افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

صدور قرارداد آتی برای صندوق سرمایه گذاری خارج از بورس

  • کد خبر : 402387
صدور قرارداد آتی برای صندوق سرمایه گذاری خارج از بورس

به گزارش بازار به نقل از مدیریت ارتباطات بورس ایران، دوره معاملات قرارداد آتی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری بخش صنایع سورنا از امروز آغاز شد. نماد معاملاتی دارایی پایه این صندوق «رووین» و نماد معاملاتی قرارداد آتی این صندوق «جروین0312» است. ساسان الله قلی مدیرعامل پورتفولیو سورنا در مراسم تحویل لوح آغاز دوره […]

به گزارش بازار به نقل از مدیریت ارتباطات بورس ایران، دوره معاملات قرارداد آتی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری بخش صنایع سورنا از امروز آغاز شد. نماد معاملاتی دارایی پایه این صندوق «رووین» و نماد معاملاتی قرارداد آتی این صندوق «جروین0312» است.

ساسان الله قلی مدیرعامل پورتفولیو سورنا در مراسم تحویل لوح آغاز دوره معاملات قرارداد آتی سهام صندوق بخش صنایع سورنا در OBI ایران با تاکید بر اینکه انتشار قرارداد آتی در صندوق سرمایه گذاری بخش برای اولین بار در بازار سرمایه اجرا می شود. به دلیل قابل پیش بینی بودن، ابزار مناسبی برای سرمایه گذاری غیرمستقیم هستند.

وی با اشاره به اینکه اضافه شدن ابزارهای مشتقه مانند قراردادهای آتی و اختیار معامله در صندوق های سرمایه گذاری امکان بازدهی مضاعف، پوشش ریسک و مدیریت ریسک را برای سرمایه گذاران افزایش می دهد، ادامه داد: همچنین اهرمی بودن این ابزارها باعث می شود فعالان بازار سرمایه کمتری داشته باشند. بهره وری بیشتری کسب کنید.

الله قلی راه اندازی این ابزار را رویکردی نوآورانه برای سرمایه گذاران دانست و تصریح کرد: از امروز قراردادهای آتی صندوق رویین فلزات در بازار فرابورس راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه این قراردادها امکان ویژه ای است که برای اولین بار در بازار سرمایه برای یک صندوق سرمایه گذاری بخشی ایجاد شده است، گفت: سرمایه گذاران باید با بهره گیری از این ابزار، دارایی های خود را به بهترین نحو مدیریت کنند و دانش خود را در این زمینه افزایش دهند.

باید گفت؛ از امروز معاملات این قرارداد در فرابورس با تاریخ انقضای اسفند 1403 آغاز شده و دامنه نوسان آن 10 درصد است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.