افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

صنایع پر آب در قزوین مجوز نمی‌گیرند

  • کد خبر : 54182
صنایع پر آب در قزوین مجوز نمی‌گیرند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سعیده خضیر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در موزه تنوع زیستی شهر محمدیه برگزار شد، اظهارکرد: استان قزوین علاوه بر میراث‌فرهنگی و آثار باستانی، تنوع زیستی بسیار زیادی دارد که بخشی از از گردشگری مربوط به قابلیت‌های حیات طبیعی است. […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سعیده خضیر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در موزه تنوع زیستی شهر محمدیه برگزار شد، اظهارکرد: استان قزوین علاوه بر میراث‌فرهنگی و آثار باستانی، تنوع زیستی بسیار زیادی دارد که بخشی از از گردشگری مربوط به قابلیت‌های حیات طبیعی است.

او افزود: گونه‌های حیات وحش خاص در مناطق حفاظت شده شرق و غرب استان قزوین وجود دارد که همواره در نگهداری درست و صحیح از آن‌ها توسط محیط‌بانان توجه بسیاری شده است.

خضیر گفت: تصمیماتی در خصوص آهوی دشت قزوین اتخاذ شد که در حال پیگیری است و سعی داریم هیچ تهدید جدی در این زمینه وجود نداشته باشد.

این مسئول با تاکید بر سلامت اکوسیستم استان، توضیح داد: توسعه عمرانی باید به صورتی انجام شود که منافات و ضرری برای حیات‌وحش نداشته باشد.

او تصریح کرد: هرنوع برداشتی از منابع باید منطبق بر مطالعات باشد واگر بدون برنامه‌ریزی درست و اصولی برداشتی از منابع صورت گیرد محیط زیست استان آسیب می‌بیند و درنهایت تخریب می‌شود.

خضیر گفت: خوشبختانه در تصمیمات دولتی استان به مسئله محیط زیست توجه کافی می‌شود، برای مثال صنایع پرآب مجوز نمی‌گیرند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه در قزوین واحدهای صنعتی بسیاری در حال فعالیت هستند با مسئله پسماند روبه‌رو هستیم که در حال حاضر طرح جامع پسماند در استان وجود ندارد و مشخص نیست چه زمانی به تصویب می‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اظهار کرد: روز ملی محیط‌بان در سال جاری که مصادف با میلاد امام رضا علیه السلام بود، یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین به‌عنوان یگان برتر کشوری انتخاب و معرفی شد و در مسابقه تنوع زیستی در کشور هم «امید عزت‌پور» به عنوان عکاس نمونه کشوری انتخاب شد.

46

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=54182

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.