت انفجار را افزایش می دهد.

به گفته دفتر مدیریت مهمات ارتش ایالات متحده، مکان های هدف این بمب ها شامل ساختمان ها، راه آهن و خطوط ارتباطی است و این بمب ها را می توان برای سایر عملیات هایی که به حداکثر انرژی انفجاری نیاز دارند، استفاده کرد.

این بمب ها بمب های هدایت نشده هستند و در اصل برای ایجاد تخریب گسترده طراحی شده اند، بنابراین استفاده از آنها در مناطق پرجمعیت به دلیل خسارات زیادی که به مردم غیرنظامی وارد می کنند ممنوع است. به عنوان مثال، بمب های مارک 84 می توانند در شعاع 400 متری تخریب گسترده ای ایجاد کنند. علاوه بر تلفات مستقیم این بمب ها، قطعات تیز بیرون آمده از آنها نیز در صورت اصابت به بدن افراد، مستقیماً جان خود را از دست می دهند.

در نتیجه استفاده از این بمب ها در مناطق پرجمعیت بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه کاملاً ممنوع است و اگر متجاوز نتواند نشان دهد که استفاده از این بمب ها به غیرنظامیان آسیبی نمی رساند، طبق قوانین بین المللی مرتکب جنایت جنگی شده است. و باید تلاش کنی

در اینجا باید اشاره کنیم که دولت آمریکا از اوایل اردیبهشت ماه در یک تظاهرات و برای کاهش فشار افکار عمومی جهان، ارسال بمب های سنگین مارک 80 به ارتش رژیم صهیونیستی را متوقف کرد، اما در ژوئن گذشته بار دیگر این بمب ها را برای صهیونیست ها ارسال کرد. اطلاعات حاکی از آن است که واشنگتن هفت ماه پس از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، انواع بمب های نام تجاری را به نوار غزه ارسال کرده است و صهیونیست ها احتمالاً زرادخانه بمب های سنگین تر ساخت آمریکا را در اختیار دارند.

ناظران بر این باورند که ارتش رژیم صهیونیستی عمدا جنگ نسل کشی را علیه غیرنظامیان آغاز کرده و قصد دارد جنایاتی را که در یک سال گذشته در غزه انجام داده در لبنان تکرار کند.

بمب های نوع مارک در مقایسه با بمب های هدایت شونده هزینه بسیار کمتری دارند که باعث می شود ارتش اشغالگر تمایل زیادی به استفاده از این بمب ها داشته باشد. قیمت هر یک از این پمپ ها بین 3 تا 16 هزار دلار است. در حالی که هزینه بمب های هدایت شونده به 250 هزار دلار می رسد.

یکی دیگر از مزایای بمب های مارک این است که طراحی استوانه ای دارند و به نرمی در هوا حرکت می کنند و پس از پرتاب از فیوز تماسی برای انفجار استفاده می کنند. همانطور که گفته شد، از این بمب ها علیه مراکز زیرزمینی، تونل ها و ساختمان های مستحکم استفاده می شود. زیرا این پمپ ها دهانه ای با عمق 11 متر و قطر 15 متر ایجاد می کنند.

در نتیجه رژیم اشغالگر صهیونیستی فشارهای خود را بر دولت آمریکا برای ادامه تامین مهمات سنگین تشدید کرده و آمریکا با علم به اینکه تل آویو از این بمب ها در مناطق غیرنظامی استفاده می کند، آنها را در اختیار صهیونیست ها قرار می دهد.

شواهد حاکی از آن است که آمریکا نیز در برابر فشارهای رژیم صهیونیستی تسلیم شده و در تلاش است تا استفاده اشغالگران از بمب های سنگین در مناطق پرجمعیت را توجیه کند. در ادعایی مضحک، مقامات آمریکایی می گویند که ارتش اسرائیل بمب های مارک را با استفاده از تکنیکی به نام «بمباران غواصی» پرتاب می کند که در آن بمب بدون آسیب رساندن به غیرنظامیان بر روی منطقه مورد نظر پرتاب می شود. با برآورد تعداد غیرنظامیان کشته شده در حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی با این بمب ها، می توان به دروغ بودن این ادعاهای آمریکایی ها پی برد.

علاوه بر این، ارتش اسرائیل فاش کرد که از سلاح هایی استفاده می کند که بیشترین آسیب را در غزه وارد می کند و می تواند این وضعیت را به لبنان نیز گسترش دهد.

سازمان ملل همچنین در ژوئن گذشته گزارش داد که رژیم اشغالگر اسرائیل یک سری حملات هوایی نامتناسب در نوار غزه بین اکتبر تا دسامبر 2023 انجام داد و از بمب های سنگین بین 250 تا 2000 پوند استفاده کرد که به طور خاص ساختمان ها، کمپ های پناهندگان و مدارس را هدف قرار دادند و بازارها مورد حمله قرار گرفته اند و در نتیجه تنها 6 حمله، تقریباً 300 غیرنظامی قتل عام شدند.

این گزارش حاکی از آن است که ارتش اشغالگر به طور مکرر اصول اولیه قوانین جنگ را زیر پا گذاشته و در حملات خود بین سربازان و غیرنظامیان فرقی قائل نشده است.

این حقایق و گزارش‌ها راز اصرار صهیونیست‌ها بر استفاده بیش از حد از این بمب‌های سنگین را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که هدف تل‌آویو برانگیختن کشتار جمعی و قتل عام بیشترین تعداد غیرنظامیان فلسطینی است و اکنون تصمیم به انجام جنایات خود گرفته است. به لبنان بنابراین صهیونیست ها سلاح هایی را انتخاب می کنند که بیشترین آسیب را به مناطق غیرنظامی وارد می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380243

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.