افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

صرفه جویی 5 درصدی ناشی از افت فشار آب در تهران | در ماه های پایانی سال جیره بندی آب نداریم

  • کد خبر : 179357
صرفه جویی 5 درصدی ناشی از افت فشار آب در تهران |  در ماه های پایانی سال جیره بندی آب نداریم

بازار؛ گروه آب و انرژی: منابع آبی تهران روزهای سختی را می گذراند. میزان بارش ها به شدت کاهش یافته و 85 درصد از مخازن پایتخت خالی است. بسیاری بر این باورند که وزارت نیرو می تواند در ماه های پایانی سال که مصرف آب به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، آب را جیره […]

بازار؛ گروه آب و انرژی: منابع آبی تهران روزهای سختی را می گذراند. میزان بارش ها به شدت کاهش یافته و 85 درصد از مخازن پایتخت خالی است. بسیاری بر این باورند که وزارت نیرو می تواند در ماه های پایانی سال که مصرف آب به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، آب را جیره بندی کند. البته مسئولان آب کشور این ادعا را تکذیب می کنند.

جیره بندی آب در دستور کار ما نیست و فقط به دنبال مدیریت مصرف آب در کشور هستیم

عیسی بذرزاده سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه جیره بندی آب در دستور کار ما نیست و تنها به دنبال مدیریت مصرف آب در کشور هستیم، گفت: طرح های اضطراری برای غلبه بر خشکسالی در استان های کشور از جمله تهران است. در خط مقدم تمرکز وزارت نیرو بر تامین آب پاک.

وی با بیان اینکه جیره بندی آب در دستور کار نیست، به دنبال مدیریت مصرف هستیم، ادامه داد: اگر مردم تهران همکاری کنند و 10 تا 15 درصد مصرف خود را کاهش دهند، می توانیم بر تنش آبی امسال غلبه کنیم.

در استان تهران حدود 18 هزار کیلومتر و در تهران حدود 11 هزار کیلومتر خط لوله وجود دارد. گسترش لوله ها باعث هدر رفتن آب در شبکه توزیع می شود. برای رفع این مشکل فشار آب را کاهش می دهیم. کاهش فشار آب در تهران باعث کاهش 4 تا 5 درصدی مصرف آب می شود.

سخنگوی صنعت آب در پاسخ به این سوال که چه برنامه هایی برای مدیریت مصرف آب انجام شده است، گفت: در استان تهران حدود 18 هزار کیلومتر و در تهران حدود 11 هزار کیلومتر خط لوله وجود دارد. گسترش لوله ها باعث هدر رفتن آب در شبکه توزیع می شود. برای رفع این مشکل فشار آب را کاهش می دهیم.

وی ادامه داد: کاهش فشار آب در شهر تهران بین 4 تا 5 درصد کاهش مصرف آب برآورد می شود.

بزرگزاده همچنین از افزایش انعطاف پذیری آبرسانی تهران خبر داد و گفت: سدهای امیرکبیر و طالقان آب غرب تهران و سدهای ماملو، لار و لتیان آب شرق تهران را تامین می کنند. این شبکه های آبرسانی در مرکز شهر تهران قرار دارند. در واقع به دنبال این هستیم که در صورت کمبود در هر یک از ادارات از منابع سایر ادارات استفاده کنیم.

این مسئول حوزه آب در خصوص سایر اقدامات اتخاذ شده برای رفع تنش آبی اظهار داشت: بر اساس مفاد مصوب باید از چاه های آب نهادهای عمومی مانند شهرداری ها و نهادهای نظامی و انتظامی استفاده شود و چاه جدید حفر نشود. کاهش سطح فشار روی منابع آب زیرزمینی.

بزرگ زاده با بیان اینکه اکنون در چهارمین سال متوالی خشکسالی قرار داریم، از شهروندان خواست با تداوم مدیریت مصرف آب و کمک به مدیران حوزه آب کشور برای تامین آب آشامیدنی پایدار به تمام نقاط کشور اقدام کنند.

سخنگوی صنعت آب باران با اشاره به اجرای طرح های اضطراری وزارت نیرو برای آبرسانی به استان های دارای تنش آبی تصریح کرد: طرح های اضطراری برای رفع خشکسالی در استان های خراسان رضوی (مشهد)، مرکزی (ساوه)، کرمان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، سمنان، تهران و فارس، اما سیستان، مشهد، گلستان، فسا در استان فارس و تهران در خط مقدم تمرکز وزارت نیرو برای تامین آب آشامیدنی قرار دارند.

به دلیل کمبود منابع آب در دسترس، اکثر استان های کشور با کمبود بارندگی مواجه هستند و در بخش کشاورزی نیز با تنش آبی مواجه هستیم، اما در بخش آب شرب، پاسخ های لازم را برای تامین آب شرب سالم طراحی کرده ایم. و اقدامات لازم را برای اجرای آنها اتخاذ کرده اند.

به گفته وی، به دلیل کمبود منابع آبی، اکثر استان های کشور با کمبود بارندگی مواجه هستند و در بخش کشاورزی نیز با تنش آبی مواجه هستیم، اما در بخش آب شرب پاسخ های لازم را طراحی کرده ایم. برای تامین آب شرب و نسبت به اجرا اقدامات لازم انجام شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179357

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.