افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

«صدا و سیما» و چالش وحدت ملی

  • کد خبر : 373333
«صدا و سیما» و چالش وحدت ملی

ایده آل امروز – عرفان بویوک نژاد: اخیراً برنامه ای از سداو و وسیما تخریب رئیس جمهور کشور را نشان داد و اعتراضات گسترده ای به گوش رسید. برای شروع باید گفت که یکی از وظایف رسانه ها بررسی عملکرد دولت و نقد آن است و بحث نقد جایگاه و جایگاه خود را دارد و […]

ایده آل امروز – عرفان بویوک نژاد: اخیراً برنامه ای از سداو و وسیما تخریب رئیس جمهور کشور را نشان داد و اعتراضات گسترده ای به گوش رسید. برای شروع باید گفت که یکی از وظایف رسانه ها بررسی عملکرد دولت و نقد آن است و بحث نقد جایگاه و جایگاه خود را دارد و حتی این باعث بهبود عملکرد دولت می شود، اما نقد جایگاهی متفاوت با تخریب دارد.
رئیس جمهور حدود 16 میلیون رای دارد و نزدیک به دو ماه است که پیروز انتخابات است و در این لحظه از منطق و اخلاق حرفه ای که او را در رسانه ملی تخریب می کند به دور است.
هنوز یک ماه است که دولت چهاردهم روی کار نیامده و جبهه پایداری و حامیانش بستر تخریب و انتقادات غیر سازنده را فراهم کرده اند. این نوع بحث ها نباید در صداوسیما مطرح شود و نفر دوم این مملکت که با اکثریت آرا به ریاست جمهوری رسید، در رسانه ملی مورد حمله قرار گیرد.
عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی، با اشاره به نوع تقابل صداوسیما و دولت چهاردهم، پیشنهاد داد که دولت بلافاصله درباره بودجه این سازمان تصمیم گیری کند و صداوسیما را تحریم کند.
ین تحلیلگر سیاسی در گفت و گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: اظهار نظر در یک برنامه تلویزیونی برای فرد مهم نیست. البته ممکن است بسیاری با آن نظر مخالف باشند و آن را مضحک بدانند. مسئله این نیست که گفتن چنین چیزی در چارچوب آزادی بیان است یا نه، بلکه مشکل اینجاست که صدا و سیما اصلا رسانه ای نیست که از آزادی بیان دفاع کند.
وی با بیان اینکه صدا و سیمای ایران در چارچوبی که تعیین می کند، رویکرد روایی محوری مشخصی دارد، گفت: آنها فقط چیزی را می گویند که در آن روایت می گنجد و هیچکس حق ندارد خارج از آن روایت حرفی بزند. اگر در زمان آقای رئیسی یک نفر چنین حرفی می زد، برنامه تعطیل می شد و بارها عذرخواهی می کردند. شاید گوینده در موقعیتی ناخواسته قرار می گرفت. در حال حاضر هم هیچکس حق ندارد در مورد افرادی که مورد قبول این رسانه هستند، کلماتی مانند آنچه در این برنامه تلویزیونی گفته می شود، بیان کند. آزادی بیان یک کل تقسیم ناپذیر است. این طور نیست که من به شما توهین یا انتقاد کنم، اما شما نمی توانید از من انتقاد کنید.
لازم به ذکر است که بارها خود رهبر انقلاب بر حمایت از دولت چهاردهم تاکید کرده اند. وی در یکی از اظهارات خود تصریح کرد: توصیه قاطع من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. ما باید از صمیم قلب باور داشته باشیم که پیروزی و موفقیت رئیس جمهور منتخب در مدیریت کشور، پیروزی همه ماست.»
باید گفت صدا و سیما باید رسانه ملی شود و برای منافع ملی مبارزه کند. اهداف گروهی خاص را تبلیغ نکنید.
منصور حقیقت پور نماینده دوره گذشته مجلس در گفتگو با روزنامه «آرمان مزروز» درباره اقدامات اخیر صداوسیما گفت: صداوسیما در جنگی اعلام نشده و بدون خونریزی توسط جبهه پایداری و پاکبانان اشغال شد. این اشغال ربطی به این زمان ندارد و چند سالی است که اشغال شده و به ترویج و گسترش دستور کار سیاسی یک جریان و یک گروه خاص می پردازد.
وی در ادامه افزود: شاهد بودم که مجری برنامه سیاست خارجی بهترین زمان برای انتقام گیری اسرائیل را مصادف با سفر آقای رئیس جمهور به سازمان ملل دانست. ما باید این سفر را فرصتی برای توسعه روابط خارجی و بهبود آنها بدانیم.
این نماینده مجلس همچنین با اشاره به برنامه اخیری که از رادیو پخش شد، تصریح کرد: در روزهای اخیر در یکی از برنامه های تلویزیونی آقایی گفت خجالت می کشیم این فرد را رئیس جمهور خطاب کنیم، حرفی که او می زند بسیار نامناسب است. چیزهایی چون اکثر مردم آنها را دوست دارند. مردم رای دادند و وظیفه ما اطاعت از رای اکثریت است.
حکیت پور با اشاره به اختصاص بودجه هنگفتی به صداوسیما افزود: صداوسیما امروز جزیره ای است که هیچ ارتباطی با دستگاه اجرایی کشور ندارد. با توجه به اینکه در دوره گذشته بودجه هنگفتی به بودجه سالانه صدا و سیما اضافه شد و درآمد بسیار بالایی از تبلیغات بیهوده و بی حاصل خود به دست می آورند، هر کاری انجام می دهند جز یک کار بزرگ.
وی ادامه داد: امروزه صدا و سیما مشغول ارائه اطلاعات نادرست به مردم و ایجاد مسیرهای نادرست در ذهن مردم است، بنابراین مردم از رادیو روی برگردانده و به شبکه های خانگی یا شبکه های ماهواره ای پناه بردند. بنیانگذار انقلاب فرمودند صدا و سیما دانشگاه است. رادیو و تلویزیون امروزه دانشگاه نیست و محل فرار مغز و خانواده ایرانیان از فرهنگ ایرانی است. ایدار نماینده مردم در مجلس با اشاره به ایجاد تحول اساسی در صدا و سیما افزود: باید در مدیریت و محتوای برنامه های صدا و سیما از نظر سیاستی و فرهنگی تحول اساسی ایجاد شود و بین رسانه های صدا و سیما همکاری و هماهنگی صورت گیرد. و سیاست های اجرایی کشور.
هچیت پور در پایان درباره رویکرد دولت به این روند انتقال گفت: دولت باید رویکردی اصولی داشته باشد و یک سری فشارها از طریق شورای عالی امنیت ملی می تواند اعمال شود و این مسائل به صورت شفاف به سران و مدیران هم منتقل شود. دولت حوزه رهبری و از رهبران خواست تا رادیو و تلویزیون را به شیوه صحیح اصلاح کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.