افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

صنعت بیمه باید به استانداردهای جهانی و به روز نزدیک شود

  • کد خبر : 372559
صنعت بیمه باید به استانداردهای جهانی و به روز نزدیک شود

به گزارش بازار، «عبدالناصر همتی» امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل و معارفه رئیس بیمه مرکزی افزود: امیدواریم رئیس جدید بیمه مرکزی به صورت فنی و تخصصی به مسائل بیمه ای رسیدگی کند. همچنین از زحمات آقای استاد هاشمی در بیمه مرکزی در چند سال گذشته تشکر می کنم. وی ادامه داد: مرکز بیمه نباید در […]

به گزارش بازار، «عبدالناصر همتی» امروز (دوشنبه) در مراسم تجلیل و معارفه رئیس بیمه مرکزی افزود: امیدواریم رئیس جدید بیمه مرکزی به صورت فنی و تخصصی به مسائل بیمه ای رسیدگی کند. همچنین از زحمات آقای استاد هاشمی در بیمه مرکزی در چند سال گذشته تشکر می کنم.

وی ادامه داد: مرکز بیمه نباید در امور بیمه ای دخالت کند بلکه باید بر عملکرد خود نظارت داشته باشد. بیمه مرکزی به صورت آنلاین نظارت می شود و در سراسر جهان به روز می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بیمه مرکزی نباید تخلفات را تحمل کند و باید با انحراف و فساد مقابله کند. در نتیجه سهم آن از بازار بیمه از 50 درصد به 18 درصد کاهش یافت.

همتی با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد و رفاه مردم است که باعث می شود به خرید حق بیمه توجه کنند، تاکید کرد: زمانی که مردم برای تامین حداقل هزینه های زندگی مشکل داشته باشند، کمتر به خرید توجه می کنند. حق بیمه مردم فقط به بیمه اجباری مانند سوم بس است توجه خواهند کرد و بیمه به ویژه بیمه عمر به دلیل فاصله زیاد بین ضریب نفوذ بیمه در کشور و میانگین جهانی در شرایط تورمی جذابیت خود را از دست می دهد.

این عضو کابینه دولت چهاردهم تحقق رشد هشت درصدی ذکر شده در برنامه هفتم توسعه را یک ضرورت برای کشور عنوان کرد و تصریح کرد: رشد اقتصادی فعلی ما در حدی نیست که بتوانیم به آن مباهات کنیم. صنعت بیمه کشور برای حفظ جذابیت بیمه عمر در شرایط تورمی کنونی باید به سمت سرمایه گذاری های زودبازده حرکت کند.

وی همچنین به حادثه رخ داده در طبس اشاره کرد و گفت: امروز جان کارگران تحت فشار است. ارزش افزوده اقتصادی کشور به دلیل اختلاس گران در حال از بین رفتن است و در این میان زندگی کارگران از این معضل بی بهره است و امیدوارم شرایط اقتصادی کشور به ویژه کارگران بهبود یابد. .

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: امروز نباید تعداد شرکت های بیمه بیش از این افزایش یابد. اینکه تعداد شرکت های بیمه هر روز بیشتر می شود خوب نیست و حتی پیشنهاد می کنم که برخی از شرکت های بیمه با یکدیگر ادغام شوند. امروزه شرایط به گونه ای پیش رفته است که عده ای با ایجاد شرکت بیمه و عرضه آن در بورس، هدف خود را کسب سود کرده و از کارکردهای اصلی حرفه بیمه فاصله گرفته اند.

وی در خصوص انحلال پژوهشکده بیمه مرکزی و انتقال آن به یکی از دانشگاه ها گفت: این موضوع را بررسی و در دستور کار قرار می دهیم تا به زودی مشکل برطرف شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.