افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
0

صمصامی: طرح بحث ساخت «بمب اتمی» دست درازی به این و آن است/ما قدرت بازدارندگی داریم.

  • کد خبر : 397786
صمصامی: طرح بحث ساخت «بمب اتمی» دست درازی به این و آن است/ما قدرت بازدارندگی داریم.

صمصامی نماینده تهران با انتقاد از نامه نمایندگان برای ساخت بمب اتم تاکید کرد که با تجهیزات و تسلیحات فعلی جنبه بازدارندگی در منطقه ایجاد کرده ایم. اطلاع رسانی کند جریان جدید قالیباف بار دیگر لباس خلبانی را به تن کرد، این بار برای بیروت. شهری که مدتی پیش قسمت جنوبی آن توسط اسرائیل بمباران […]

صمصامی نماینده تهران با انتقاد از نامه نمایندگان برای ساخت بمب اتم تاکید کرد که با تجهیزات و تسلیحات فعلی جنبه بازدارندگی در منطقه ایجاد کرده ایم.

اطلاع رسانی کند جریان جدید قالیباف بار دیگر لباس خلبانی را به تن کرد، این بار برای بیروت. شهری که مدتی پیش قسمت جنوبی آن توسط اسرائیل بمباران شد و دبیر کل حزب الله و یکی از فرماندهان سپاه به شهادت رسیدند. اکنون در فضای متشنج پس از حمله، قالی باف او به حومه شهر می رود و با مردم آنجا صحبت می کند.

اقدامی که به گفته حسین صمصامی نماینده مردم تهران در شورای اسلامی می توانست ساکنان مستأصل این منطقه را به خروج از کشور امیدوار کند. حومه شهر منصرف شدند و آنجا ماندند.

همکاری و هماهنگی دیپلماسی دولت و مجلس نکته دیگری است که این نماینده شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین مطرح می کند و می گوید این همکاری متاثر از مواردی مانند درخواست برخی نمایندگان نیست. برای ساختن بمب اتمی

صمصامی از ساخت بمب اتمی او دفاع نمی کند، حتی انتقاد می کند و به خود یادآوری می کند که وقتی آنقدر قوی هستیم که بازدارندگی را حفظ کنیم، چرا مسائلی را مطرح می کنیم که فشار جهانی را بر ما افزایش می دهد؟

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با حسین صمصامی نماینده مردم تهران در شورای اسلامی می خوانید:

*پروردگار صمصامی! در شرایطی که فضای منطقه متشنج است، شاهد سفر هیئت پارلمانی به کشورهای منطقه و همچنین حضور قالیباف در بیروت بودیم. از سوی دیگر، رئیس مجمع انجمن از. کشورهای آسیایی به دنبال آتش بس در غزه هستند. به نظر شما این دیپلماسی پارلمانی تا چه اندازه با دولت همکاری می کند؟

وقتی رهبری در نماز جمعه معروف به نصر در بیرون از منزل نماز می خوانند، در مقابل همه تهدیداتی که اسرائیل می کند و این جمعیت روی صحنه می روند و در آن شرکت می کنند، نشان دهنده پیروزی بزرگی در برابر موجی است که اسرائیل به راه انداخته است. علیه مردم مظلوم فلسطین

علاوه بر این، نشان می دهد که همه این تهدیدهایی که می کند هیچ است، یعنی هر چه بیشتر تهدید کند، افراد بیشتری وارد صحنه می شوند. در واقع وقتی رهبران اینگونه از خود در برابر همه تهدیدها محافظت می کنند، طبیعی است که رئیس مجلس خودش به بیروت برود و حتی خلبان آن هواپیما باشد.

بنابراین وقتی رهبران ما در نماز جمعه اینگونه می ایستند، از هیچکس نمی ترسیم و در کنار مردم لبنان و فلسطین هستیم و این خود برای آن مردم قوت و دلگرمی است و به آنها روحیه می دهد. این دیپلماسی پارلمانی اساساً در همین راستا حرکت می کند که بسیار خوب است، یعنی باید خدا را شاکر باشیم که رهبران و مسئولانی را دنبال می کنند که رهبری سیاست اسلامی و آنچه به صلاح کشور و محور است. مقاومت می کنند

وقتی عراقچی وارد فرودگاه بیروت شد، اسرائیل چپ و راست به فرودگاه حمله می کرد.

با توجه به تهدیداتی که به اسرائیل اشاره کردید، هماهنگی دیپلماسی بین دو قدرت تا چه حد ضروری است؟ آیا همکاری قوه مجریه و مقننه را در حوزه دیپلماسی می بینید؟

این نکته را حتما تماشا خواهم کرد. حتی اگر هواپیمای عراقچی در شرایطی در فرودگاه بیروت فرود بیاید که اسرائیل از این طرف و آن طرف، از چپ و راست به فرودگاه حمله کند یا رهبران با تمام تهدیدات وارد صحنه شوند و نماز جمعه را بخوانند. وزیر امور خارجه. با همه تهدیدهای اسرائیل به لبنان می روند و می گویند ما با شما هستیم و در نتیجه نقطه قوتی برای مردم می شود و علاوه بر آن پشتیبانی خوبی از جبهه و محور مقاومت می کند. من این چیزها را در یک جهت می بینم.

