افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
0

صنعت کاشی و سرامیک ایران با صادرات 40 درصد محصولات در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

  • کد خبر : 375305
صنعت کاشی و سرامیک ایران با صادرات 40 درصد محصولات در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

به گزارش بازار، «بهنام عزیززاده» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک اظهار کرد: این صنعت در سال های اخیر از نظر کمی و کیفی رشد خوبی داشته و به جایگاه بالایی دست یافته است. محل و افزود: صنعت کاشی و سرامیک موتور محرکه صنعت معدن است که […]

به گزارش بازار، «بهنام عزیززاده» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک اظهار کرد: این صنعت در سال های اخیر از نظر کمی و کیفی رشد خوبی داشته و به جایگاه بالایی دست یافته است. محل

و افزود: صنعت کاشی و سرامیک موتور محرکه صنعت معدن است که برای 450 هزار نفر با ظرفیت قابل توجهی در حوزه سرمایه گذاری اشتغال ایجاد کرده است.

این رئیس اتحادیه با بیان اینکه بیش از 145 واحد تولیدی در حوزه کاشی و سرامیک در کشور فعال هستند، تصریح کرد: ظرفیت تولید واحدها حدود 750 میلیون مترمربع است و اکنون 500 میلیون مترمربع تولید داریم ، که سالانه 200 میلیون متر مربع در گذشته صادر می شد.

وی بیان کرد: این صنعت در زمینه تولید، پاسخگوی نیازهای داخلی بوده و ارزآوری مهمی مطابق با منافع ملی کسب کرده است.

عزیززاده با تاکید بر اینکه محصولات سرامیک و سرامیک ایران رقابتی و دارای تنوع زیادی است، گفت: به 50 کشور جهان با قیمت و کیفیت خوب محصولات صادر می کنیم که البته با توجه به شرایط تحریم و مبادلات بانکی نسبت صادرات به این کشورها بسیار ناچیز است.

40 درصد صادرات محصولات

وی بیان کرد: 40 درصد تولید را صادر می کنیم که 73 درصد آن به میزان 140 میلیون مترمربع به عراق صادر می شود، ضمن اینکه لازم است موضوع تسهیلات نقل و انتقال پول، تدارکات و مشاوره ایرانیان در کشورهای مختلف تسهیل شود. امکان صادرات به کشورهای اروپایی و آفریقایی نیز وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران خاطرنشان کرد: در صورت عدم تسهیل شرایط صادرات، احتمال از دست دادن بازارهای جهانی وجود دارد و صادرات به عراق با توجه به نرخ ارز 20 درصد به ضرر صادرکنندگان است. .

وی بر بازارهای جدید صادراتی تاکید کرد و گفت: روسیه اگرچه تقاضای زیادی برای کاشی و سرامیک از کشورمان دارد اما سهمی در صادرات به این کشور نداریم. پیش از این صادرات به روسیه ممنوع بود اما اکنون با امضای قرارداد ترجیحی آزاد شده است.

عزیززاده تصریح کرد: موافقتنامه ترجیحی توسط دولت و مجلس روسیه پذیرفته شده است و لازم است کشورمان شرایط را تسهیل کند تا بتواند از این بازار بزرگ استفاده کند.

وی با اشاره به مشکل عدم تعادل انرژی گفت: مشکل اصلی علاوه بر تحریم ها، مشکل عدم تعادل انرژی است که به دلیل قطع برق و گاز مشکلات زیادی برای تولیدکنندگانی ایجاد می شود که نمی توانند پاسخگوی نیاز واحدهای تولیدی باشند. در 6 ماهه اول امسال تقریبا 2 ماه است که متوقف شده است که باعث کاهش تولید، افزایش هزینه ها و افزایش قیمت نهایی محصولات شده است.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران گفت: جلسات متعددی با مسئولان دولت های گذشته برای حل این بحران داشته ایم تا اشتغال زایی در این صنعت تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی بیان کرد: سال گذشته به دلیل افزایش تعرفه برق برای واحدهای تولیدی فاکتورهای معوق صادر شد، هرچند وزارت نیرو اعلام کرد که خسارت واحدهای تولیدی از طریق بخشنامه پرداخت می شود، اما این صنعت نیاز به حمایت بیشتری دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 28 دوره از نمایشگاه بین المللی تخصصی کاشی، سرامیک و چینی برگزار شده است، گفت: امسال دومین دوره این نمایشگاه از یکم تا چهارم آبان ماه در نمایشگاه بین المللی آفتاب برگزار می شود.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران گفت: این نمایشگاه باعث ایجاد رقابت کیفی بین تولیدکنندگان شده و فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردها است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.