افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

صرفه جویی 24 میلیون یورویی به دلیل استفاده از ظرفیت داخلی

  • کد خبر : 411548
صرفه جویی 24 میلیون یورویی به دلیل استفاده از ظرفیت داخلی

به گزارش بازار، رضا مشکات رضوی در نشست جنبی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی برق اظهار کرد: قبل از انقلاب تمام تجهیزات نیروگاهی را از انگلیس وارد می کردیم، اولین شرکت دیزلی هستیم و 180 نیروگاه دیزلی به برق منطقه ای تاسیس کرده ایم. کشور وی با بیان اینکه پس از انقلاب به دلیل […]

به گزارش بازار، رضا مشکات رضوی در نشست جنبی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی برق اظهار کرد: قبل از انقلاب تمام تجهیزات نیروگاهی را از انگلیس وارد می کردیم، اولین شرکت دیزلی هستیم و 180 نیروگاه دیزلی به برق منطقه ای تاسیس کرده ایم. کشور

وی با بیان اینکه پس از انقلاب به دلیل جنگ، تولید ژنراتورهای کوچک را خودمان آغاز کردیم، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۷۳ آلمان به عنوان اولین تولیدکننده ژنراتور دنیا، فناوری ساخت ژنراتور را به ارزش ۴ میلیون مارک وارد کرد. کشور و خط تولید آن در سال تاسیس شد، آن را در داخل کشور راه اندازی کردیم و با کمک اساتید دانشگاه قطعاتی را که از آلمان وارد می کردیم مهندسی معکوس کردیم و به این ترتیب در سال 1356 این تجهیزات 100 درصد ایرانی شد. .

یکی از اعضای اتحادیه صنعت برق خاطرنشان کرد: ما اولین و تنها تولید کننده ژنراتور هستیم و برای ساخت ژنراتور با توان 1.5 مگاوات به هیچ کشوری وابسته نیستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر امکان تولید 6 هزار ژنراتور را داریم اما به دلیل واردات مازاد تنها 10 درصد بازار را در اختیار داریم.

مسقط یادش آمد؛ ما ظرفیت تولید 3000 ژنراتور را داریم که دو برابر کل نیاز کشور است اما تنها 10 درصد نیاز را تامین می کنیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از ژنراتورهای داخلی گفت: متاسفانه برخی از شرکت ها محصولات خارجی را خریداری می کنند و از خدمات پس از فروش کسب درآمد می کنند. اما خدمات پس از فروش نداریم زیرا محصولات آسیبی نمی بینند.

به گفته وی، تمام قطارهای کشور بدون استثنا از ژنراتورهای ما استفاده می کنند.

این عضو اتحادیه صنعت برق افزود: ما در کنار آمریکا، چین و ژاپن جزو 4 کشور تولید کننده مولد برق هواپیماهای 400 هرتز هستیم.

به گفته این رهبر صنفی، ما توانسته ایم نیازهای راهبردی کشور در زمینه ژنراتورهای صنایع نظامی کشور را در قالب سفارش های ساخت تامین کنیم.

مشکات درباره روند صادرات ژنراتور اظهار کرد: تاکنون 180 دستگاه به آلمان و 700 دستگاه به کشورهای همسایه صادر کرده ایم اما به لطف حمایت دولت چین از ساخت داخل، شرکت های چینی توانسته اند وارد بازارهای ایران در ترکیه شوند. عراق و افغانستان.

وی در خاتمه یادآور شد: با ساخت ژنراتور در داخل و استفاده از 90 درصد ظرفیت موجود می توانیم از خروج 24 میلیون یورو از کشور جلوگیری کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.