صمصامی

سفر قالیباف و عراقچی به بیروت یعنی دیپلماسی میدانی

سفر عراقچی به لبنان که بعد از نماز جمعه انجام شد واقعاً تحسین برانگیز بود، در راستای همان مسیری است که رهبران برای حمایت از جبهه مقاومت طی کردند، در این مسیر که ما از اسرائیل نمی ترسیم و از اسرائیل نمی ترسیم. اشتباه کن امکان تهدید وجود دارد اما هیچ غلطی نمی تواند بکند.

به این معنا قانونگذار هم وارد میدان می شود و دیپلماسی را در عمل انجام می دهد و معنای دیپلماسی و میدانی همین است. وقتی عراقچی وارد لبنان می شود و اینجا و آنجا منفجر می شود، این یعنی دیپلماسی در زمین. از طرفی وقتی قالیباف با هواپیمایی که خودش آن را خلبان می کند وارد لبنان می شود و راهی شهر ضاحیه می شود و مردمی که مستأصل بودند و می خواستند برگردند اما می بینند او از تصمیم خود دست می کشد، این یعنی ترکیب دیپلماسی و میدان و این مورد که باعث می شود محور مقاومت به طور ایمن بریده شود.

رهبران بارها تکرار کردند که ما برای ملاحظات دینی و ارزشی بمب اتم نساخته ایم.

*همزمان با سفر مسئولان به کشورهای منطقه، شایعاتی مبنی بر ساخت بمب اتمی از مجلس به گوش می رسد. این اظهارات تا چه اندازه می تواند فضا را علیه ایران در خارج از کشور متحول کند؟

رهبران در این زمینه تعیین تکلیف کردند، هرچند گفتند ما بمب اتم نمی سازیم چون در چارچوب مسائل شرعی نمی گنجد، بنابراین تکلیف نهایی در این زمینه را رهبری تعیین می کنند، به این صورت که آنها تصمیم می گیرند که آیا این کار باید انجام شود یا خیر.

ایشان از ابتدا این نکته را مطرح کردند و سپس گفتند و تکرار کردند که ساخت چنین بمبی خلاف ارزش ها و ملاحظات اسلامی ماست و این کار نمی تواند انجام شود. الان خیلی چیزهای مختلف می گویند اما کار نهایی را مدیریت انجام می دهد و من تاکنون چیزی خلاف این نشنیده ام.

با توجه به اینکه تصمیم گیری در مورد مسائل مهم از جمله مسائل هسته ای بر عهده دولت است، پیشنهاد موضوعاتی مانند ساخت بمب هسته ای از سوی نمایندگان مجلس تا چه اندازه سیگنال منفی به خارج تلقی می شود؟ از کشور؟

این موارد در حدی نیست که چنین آثار بزرگی داشته باشد، زیرا همه می دانند که تشخیص این مسائل بر عهده فرماندهی معظم کل قوا است و ایشان چنین مواردی را تعیین می کنند، در حالی که نظر فرماندهی معظم کل قوا روشن است، در نتیجه من معتقدم. . این گفته نظر درباره بمب اتمی تاثیر چندانی ندارد، الان در مجلس یک چیز می گویند.

اینکه می گوییم می خواهیم بمب اتم بسازیم، دست این و آن را اتو می کند.

* با توجه به تاکید طیف رادیکال بر ساخت بمب هسته ای، گمان می رود اقداماتی مانند درخواست تغییر دکترین هسته ای برای تحت الشعاع قرار دادن همکاری دو قوه مطرح شود.

من هنوز این تصمیم را نگرفتم. آنچه من می بینم این است که رفاقت، همدلی و همگامی در یک جهت حرکت می کند. اینکه می گوییم در این شرایط حساس می خواهیم بمب اتم بسازیم، معنایش این و آن خواهد بود.

ما قدرت بازدارندگی داریم و در منطقه نشان داده شده است. به قدرتی رسیده ایم که در آن جنبه بازدارندگی ایجاد شده است. همچنین اینکه اسرائیل مرتکب اشتباه می شود و بلافاصله با پاسخ تند مواجه می شود و به این فکر می کند که چگونه به ما پاسخ دهد، این نشان دهنده جنبه بازدارندگی است.

ما توانستیم با تسلیحات و تجهیزاتی که در اختیار داریم، بازدارندگی در منطقه ایجاد کنیم و حفظ کنیم، باید قوی‌تر شویم، اما تلاش برای انجام کاری که به دلیل برخی مشکلات در دنیا علیه ما باشد، کار درستی نیست.

* آیا از شما خواسته اند نامه تغییر دکترین هسته ای را امضا کنید؟

نه، برای من نیاوردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.