افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

صفر تا ۱۰۰ دریافت جاب آفر از کشورهای مختلف

  • کد خبر : 76971
صفر تا ۱۰۰ دریافت جاب آفر از کشورهای مختلف
کار در خارج از کشور مزایای زیادی دارد. ممکن است متوجه شوید که فرصت‌های بهتری برای کسب تجربه یا پیشرفت در شغل خود نسبت به کشور خود دارید. جدای از مزایای مربوط به شغل شما، زندگی در خارج از کشور می‌تواند شما را در معرض فرهنگ‌های مختلف و تجربیات جدیدی قرار دهد که در کشور خود به‌آن‌ها دسترسی ندارید. از همین روست که افراد تصمیم می‌گیرند به‌دنبال کار در خارج از کشور خود باشند.

شرکت‌های کاریابی بین‌المللی

اولین و احتمالا دلهره‌آورترین کار در درخواست شغل در خارج از کشور، بررسی موقعیت‌های شغلی بین‌المللی و یافتن موقعیتی است که بتوانید در کشوری که مایل به کار در خارج از کشور برای آن هستید درخواست دهید. این مرحله می‌تواند گیج‌کننده باشد؛ زیرا هیچ مدل مشخصی برای یافتن کار در خارج از کشور وجود ندارد.

اما منابعی هستند که می‌توانند به شما در بررسی موقعیت‌های باز که در حال استخدام در سطح بین‌المللی هستند کمک کند. نکته مهم در رابطه با جستجوی کار در خارج از کشور این است که خود را فقط به یک کانال محدود نکنید!

هنگامی‌که تلاش دارید تا دریابید چگونه می‌توانید شغلی در کشور دیگری پیدا کنید، بررسی این گزینه‌های مختلف به‌طور هم‌زمان شانس شما را برای یافتن موقعیت عالی افزایش می‌دهد.

 

شبکه‌سازی و استفاده از رسانه‌های اجتماعی

شبکه‌سازی یک مهارت ضروری برای یافتن شغل تقریبا در هر موقعیتی است. این روزها شبکه‌سازی هم به روش قدیمی (از طریق تبلیغات دهان‌به‌دهان، دوستان و مهمانی‌ها) و هم به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. شما اغلب می‌توانید جوامعی جویندگان کار بین‌المللی و شرکت‌هایی که به دنبال استخدام آن‌ها هستند را از طریق گروه‌هایی در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند لینکدین پیدا کنید.

یافتن گروه‌های آنلاین با علایق شغلی مشابه، مکانی فوق‌العاده برای شروع برقراری ارتباط در سطح بین‌المللی است و حتی احتمال دارد اولین شغل در خارج از کشور را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید در نمایشگاه‌های کار با کارفرمایان بین‌المللی شرکت کنید.

اکثر شهرهای بزرگ هرچند ماه یک‌بار میزبان یک نمایشگاه کار در خارج از کشور هستند. برای یافتن یک نمایشگاه کار در کشورهای دیگر، جستجوی اینترنتی نمایشگاه‌های شغلی خارج از کشور را در شهرهای بزرگ نزدیک شما انجام دهید.

وقتی در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنید، کارفرمایان و شرکت‌های مختلفی را می‌بینید که افراد را برای مشاغل در کشورهای دیگر استخدام می‌کنند.

 

اهمیت شبکه ارتباطی

در کشور مقصد ارتباطاتی را ایجاد و تقویت کنید. هرچه افراد بیشتری در شبکه خود داشته باشید، شانس بیشتری برای یافتن موقعیتی در کشور و صنعتی که می‌خواهید در آن کارکنید، خواهید داشت. در کنفرانس‌ها شرکت نمایید و به انجمن‌های تجاری بپیوندید و زمان بیشتری را صرف حضور در کنفرانس‌ها و سایر جلسات کنید.

ممکن است فردی را ملاقات کنید که بتواند به شما در یافتن شغل و کار در خارج از کشور کمک کند. با همکاران قدیمی (از طریق تلفن، ایمیل، یا با ملاقات) که احتمال دارد در کشوری که می‌خواهید در آن مشغول به کار شوید تعامل داشته باشند، ارتباط برقرار کنید.

