افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

صرفه جویی و ذخیره هشت میلیون متر مکعب آب از طریق مدیریت فشار در شبکه توزیع

  • کد خبر : 167920
صرفه جویی و ذخیره هشت میلیون متر مکعب آب از طریق مدیریت فشار در شبکه توزیع

به گزارش بازار، محسن اردکانی با بیان اینکه در صنعت آب و فاضلاب سه فعالیت اصلی مدیریت تولید، مدیریت توزیع و مدیریت مصرف در حوزه آب انجام می شود، گفت: در بخش از مدیریت تولید تقریباً هر آنچه باید باشد. انجام شده است اجرا شده است؛ زیرا در حال حاضر هیچ منبع آبی جدیدی در […]

به گزارش بازار، محسن اردکانی با بیان اینکه در صنعت آب و فاضلاب سه فعالیت اصلی مدیریت تولید، مدیریت توزیع و مدیریت مصرف در حوزه آب انجام می شود، گفت: در بخش از مدیریت تولید تقریباً هر آنچه باید باشد. انجام شده است اجرا شده است؛ زیرا در حال حاضر هیچ منبع آبی جدیدی در دسترس نداریم.

وی اولویت های اصلی شرکت آب و فاضلاب استان تهران را مدیریت مصرف با فعالیت های ترویجی و فرهنگ سازی و مدیریت توزیع آب دانست و ادامه داد: در معاونت مدیریت توزیع تلاش می کنیم آب را با فشار مناسب از طریق توزیع به دست مردم برسانیم. باید تا حد امکان از آن جلوگیری کنیم و بهترین ابزار برای این مدیریت سیستم اسکادا و تله متری است که بدون آن مدیریت صحیح توزیع امکان پذیر نخواهد بود.

مدیر کل آبفای استان تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر سامانه تله متری شرکت آب و فاضلاب استان تهران بر تاسیسات تولید، ذخیره و انتقال نظارت دارد.

اردکانی گفت: امکانات توزیع تا فشار سوئیچ ها در حال کنترل است. اما قصد داریم دامنه این کنترل را به مدیریت فشار شبکه در داخل شهر و در خطوط اصلی کوچه ها و محلات گسترش دهیم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت: تهران کلانشهری با بیش از 10 میلیون نفر جمعیت و مصرف سالانه 1.2 میلیارد متر مکعب آب است و با توجه به اختلاف ارتفاع بین مناطق مختلف تهران، 65 ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت 65 متر مکعب در ثانیه در مکان های مختلف نصب شده است. این کلان شهرها به این نتیجه می رسند که کنترل این امکانات به روش سنتی امکان پذیر نیست.

اردکانی یکی از اهداف طراحی و اجرای سامانه اسکادا و تله متری در تهران را پایش و کنترل از راه دور کلیه تاسیسات فعال در فرآیند تامین و توزیع آب دانست و افزود: بنابراین وجود این سامانه ضروری و ضروری است. ضروری است و تمامی شهرهای بزرگ دنیا دارای امکانات آبی مخصوص به خود هستند و از طریق این سیستم ها آنها را از راه دور کنترل می کنند.

به گفته وی، سیستم تله متری شرکت آب و فاضلاب استان تهران هم اکنون تمامی تاسیسات و ادوات دقیق مختلف از جمله 600 فلومتر (دومتر)، 230 تراز سنج، 620 فشارسنج در مخازن و ایستگاه های پمپاژ و 700 سوئیچ فشار را از راه دور کنترل می کند. برای بهبود این سیستم به دنبال توسعه آن در شبکه توزیع آب هستیم تا بتوانیم فشار شبکه را در مناطق مختلف توزیع کنترل کنیم.

مدیر کل آبفای استان تهران خاطرنشان کرد: حدود 80 درصد از سیستم تله متری آب تهران اجرا شده و هم اکنون به دنبال تکمیل آن در شبکه توزیع هستیم و به همین منظور از ابتدای سال جاری 100 دستگاه را به صورت آنلاین نصب کرده ایم. . فشار سنج ها علاوه بر فشار سنج هایی که قبلا در برخی از مناطق تهران وجود دارد. قرار است در دو سال آینده این تعداد را به 300 برسانیم.

وی وجود سامانه اسکادا و تله متری را برای صنعت آب و فاضلاب ایران ضروری و بسیار مهم خواند و گفت: اگر مسیر اعتبارات دولتی به سمت ایجاد سامانه های تله متری در تمام شهرهای کشور هدایت شود، می توانیم به حجم بسیار قابل توجهی در صنعت آب و فاضلاب کشور دست پیدا کنیم. حوزه مدیریت مصرف آب و یکی از اهداف ایستگاه آب شرکت آبفای استان تهران یکی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.