افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

صندوق های بازنشستگی تکمیلی مشخص می شود

  • کد خبر : 153599
صندوق های بازنشستگی تکمیلی مشخص می شود

به گزارش بازار، مجید عشقی درباره صندوق های بازنشستگی تکمیلی گفت: این صندوق ها از جمله صندوق هایی هستند که اساسنامه آن در ماه های اخیر طراحی شده است و با توجه به ساختار شفاف صندوق های بازنشستگی تکمیلی، ارزش خالص دارایی آنها روزانه منتشر می شود. در سیستم های مرتبط با صندوق، این شفاف […]

به گزارش بازار، مجید عشقی درباره صندوق های بازنشستگی تکمیلی گفت: این صندوق ها از جمله صندوق هایی هستند که اساسنامه آن در ماه های اخیر طراحی شده است و با توجه به ساختار شفاف صندوق های بازنشستگی تکمیلی، ارزش خالص دارایی آنها روزانه منتشر می شود. در سیستم های مرتبط با صندوق، این شفاف سازی احتمالاً باعث جذب منابع بلندمدت به بازار سرمایه و توسعه سرمایه گذاری برای پروژه های مختلف می شود.

وی افزود: همچنین در پایان دوره همکاری، منبع مالی مهمی برای تامین نیازهای دوران بازنشستگی کارمند در اختیار وی قرار می گیرد. پیش بینی می شود این صندوق ها به کندی رشد کرده و از نظر ارزش دارایی در آینده بازار سرمایه مشارکت داشته باشند.

عشقی با اشاره به اینکه سه مصوبه اساسی برای صندوق های تکمیلی اعطا شده است، افزود: این وجوه به منظور تضمین آینده کارکنان شرکت ها و سازمان ها به گونه ای است که ماهانه یا دوره ای مبلغی از حقوق کارکنان کسر و مبلغی از آن کسر می شود. همچنین توسط سازمان ارائه می شود که بر اساس توافق قبلی بین کارمند و کارفرما مبلغ پرداختی در پایان دوره کاری کارمند به آن اضافه می شود.

مدیرعامل سازمان بورس گفت: این صندوق ابزاری است که برای حفظ نیروی انسانی در یک سازمان در نظر گرفته شده است. مقایسه بازدهی بازارهای مختلف نشان داده است که عملکرد سرمایه گذاری های بلندمدت سهام قابل مقایسه با سایر بازارها نیست و شکاف بسیار بزرگ و قابل توجهی دارد.

وی افزود: یکی از تفاوت‌های اساسی صندوق بازنشستگی تکمیلی با صندوق‌های بازنشستگی سنتی این است که این سرمایه‌گذاری‌ها در بازار سرمایه نقدشونده هستند و حد نصاب‌های مشخصی برای دارایی‌های آن‌ها و نظارت لحظه‌ای بر رعایت آن نصاب‌ها وجود دارد. بنابراین انتظار می‌رود این صندوق‌ها بتوانند سودآوری بیشتری از بازار سرمایه کسب کرده و انتظارات صندوق‌های بازنشستگی را برآورده کنند. بنابراین بحث مالکیت شرکتی این صندوق ها به هیچ عنوان مطرح نمی شود و این صندوق ها نمی توانند بیش از حد نصاب در سهام وارد شوند و هر سهم محدودیتی دارد. بنابراین این صندوق ها می توانند خلأ صندوق های بازنشستگی سنتی را پر کنند.

عشقی درباره دو شرکت اخذ مجوز گفت: دو شرکت مذکور مراحل تاسیس خود را سپری می کنند که پیش بینی می شود تا یک ماه آینده تاسیس شوند و می توانند آبونمان خود را انجام دهند.

رئیس سازمان بورس در پاسخ به این سوال که آیا درخواست جدیدی به این سازمان ارسال شده است، گفت: بله، درخواست های دیگری نیز ارسال شده که به رشد آهسته اما مستمر و در کمترین زمان ممکن کمک می کند. پنج سال آینده می تواند سهم قابل توجهی در بازار داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.