اگر از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اید، از انجمن فارغ‌التحصیلان خود برای ایجاد مخاطبین استفاده نمایید.

ببینید بقیه همکلاسی‌هایتان چه روش‌هایی دارند و با کسانی که در کشورهایی زندگی می‌کنند که علاقه‌مند به‌کار کردن هستند تماس بگیرید. رویدادهای فارغ‌التحصیلان می‌تواند یک‌راه ارزشمند برای افزایش لیست مخاطبین حرفه‌ای شما باشد.

 

مکان‌یابی فرصت‌های شغلی و درخواست

با یک شرکت کاریابی یا استخدام تماس بگیرید. شرکت‌های کاریابی و استخدام توسط سایر شرکت‌ها برای یافتن نامزدهای شغلی با مهارت‌های خاص به کار گرفته می‌شوند. در یکی از این شرکت‌ها ثبت‌نام کنید. با تماس و ثبت‌نام در یک شرکت کاریابی، شانس خود را برای یافتن کار در خارج از کشور به‌طور چشمگیری افزایش‌خواهید داد.

سایت‌های کاریابی بین‌المللی را جستجو نمایید. زمانی را اختصاص دهید و آگهی‌های شغلی در وب‌سایت‌های شغلی بین‌المللی را بررسی کنید. سایت‌های کاریابی بین‌المللی نسبت به سایر وب‌سایت‌ها پست‌های بیشتری در خارج از کشور شما خواهند داشت. وب‌سایت‌هایی مانند نمونه‌ زیر را در نظر بگیرید:

  • karbinco.com

کاریابی بین المللی کاربین

برای ملاقات با مردم و جستجوی شغل از کشور مقصد دیدن کنید. اگر در یافتن محل کار مشکل دارید یا می‌خواهید شانس خود را برای یافتن شغل خوب افزایش دهید، یک سفر کوتاه به کشوری که می‌خواهید در آن مشغول به‌کار شوید در نظر بگیرید.

به‌این‌ترتیب، می‌توانید ایده بهتری درباره کار موردنظر خود داشته باشید. علاوه بر این، ممکن است بتوانید با افرادی ارتباط برقرار کنید که در یافتن شغل و کار در خارج از کشور برای شما مفید باشند. شما می‌توانید هنگام ورود به کشور از دفاتر شرکت‌های کاریابی بازدید کرده و از طریق روزنامه‌های محلی آگهی‌های شغلی را بررسی کنید.

 

آماده‌سازی رزومه مناسب

رزومه خود را متناسب با کشور موردنظر تنظیم کنید. چند نمونه خاص از رزومه را در کشور یا منطقه‌ای که به‌دنبال نقل‌مکان به آنجا هستید، بیابید. این مهم است، زیرا سبک بررسی رزومه‌ها در هر کشوری نسبت به کشور دیگر متفاوت خواهد بود.

با تطبیق رزومه خود برای آن کشور خاص (و حتی نوشتن آن به زبان مادری کشور مقصد)، به کارفرمایان نشان می‌دهید که به این فرصت شغلی علاقه‌مند هستید. برای مثال رزومه در ایالات‌متحده، بریتانیا و اسکاندیناوی شامل عکس یا اطلاعات شخصی نیست. آن‌ها در درجه اول بر تجربه و تحصیلات حرفه‌ای متمرکز هستند.

در رزومه‌های اروپای مرکزی اغلب اطلاعاتی شامل یک عکس و اطلاعات شخصی مانند ملیت، سن و جنسیت مشاهده می‌شود. این رزومه‌ها اغلب حاوی جدیدترین تجربه شغلی هستند و نه کل سابقه شغلی یک متقاضی کاریابی. ضمن آنکه رزومه در اکثر کشورهای آسیایی باید شامل یک عکس باشد. به‌عنوان‌مثال، رزومه در چین باید دلیل ترک شغل قبلی را نیز شامل شود.

