افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

صدور جواز تاسیس و شروع عملیات اجرایی اولین شهر مسکونی در استان قم

  • کد خبر : 257959
صدور جواز تاسیس و شروع عملیات اجرایی اولین شهر مسکونی در استان قم

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: سعید غفوری رئیس هیات مدیره شهرهای جدید و رئیس ستاد مدیریت عمران شهری کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره صدور مجوز تاسیس اولین شهرک مسکونی دولتی در استان قم تحت عنوان پرنیان 1 همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر راه و […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: سعید غفوری رئیس هیات مدیره شهرهای جدید و رئیس ستاد مدیریت عمران شهری کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره صدور مجوز تاسیس اولین شهرک مسکونی دولتی در استان قم تحت عنوان پرنیان 1 همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان قم.

رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید گفت: فردا 30 اردیبهشت ماه همزمان با سفر رئیس جمهور به استان با توجه به صدور مجوز تاسیس شهر مسکونی دولتی در قم با در زمینی به مساحت 555 هکتار به نام پرنیان 1 کلنگ ساخت این شهر مسکونی متوقف می شود.

غفوری فاصله این شهرک مسکونی از شهر قم را 21 کیلومتر عنوان کرد و تصریح کرد: شهرک پرنیان 1 به طرح جوانان جمعیت و نهضت ملی مسکن اختصاص دارد. این شهرک به همراه واحدهای مسکونی و خدماتی دیگر با جمعیت 30 هزار نفری در مدت 4 سال برنامه ریزی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه تمامی واحدهای این شهرک مسکونی به صورت یک طبقه و حیاطی در متراژهای 200 تا 300 متر ساخته می شود، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، ساخت این شهرک مسکونی چهار سال به طول می انجامد. به گونه ای ساخته می شود که حمل و نقل و کیفیت زندگی شهری مطابق با استانداردها باشد.

لازم به ذکر است که مجموعه شهر مسکونی پرنیان شامل 4 شهر مسکونی می باشد که نقشه سه مورد از آنها تهیه و به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده و مجوز ساخت 1 شهرک مسکونی پرنیان را صادر کرده است. منطقه ای به مساحت 555 هکتار. همچنین با تصویب طرح جامع شهرک های پرنیان 2 و پرنیان 3 در شورای عالی شهرسازی و معماری، پیش مجوز این شهرک ها به مساحت 583 و 773 هکتار و ظرفیت 60 هزار مردم تایید شد. توسط رئیس ستاد اسکان به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت صادر شد. قرار است با صدور مجوزهای مذکور، مدیریت و عملیات اجرایی شهرک پرنیان با سرپرستی سازمان ملی زمین و مسکن آغاز شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=257959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.