افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

صنعت ساخت و ساز اسرائیل در آستانه سقوط است

  • کد خبر : 226825
صنعت ساخت و ساز اسرائیل در آستانه سقوط است

به گزارش بازار، بخش ساختمانی رژیم صهیونیستی پس از جنگ غزه با کاهش شدید سرمایه گذاری مواجه شده و کمبود شدید نیروی کار را تجربه کرده است. به گزارش این رسانه، کابینه رژیم صهیونیستی برای مدیریت و عبور از این بحران پیشنهادی از وزارت حمل و نقل این رژیم برای تامین 10 هزار کارگر خارجی […]

به گزارش بازار، بخش ساختمانی رژیم صهیونیستی پس از جنگ غزه با کاهش شدید سرمایه گذاری مواجه شده و کمبود شدید نیروی کار را تجربه کرده است.

به گزارش این رسانه، کابینه رژیم صهیونیستی برای مدیریت و عبور از این بحران پیشنهادی از وزارت حمل و نقل این رژیم برای تامین 10 هزار کارگر خارجی از سریلانکا دریافت کرده است.

جنگ غزه اقتصاد رژیم صهیونیستی را درهم شکسته است

به گزارش روزنامه «یدیوت آهرنوت»، «زویکا داوید» نایب رئیس انجمن پیمانکاران «بونی هاآرتص» می گوید: از تاریخ 7 اکتبر 2023 (15 مهرماه)، پیمانکاران در بخش ساخت و ساز تقریباً هیچ نداشتند. کارگران

وی می افزاید: کارگران اسرائیلی در این بخش به جنگ اعزام شدند و بخش زیادی از تجهیزات و ماشین آلات مهندسی نیز به جبهه های جنگ اعزام شدند.

دیوید می افزاید: ما در یکی از سخت ترین دوره های تاریخ اسرائیل هستیم.

نایب رئیس انجمن پیمانکاران «بانی هاآرتص» ادامه می دهد: اکنون بخش ساخت و ساز به دام پیمانکاران تبدیل شده است، ما بدون توانایی مدیریت و برنامه ریزی برای مقابله با تهدیدات ناشی از جنگ فعالیت می کنیم.

می‌گوید: ما از دولت می‌خواهیم که بیدار شود و شاهد سقوط بخش ساختمانی باشیم، گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که صدها پیمانکار در این بخش در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

بحرانی بی سابقه و تهدیدی برای اقتصاد رژیم صهیونیستی
بر اساس این گزارش، مدیر اجرایی مؤسسه ترویج و توسعه صنعت ساختمانی رژیم صهیونیستی نیز می گوید: از ابتدای جنگ، فعالیت در بخش ساخت و ساز برای چند هفته به طور کامل تعطیل شد و اکنون با 100 هزار کارگر مفقود شده، فعالیت ها با جزئیات انجام می شود.

«دیوید یحامی» می افزاید: این بحران بی سابقه نه تنها صنعت ساختمان، بلکه کل اقتصاد اسرائیل را تهدید می کند، زیرا درآمد این بخش میلیاردها دلار کاهش یافته است.

و می افزاید: اگر دولت بیدار نشود خسارت هنگفتی به اقتصاد وارد می شود و بسیاری از شرکت ها ورشکست می شوند و صنعت ساختمان از بین می رود.

یحامی می گوید: صنعت ساختمان یک صنعت مستقل نیست، بلکه موتور محرکه اقتصاد است و برای نجات آن نیازمند اقدام راهبردی هستیم تا با کمک های همه جانبه و اضطراری از سقوط بیشتر جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری «رویترز» پیش از این به نقل از اداره آمار رژیم صهیونیستی گزارش داده بود: برآورد اولیه حاکی از افت 19.4 درصدی اقتصاد اسرائیل در سه ماهه آخر سال 2023 در نتیجه جنگ غزه است.

پیش از این رسانه های صهیونیستی از تاثیرات منفی جنگ بر اقتصاد این رژیم خبر داده بودند.

مرکز تحقیقات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که ادامه جنگ عواقب بلندمدتی بر اقتصاد این رژیم خواهد داشت و وزارت دارایی این رژیم نیز پیش بینی هایی در این زمینه داشته است.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی هزینه های مستقیم و غیرمستقیم جنگ را روزانه 250 میلیون دلار اعلام کرد.

از این رو امیر یارون، رئیس بانک مرکزی اسرائیل در پیامی به نخست وزیر این رژیم نسبت به پیچیدگی بحران اقتصادی ناشی از جنگ غزه برای رژیم اشغالگر هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه جنگ غزه ضربه بزرگی به اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد کرده است، گفت: این جنگ بیش از حد انتظار برای اسرائیل هزینه خواهد داشت و بودجه را تحت فشار قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=226825

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.