تحقیق در مورد محل کار

در مورد فرهنگ شرکت‌های خاص در کشوری که مدنظر دارید، بیاموزید. قبل از ارسال رزومه یا مصاحبه برای کار در خارج از کشور، کمی در مورد خود شرکت تحقیق انجام دهید. به وب‌سایت شرکت مراجعه کنید و مقالات خبری در مورد این شرکت را بخوانید.

با انجام این کار، ایده بیشتری در مورد نوع نامزدی که شرکت به دنبال آن است به‌دست می‌آورید و بهتر می‌توانید خود را به مسئول استخدام معرفی کنید. استخدام یک کارگر در خارج از کشور ریسک بزرگی خواهد بود که می‌تواند برای یک شرکت هزینه زیادی داشته باشد.

باید به آن‌ها اطمینان دهید که ارزش آن را دارید و برای آن آماده هستید. در مورد عشق خود به آن مکان، شرکت آن‌ها و اینکه چرا می‌خواهید به کارکنان آن‌ها بپیوندید صحبت کنید. هیچ‌چیز مانند کسی که شرکتش را درک می‌کند و به آن اعتقاد دارد، یک کارفرما را هیجان‌زده نمی‌کند.

آمادگی برای مصاحبه

مصاحبه ویدیویی را تمرین کنید. بعدازاینکه شغلی را پیدا کردید و درخواست دادید، باید روی مهارت‌های ویدئو کنفرانس و مصاحبه خود کار کنید. این احتمال وجود دارد که اولین مصاحبه شما یک مصاحبه ویدئو کنفرانس باشد. هنگام کار در خارج از کشور بر روی مهارت‌های کنفرانس ویدیویی، به‌یاد داشته باشید:

  • نگاهتان به دوربین باشد، نه به‌صفحه‌نمایش
  • خوب لباس بپوشید.
  • آهسته و واضح صحبت کنید.
  • دوربین را طوری قرار دهید که به‌وضوح در مرکز دید آن قرار بگیرید.

الزامات ملاقات برای کار در خارج از کشور

ممکن است با توجه به کشور و شغل موردنظر شما برای ادامه فرآیند استخدام نیاز دقت به‌موارد خاصی داشته باشید. در ادامه به این موارد و تاثیر آن‌ها در فرایند استخدام می‌پردازیم.

 

 ویزا یا مجوز کار

برای ویزا یا مجوز کار در خارج از کشور اقدام کنید. بسته به‌کشور و نوع شغلی که روی آن تمرکز می‌کنید، درخواست استخدام شما ممکن است بررسی نشود؛ مگر اینکه قبلا ویزا یا مجوز کار داشته باشید. برای دریافت ویزا، با سفارت کشور مقصد در کشور خود تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌هایی درباره نحوه درخواست به شما بدهند. بسته به‌جایی که می‌خواهید کارکنید، احتمال دارد مجبور شوید حضوری یا آنلاین درخواست دهید.

حمایت مالی

بررسی کنید که شرکت شما به‌عنوان یک کارگر خارجی از شما حمایت مالی خواهد کرد یا خیر. برخی از کشورها ویزا یا مجوز کار اعطا نمی‌کنند مگر اینکه کارفرمای احتمالی با حمایت مالی شما موافقت کند. به همین دلیل، باید از طریق تماس با شرکتی که قصد همکاری با آن را دارید، از شرایط امکان دریافت کمک مالی مطلع شوید.

یادگیری زبان

زبان کشور مقصد را بیاموزید. بسته به‌نوع کاری که به آن علاقه دارید، احتمال دارد لازم باشد زبان همان کشور را یاد بگیرید. بدون دانستن زبان، نامزد شغل‌های رقابتی کمتری خواهید بود. اگر یک شرکت کوچک محلی یا ملی است، به‌احتمال‌ زیاد باید زبان آن را بدانید.

برخی از نهادهای دولتی، غیرانتفاعی، یا شرکت‌های بزرگ چندملیتی ممکن است از شما نخواهند که برای کار در خارج از کشور به‌زبان مادری کشور مقصد را صحبت کنید.

