افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
3

صرفه جویی 50 میلیون یورویی با بازسازی 20 دستگاه لکوموتیو در تبریز

  • کد خبر : 176179
صرفه جویی 50 میلیون یورویی با بازسازی 20 دستگاه لکوموتیو در تبریز

به گزارش بازار، خلیل وطن دوست در آستانه افتتاح این دستاورد مهم در صنعت ریلی کشور در جمع خبرنگاران گفت: مجموع هزینه هر لوکوموتیو بازسازی شده (لوکوموتیو کشنده واگن ها) به طور تقریبی یک میلیون و 500 هزار یورو است که از این میزان هزینه تمام شده است. 2.5 میلیون یورو کمتر از قیمت لوکوموتیو […]

به گزارش بازار، خلیل وطن دوست در آستانه افتتاح این دستاورد مهم در صنعت ریلی کشور در جمع خبرنگاران گفت: مجموع هزینه هر لوکوموتیو بازسازی شده (لوکوموتیو کشنده واگن ها) به طور تقریبی یک میلیون و 500 هزار یورو است که از این میزان هزینه تمام شده است. 2.5 میلیون یورو کمتر از قیمت لوکوموتیو است.

وی گفت: 20 دستگاه لکوموتیو فرسوده در کره جنوبی خریداری شد که با نوسازی آنها از خروج 50 میلیون یورو از کشور جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: در فاز اول سه لکوموتیو به طور کامل نوسازی و نوسازی شده است که هیچ تفاوتی با لکوموتیوهای جدید ندارد و پنجشنبه هفته جاری در راه آهن تبریز رونمایی می شود و 17 لکوموتیو دیگر نیز ظرف 6 ماه نوسازی و نوسازی می شود. و وارد شبکه حمل و نقل شده و از طریق ریل حمل خواهد شد.

وطن دوست با بیان اینکه توسعه بدون تامین زیرساخت ها امکان پذیر نیست، گفت: حمل و نقل یکی از زیرساخت های مهم در دست توسعه است اما متاسفانه آن طور که باید در حوزه حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری نشده و عجیب مانده است.

وی افزود: صنعت ریلی متعلق به این هلدینگ بزرگترین تولیدکننده واگن های باری در کشور است، اما اگر کشنده نباشد این حرکت و تولید با شکست مواجه می شود و به همین دلیل است که 13 سال است که ما آن را گرفته ایم. اقدامات لازم برای اخذ مجوزهای لازم و ورود به این عرصه که خوشبختانه در نوروز سال گذشته اتفاق افتاد و موفق به اخذ مجوزهای لازم در این زمینه شدیم.

وطن دوست به روند واردات لکوموتیوهای درجه دو و نوسازی و بازسازی آنها اشاره کرد و گفت: تمام کارهای خود را در سکوت کامل انجام دادیم و امروز با افتخار اعلام می کنیم که تمامی لکوموتیوهای وارداتی به طور کامل برچیده شده (باز و تعویض قطعات). قطعات لازم البته روند بازسازی آن ادامه دارد.

و ادامه داد: در فاز دوم 50 دستگاه لکوموتیو وارد می کنیم تا بخشی از نیاز کشور از نظر سر تراکتور برای واگن های باری را تامین کنیم که به دلیل تحریم امکان خرید آن وجود ندارد.

وطن دوست همچنین به مشخصات لکوموتیوهای نوسازی شده اشاره کرد و گفت: این تراکتورها از نوع موتور 3000 بوده و به دلیل مصرف سوخت پایین، دوستدار محیط زیست و ایمنی بالایی دارند.

وی با بیان اینکه کار و هزینه در صنعت نیازمند عشق و علاقه است، گفت: بازگشت سرمایه در شرکت های هواپیمایی حدود 1.5 سال است اما در صنعت ریلی چهار تا پنج سال طول می کشد، بنابراین هدف ما این است که برای کشور هزینه کنیم و بسازیم. سود اولویت بعدی ما

وی به برنامه های این هلدینگ برای تولید لکوموتیو در آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در حال مذاکره با چین هستیم که در این زمینه پیشرفت زیادی داشته و محصولات باکیفیتی دارد تا تاخیر 10 ساله کشور در این زمینه را جبران کنیم. از لکوموتیو. .

وی به فعالیت این شرکت در زمینه تولید خودروهای سواری و قرارداد آن با چند کشور اروپایی برای صادرات خودرو اشاره کرد و گفت: زمانی بزرگترین واردکننده خودرو از روسیه و چین بودیم اما امروز 1000 دستگاه خودرو صادر کرده ایم. واگن به اروپا و تا کنون صد واگن صادر شده است.

وطن دوست افزود: طبق قرارداد ماهانه یکصد واگن به اروپا صادر می شود ضمن اینکه تحویل 700 واگن به مترو تهران نیز در مرحله قرارداد است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176179

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.