افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

صرف تدابیر امنیتی باعث افزایش قاچاق در کشور می شود

  • کد خبر : 143223
صرف تدابیر امنیتی باعث افزایش قاچاق در کشور می شود

به گزارش ایلنا، محسن رضایی در جلسه کمیسیون امنیت اقتصادی دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با موضوع بررسی اقدامات لازم برای بهبود طرح اقتصادی مرزنشینان سیستان صحبت کرد. . و استان بلوچستان با اشاره به اهمیت امنیت و معیشت گفت: در این زمینه هر طرحی مطرح می شود. یک جنبه آن باید محرومیت […]

به گزارش ایلنا، محسن رضایی در جلسه کمیسیون امنیت اقتصادی دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با موضوع بررسی اقدامات لازم برای بهبود طرح اقتصادی مرزنشینان سیستان صحبت کرد. . و استان بلوچستان با اشاره به اهمیت امنیت و معیشت گفت: در این زمینه هر طرحی مطرح می شود. یک جنبه آن باید محرومیت زدایی و جنبه دیگر آن تقویت اقتصاد ملی باشد. ما کالاهایی داریم که قیمت و ارزش بیشتری نسبت به آن سوی مرز دارند و کالاهایی هم دارند که برای ما ارزشمند هستند. چرا باید مبادلات رسمی در مرزها متوقف شود؟ این یک مزیت اقتصادی است. با اقدام پلیس، مزیت اقتصادی مرزنشینان و تجارت مرزی را از دست می دهیم و آنها به ساکنان حاشیه ای کلانشهرها تبدیل می شوند. تجارت مرزی قوانین خاص خود را می خواهد و اگر درست تدوین شود، دیگر قاچاق نخواهیم داشت.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا یادآور شد: نیاز به حل معضل قاچاق در مرزها منطق اقتصادی و قوانین اقتصادی است. منطق امنیت باید مکمل سازوکارهای اقتصادی باشد، رویکرد امنیتی صرف باعث تشدید قاچاق در کشور می شود.

وی با اشاره به لزوم اعمال ابزارهای اقتصادی منطقی برای کالاهای وارداتی، تاکید کرد: برای تقویت تولید ملی باید از ابزارهای اقتصادی در واردات کالاهای خارجی از مرزها استفاده کرد. با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مرزنشینان، ضرورت افزایش مشارکت مرزنشینان در تجارت مرزی در کنار مبارزه با قاچاق سوخت احساس می شود.

رضایی با بیان اینکه در تجارت فرامرزی می توانیم بر اساس عرضه و تقاضا بازار مرزی ایجاد کنیم و تجارت کنیم اما برای کالاهای یارانه ای نیاز به بازارهای ویژه و کنترل شده داریم. وی ادامه داد: برای تقویت امنیت، اقتصاد و معیشت مرزنشینان و محرومیت زدایی باید منطقی پیش برویم. این سه هدف مقدس هستند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور خواستار بررسی طرح رازک و در دستور کار شورای رهبری شد و پس از بازنگری های متعدد، طرح جدیدی در حال بررسی است.

رضایی تصریح کرد: مرزهای کشور باید اقتصادی باشد و امنیت مرزهای کشور باید تقویت اقتصاد مرزنشینان و اقتصاد ملی باشد. در سیستان و بلوچستان مشکل اقتصاد، امنیت و معیشت مردم داریم و نگاه این استان با سایر استان های مرزی متفاوت است و وزارت کشور باید پاسخگو باشد و در نظارت مشارکت کند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با یادآوری احکامی در راستای ساماندهی تجارت مرزی در استان سیستان و بلوچستان، برخی مفاد آن را ضروری دانسته و بر لزوم تعدیل و تکمیل این احکام که تقدیم می شود تاکید کرد. در شورای عالی سران کشورها

در این جلسه مقرر شد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرح اجرایی تهیه و به شورای عالی سران ارائه شود و ساز و کار و آیین نامه آن در هیات رئیسه تهیه و تدوین شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=143223

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.