فرهنگ و رسوم

با فرهنگ و آداب‌ورسوم کشور مقصد آشنا شوید. کتاب‌هایی درباره فرهنگ کشوری که می‌خواهید در آن زندگی کنید بخوانید. علاوه بر این، مشترک مجلات برجسته این کشور باشید. توجه ویژه به موارد زیر اهمیت دارد:

  • مردم در کشور چگونه زمان را می‌بینند: آیا فرهنگ کار در مورد زمان سست در نظر گرفته می‌شود یا وقت‌شناسی بسیار اهمیت خواهد داشت؟
  • نحوه تصمیم‌گیری: آیا فرهنگ کار بر یک سلسله‌مراتب سفت‌وسخت متمرکز خواهد بود یا ایجاد اجماع مهم‌تر است؟
  • مردم چگونه ارتباط برقرار می‌کنند: آیا بازرگانان در کشور بیشتر بر شواهد تجربی و مثال‌های خاص متمرکز هستند یا توضیحات جامع؟

استخدام‌کنندگان بین‌المللی

آژانس‌هایی وجود دارند که از طرف شرکت‌های بین‌المللی برای یافتن کارگران از سراسر جهان اقدام می‌کنند. اقدام از طریق یک آژانس استخدام، زحمت جستجوی موقعیت‌های خارج از کشور و شرکت‌هایی که مایل به حمایت مالی هستند را کاهش می‌دهد، اما این موضوع بهایی دارد.

اطمینان داشته باشید که هر قراردادی را که با یک آژانس کاریابی امضا می‌کنید به‌طور کامل بخوانید. زیرا این آژانس‌ها گاهی اوقات برای یافتن کار در خارج از کشور به درصدی از حقوق آینده شما نیاز چشم دارند. این درصد ممکن است زیاد نباشد، اما باید به این موضوع دقت کنید.

کارآموزی یا تحصیل در خارج از کشور

اگرچه کمی غیرمتعارف به‌نظر می‌رسد، اما راهی برای رودررو شدن با استخدام شرکت‌های خارج از کشور، تحصیل یا کارآموزی در خارج از کشور است. راه‌حل‌های زیادی جهت تحصیل و کارآموزی در خارج از کشور وجود دارد. اگر می‌دانید که درنهایت می‌خواهید به یک نیروی کار در خارج از کشور تبدیل شوید، از این فرصت‌ها استفاده کنید.

تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور همان فرصت‌ها را برای یافتن دوره کارآموزی یا حداقل برقراری تماس با کارفرمایان احتمالی ارائه می‌دهد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید شغل خود را در خارج از کشور تضمین کنید، گرفتن مدرک کالج از یک دانشگاه خارج از کشور است. روند ویزای تحصیلی معمولا برای اکثر کشورها ساده و واضح خواهد بود. برای مثال بسیاری از ویزاهای دانشجویی، مانند ویزای استرالیا، نه‌تنها به دانشجویان اجازه می‌دهد تا ساعات مشخصی را در حین تحصیل کار کنند، بلکه ویزا می‌دهند تا یک‌سال پس از فارغ‌التحصیلی به‌کار تمام‌وقت بپردازند.

هنگامی‌که به‌صورت تمام‌وقت درجایی کار می‌کنید یا حتی یک مرجع از یک شرکت در کشور دارید، در موقعیت عالی برای یافتن حمایت مالی برای اقامت با ویزای کاری و کار در خارج از کشور هستید.

 

جمع‌بندی

مهاجرت به خارج از کشور برای بسیاری یک رویا خواهد بود، اما یافتن یک شغل بین‌المللی می‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد. دانستن اینکه از کجا شروع کنید و چگونه ادامه دهید کافی‌است تا حتی باتجربه‌ترین مسافران را در مسیر خود متوقف کند. یافتن شغل و نقل‌مکان به کشوری دیگر مانند هر سفری نیست که به آن عادت کرده‌اید. زندگی و کار در خارج از کشور یک تجربه هیجان‌انگیز است و می‌تواند باعث رشد شخصی و حرفه‌ای شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=76971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.