افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
7

صندوق نروژی در 3 ماه 33.8 میلیارد دلار ضرر کرد

  • کد خبر : 111380
صندوق نروژی در 3 ماه 33.8 میلیارد دلار ضرر کرد

به گزارش بازار، بر اساس اعلام صندوق ثروت ملی نروژ، افزایش نرخ بهره و ضعف اقتصادی موجب کاهش ارزش تمامی طبقات دارایی این صندوق و در نتیجه زیان برای دارایی های این صندوق شده است. سرمایه. بازده سرمایه گذاری های این صندوق در بازه زمانی تیر تا شهریور منفی 2.1 درصد بوده است، یعنی 0.17 […]

به گزارش بازار، بر اساس اعلام صندوق ثروت ملی نروژ، افزایش نرخ بهره و ضعف اقتصادی موجب کاهش ارزش تمامی طبقات دارایی این صندوق و در نتیجه زیان برای دارایی های این صندوق شده است. سرمایه. بازده سرمایه گذاری های این صندوق در بازه زمانی تیر تا شهریور منفی 2.1 درصد بوده است، یعنی 0.17 واحد درصد بیشتر از بازده شاخص محک آن.

ارزش سهام که بزرگترین طبقه دارایی این صندوق است؛ یعنی حدود 70.6 درصد از ارزش دارایی صندوق 2.1 درصد زیان دید. سرمایه گذاری با درآمد ثابت که کمی بیش از یک چهارم دارایی های صندوق را تشکیل می دهد، 2.2 درصد و دارایی های مستغلات 3.3 درصد از دست داده اند.

تروند گرانده، معاون این صندوق معتقد است که ادامه افزایش نرخ بهره عامل اصلی این زیان های مالی برای صندوق ثروت ملی نروژ است. به گفته وی، اگر نرخ سود تا این حد و با این سرعت افزایش یابد، مشخص است که شرکت هایی وجود خواهند داشت که نیاز به تامین مالی مجدد با نرخ های بالاتر و به تبع آن، مختل شدن روند سرمایه گذاری خواهند داشت.

از آنجایی که بخش کوچکی از سرمایه این صندوق یعنی 0.1 درصد یا 20.4 میلیارد کرون در اسرائیل سرمایه گذاری می شود، گرانده معتقد است که جنگ اسرائیل و حماس نمی تواند آسیب جدی به این صندوق وارد کند. این صندوق پیش از این اعلام کرده بود که استراتژی سرمایه گذاری خود را در آن منطقه تغییر نداده است. اما او اوضاع را زیر نظر دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.