افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

صرفه جویی سالانه 240 میلیون کیلووات ساعت برق با جایگزینی روشنایی شهری

  • کد خبر : 139185
صرفه جویی سالانه 240 میلیون کیلووات ساعت برق با جایگزینی روشنایی شهری

به گزارش بازار، سید محمدمهدی پیغبرزاده خاطرنشان کرد: با اجرای کامل طرح بهینه سازی و جایگزینی چراغ های پرمصرف با چراغ ها و لامپ های ال ای دی فوق کم مصرف در خیابان های شهرهای استان های ایلام، گیلان، البرز، لامپ های پرمصرف و پرمصرف در خیابان های شهرهای استان های ایلام، گیلان، البرز و […]

به گزارش بازار، سید محمدمهدی پیغبرزاده خاطرنشان کرد: با اجرای کامل طرح بهینه سازی و جایگزینی چراغ های پرمصرف با چراغ ها و لامپ های ال ای دی فوق کم مصرف در خیابان های شهرهای استان های ایلام، گیلان، البرز، لامپ های پرمصرف و پرمصرف در خیابان های شهرهای استان های ایلام، گیلان، البرز و … چهارمحال و بختیاری سالانه در مجموع 55 مگاوات برق مصرفی کشور و 240 میلیون کیلووات ساعت انرژی صرفه جویی می شود که معادل تامین نیاز به ساخت 80 مگاوات ظرفیت نیروگاهی خواهد بود.

وی افزود: ساخت این میزان نیروگاه از جمله شبکه انتقال نیازمند بیش از پنجاه میلیارد ریال سرمایه گذاری اولیه بود که علاوه بر سرمایه گذاری اولیه، هزینه های بالای تامین سوخت و آلودگی هوا نیز به آن اضافه می شود. . اما با اجرای طرح های بهینه سازی فوق صرفه جویی در مصرف برق و همچنین در هزینه های گزاف ساخت نیروگاه ها و سوخت بلااستفاده صرفه جویی و همچنین جلوگیری از آلودگی هوا حاصل می شود.

مشاور معاون وزیر نیرو تصریح کرد: علاوه بر طرح‌های فوق، طرح‌های بهینه‌سازی روشنایی معابر در استان‌های یزد و کردستان نیز در حال اجراست و طرح‌هایی برای استان‌های تهران بزرگ و آذربایجان غربی نیز در شرف امضا است. .

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی ها برای اجرای کامل طرح های فوق در سال 1404 انجام شده و سرمایه گذاران در ازای اجرای طرح ها و تایید و اعتبار آنها اوراق صرفه جویی انرژی از شرکت توانیر دریافت خواهند کرد که قابل بازار شدن خواهد بود. در کیسه انرژی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=139185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.