افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

صعود اردن به نیمه نهایی با شکست تاجیکستان کامل نشد/غافلگیری کامل نشد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 193782
صعود اردن به نیمه نهایی با شکست تاجیکستان کامل نشد/غافلگیری کامل نشد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال اردن و تاجیکستان امروز جمعه سیزدهم بهمن ماه از ساعت ۱۵ در ورزشگاه «احمد بن علی» قطر در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا با قضاوت به مصاف یکدیگر رفتند. “فومینگ” از چین و این دیدار با تساوی بدون گل به سود اردن انجامید. وحدت حنانوف […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال اردن و تاجیکستان امروز جمعه سیزدهم بهمن ماه از ساعت ۱۵ در ورزشگاه «احمد بن علی» قطر در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا با قضاوت به مصاف یکدیگر رفتند. “فومینگ” از چین و این دیدار با تساوی بدون گل به سود اردن انجامید. وحدت حنانوف (66 گل به خودی) تک گل این دیدار بود.

ترکیب تیم فوتبال اردن: ابولیلا، العجالین، یزدان العرب، نصیب، المردی (محمد ابوحشیش-80)، الروآباده (صادق-79)، رجایی عید (عواد-88)، احسان. حداد، موسی التماری (ابو 90+6) جلوش، علی اولوان و یازان النعمت (حامد-88)

ترکیب تیم فوتبال تاجیکستان: رستم یتیموف، اختام نظروف، ژورابوف، وحدت حنان اف، صفروف، شکروف، عمربایف، احسان پانشنبه، شرونی، جلیلوف (77-نورالدین خمروکلوف) و زیروف (29-سمیف) (82-آینی).

بازی هجومی دو تیم در نیمه اول.

تاجیکستان و اردن که یکی از تیم های غافلگیرکننده این مرحله از جام ملت ها بودند، امروز در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف هم رفتند تا تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص شود. دو تیم بازی را تهاجمی آغاز کردند و از ابتدای بازی حملات و تاکتیک های مختلفی روی دروازه یکدیگر برای گلزنی انجام دادند اما مدافعان دو تیم اجازه باز شدن دروازه را ندادند.

این حملات ادامه داشت تا اینکه بازیکنان تاجیکستان در دقیقه 15 بازی موقعیت بسیار خوبی به دست آوردند که احسان پنشنبه با پاس پاس به تیرک دروازه اردن برخورد کرد تا شاهد جدی ترین صحنه بازی باشیم.

در دقیقه 28 بازیکن تیم ملی فوتبال تاجیکستان بر اثر برخورد با بازیکن اردنی مصدوم شد، مصدومیت شدید زویروف باعث شد تا تمش نتواند او را همراهی کند و تاجیک ها مجبور به تعویض اجباری شوند.

دو تیم بازی کاملا تهاجمی انجام دادند که این بار بازیکنان اردنی پشت محوطه جریمه تاجیکستان ایستادند و بازیکن اردنی شوت محکمی به سمت دروازه حریف زد که یتیموف دروازه بان تاجیکستان را به واکنش واداشت. دفاع ناقص یتیموف توپ را به دست بازیکنان اردنی رساند اما در ادامه ضربه بازیکنان اردنی را مهار کرد و مانع از گلزنی آنها شد.

این دیدار ادامه داشت و دو تیم بدون وقفه برای گلزنی به سمت دروازه یکدیگر حمله کردند اما دفاع مستحکم تیم ها مانع از گلزنی آنها شد تا نتیجه این دیدار در نیمه اول بدون گل به پایان برسد.

تاجیکستان و اردن همچنان محتاطانه بازی می کنند

بازی نیمه دوم همان خط اول دو تیم هجومی بود اما با این تفاوت که احتیاط در دستور کار دو تیم برای پرهیز از اشتباه بود. سرعت در ارسال توپ بین بازیکنان تاجیکستان و اردن بسیار بالا بود که باعث شد هر لحظه شاهد حمله ای در بازی باشیم. بازی هجومی اردن و تاجیکستان ادامه داشت تا اینکه شارونی با ابولیلا صاحب موقعیت تک به تک شد اما قدر توپ را ندانست و توپ را با فاصله زیاد زد تا بهترین موقعیت گلزنی شاگردان شاگارت را از دست بدهد.

یک مدافع پیچ دروازه تاجیکستان را شکست

اردنی ها که به دنبال پیروزی در این دیدار بودند، حملات زیادی را روی دروازه تاجیکستان برنامه ریزی کردند که این فشار بی امان باعث کرنر بازیکنان اردنی شد. در دقیقه 66 نصیب مدافع اردنی با ضربه سر کرنر را وارد دروازه تاجیکستان کرد که با برخورد به وحدت حنان اف وارد دروازه شد تا اردن یک بر صفر از حریف خود پیش بیفتد.

صعود اردن به نیمه نهایی با شکست تاجیکستان کامل نشد

نجات دروازه اردن توسط ابولیلا

شاگردان شاگارت که دوست نداشتند به این راحتی از جام ملت ها خداحافظی کنند، حملات متعددی را آغاز کردند تا دروازه اردن را باز کنند و همه چیز را مساوی کنند. شکوروف در حمله توپ را پشت محوطه جردن قرار داد و شوت محکمی به سمت دروازه اردن زد که ابولیلا با واکنشی زیبا مانع از گلزنی تاجیک ها شد.

تلاش نافرجام شاگردان شاگارت و حذف جام

در ادامه بازیکنان تاجیکستان تمام تلاش خود را کردند تا بازی به تساوی کشیده شود اما هر ضربه به دروازه بسته برخورد کرد و نتوانستند گلزنی کنند. تاجیک ها با شکست در این دیدار شگفتی خود را ناقص گذاشتند و با جام ملت های آسیا 2023 خداحافظی کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.