افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

صنعت کاشی و سرامیک به کمک تجاری و آموزشی نیاز دارد

  • کد خبر : 360656
صنعت کاشی و سرامیک به کمک تجاری و آموزشی نیاز دارد

به گزارش بازار، «مرتضی صفدری زاده» روز پنجشنبه در همایش اولین جایزه ملی تعالی صنعت کاشی و سرامیک که در میبد یزد برگزار شد، افزود: صنعت کاشی و سرامیک به منظور ارتقای بهره وری، تولید محصولات با کیفیت و افزودن ارزش و هم افزایی بین واحدها نیاز به کمک اداری و آموزشی دارد. وی در […]

به گزارش بازار، «مرتضی صفدری زاده» روز پنجشنبه در همایش اولین جایزه ملی تعالی صنعت کاشی و سرامیک که در میبد یزد برگزار شد، افزود: صنعت کاشی و سرامیک به منظور ارتقای بهره وری، تولید محصولات با کیفیت و افزودن ارزش و هم افزایی بین واحدها نیاز به کمک اداری و آموزشی دارد.

وی در این همایش هر چند از فعالان این صنعت از استان های مختلف کشور تشکر کرد، اما گفت: صنعت کاشی و سرامیک شاید از دید حاکمان برای صنایعی مانند فولاد و پتروشیمی مهم تلقی نشود، اما در میان صنایع برجسته است. استراتژیک صنایع کشور

صفدری زاده افزود: صنعت کاشی و سرامیک کشور که توسط بخش خصوصی اداره می شود، توانسته است دانش فنی بومی را از معدن تا انبار در این سال ها کسب کند و سهم قابل توجهی از کل ناخالص را به خود اختصاص دهد. محصول ملی

صفدری زاده در ادامه با بیان اینکه صنعت کشور امروز در وضعیت خوشی نیست، تصریح کرد: عدم تعادل انرژی، مشکلات تسهیلات بانکی و تحریم های ظالمانه از جمله مشکلات بخش صنعت است.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات صنعت کاشی و سرامیک که مربوط به شرایط حاکمیت بازارها و روابط بین الملل، عدم تعادل انرژی و … است قابل حل نیست، اما بخشی از مشکلات با توجه به حاکمیت قابل حل است. شرایط شرایط با استفاده از مبانی علمی و متخصصان این روش امکان ارتقای بهره وری را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه 50 درصد از فعالان صنعت سرامیک کشور از استان های مختلف در اولین جایزه ملی تعالی صنعت کاشی و سرامیک کشور شرکت کردند، افزود: فعالان این صنعت در مدل جوایز تعالی نقاط قوت و ضعف خود را ارزیابی و شناسایی می کنند.

وی افزود: فکر می کنم فعالان صنعت کاشی و سرامیک در شرایطی می توانند بیشترین سود را ببرند که رقبای قدرتمندی دارند و از طرفی واحدهای موفق نیز باید دست واحدهای ضعیف را بگیرند و از مدل پاداش استفاده کنند. به تعالی با آموزش. و استفاده از علم به آنها کمک کنید تا بتوانند از منافع ملی محافظت کنند.

صفدری زاده با بیان اینکه جایزه تعالی در صنایع مختلفی از جمله فولاد و پتروشیمی اجرا شده است، افزود: جایزه تعالی به معنای اندیشیدن به ارزیابی موجود، نگاه به آینده است.

وی افزود: معتقدم صنعت کاشی و سرامیک باید در اقصی نقاط کشور رشد و توسعه پیدا کند و باید با انتقال تجربیات به رقبای ضعیفی که در بخش ها مشکل دارند کمک کرد تا این صنعت پیشرفت کند و هیچگاه ضعف آن از بین نرود. . چون شادی نیست و هر کجای کشور این صنعت به وجود آمده وظیفه ماست که به رشد این صنعت کمک کنیم.

وی ادامه داد: از همه فعالان عرصه تولید که در این شرایط تلاش جهادی برای سربلندی ایران می کنند قدردانی می کنم.

بررسی روند تولید و صادرات صنعت کاشی و سرامیک.

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز صنعت کاشی و سرامیک در کشور ما به بلوغ کامل رسیده است، گفت: با توجه به سرمایه گذاری های کلانی که در این بخش انجام شده است، ضروری است که تولیدکنندگان باید همگام با پیشتازان این صنعت در سطح جهانی باشند، برای رقابت پذیری محصولات کشورمان با محصولات روز دنیا، باید روند تولید و صادرات خود را بازبینی کنند.

ˈامیرمحمد یونسیˈ افزود: با توجه به شرایط حساس پیش روی این صنعت و رقابت سخت بازارهای جهانی، نیازمند تغییر روندها و توافق فعالان این عرصه هستیم.

یونسی خاطرنشان کرد: وزارت صمت در استفاده از این الگوی تعالی در کنار فعالان این صنعت ایستاده است و امیدواریم با این الگوی تعالی شاهد تولید و صادرات کاشی های لوکس ایرانی به دنیا باشیم.

توسعه و گسترش صنعت سرامیک در سطح بین المللی هدف جایزه تعالی است

رئیس دبیرخانه اولین دوره جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک نیز گفت: جایزه تعالی صنعت کاشی و سرامیک برای اولین بار در ایران اعطا می شود و با محوریت توسعه پایدار این صنعت، رهبری تجاری و ایجاد تعادل می باشد. . ارزش برای ذینفعان و با هدف توسعه متوازن این صنعت و کمک به شرکت های فعال در گام نهادن در مسیر رشد و تعالی ایجاد می شود.

نسرین احمدی افزود: توسعه و گسترش صنعت کاشی و سرامیک در سطح بین المللی از اهداف اصلی برگزاری این دوره است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه تعالی با حمایت وزارت صداقت و انجمن کاشی و سرامیک انجام می شود، گفت: همچنین کمیته های علمی، اجرایی و داوری نیز در چارچوب شورای سیاسی این جایزه تعالی تشکیل شده است. .

توضیحات اعضای کمیته علمی این جایزه برای برتری در صنعت کاشی و سرامیک.

در پایان این مراسم ضمن ارائه مدل جایزه تعالی در صنعت کاشی و سرامیک، با حضور مسئولان و فعالان این صنعت، پیمان تعهد به تعالی امضا و تصمیمات اعضای شورا هنجاری و اجرایی و توصیه های علمی به آنها داده شد.

جایزه تعالی ضمن تشویق سازمان‌های مختلف به حرکت به سوی تعالی، با بررسی و ارزیابی سازمان‌های متقاضی و برجسته‌ترین و کوشاترین سازمان‌های در مسیر تعالی و ارائه آن‌ها به جامعه، نقش برجسته‌ای در ایجاد نگرش مثبت دارد. جامعه نسبت به این سازمان ها.

به این ترتیب هر سازمان برتر علاوه بر بهره مندی از مزایای افزایش بهره وری و نظم در فعالیت های خود که ناشی از استفاده از مدل تعالی سازمانی است، به اهداف اقتصادی خود سریعتر و بهتر دست می یابد.

استان یزد بیش از سه هزار واحد تولیدی فعال با اشتغال 100 هزار نفر دارد و با تولید 50 درصد کاشی و سرامیک ایران یکی از مهم ترین مراکز تولید کاشی و سرامیک در جهان محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=360656

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.