افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

صبح امروز حکم اعدام 4 فروشنده مشروب کشنده در کرج اجرا شد + فیلم

  • کد خبر : 406584
صبح امروز حکم اعدام 4 فروشنده مشروب کشنده در کرج اجرا شد + فیلم

به گزارش رکنا، حکم اعدام چهار متهم اصلی پرونده مسمومیت مصرف مشروبات الکلی. در استان البرز در ندامتگاه مرکزی کرج رخ داد. احکام صادره مربوط به پرونده تهیه و توزیع گسترده مشروبات الکلی در تاریخ 5 خرداد 1402 در کرج است که منجر به فوت 17 نفر شد. به همین ترتیب، 191 نفر مسموم و […]

به گزارش رکنا، حکم اعدام چهار متهم اصلی پرونده مسمومیت مصرف مشروبات الکلی. در استان البرز در ندامتگاه مرکزی کرج رخ داد.

احکام صادره مربوط به پرونده تهیه و توزیع گسترده مشروبات الکلی در تاریخ 5 خرداد 1402 در کرج است که منجر به فوت 17 نفر شد. به همین ترتیب، 191 نفر مسموم و مجروح شدند. بلافاصله پس از اطلاع از این مسمومیت، پرونده قضایی در دادگستری کل استان البرز تشکیل و تحقیقات با ارجاع به بازپرس ویژه دادسرای امور جنایی و جرایم ویژه کرج آغاز شد.

مرکز مطبوعات قضایی – صبح امروز 11 آبان 1403، حکم چهار متهم اصلی پرونده مسمومیت با مشروبات الکلی در استان البرز به اتهام «افساد فی الارض از طریق جرائم علیه تمامیت جسمانی مردم با توزیع» مشخص شد. مواد سمی خطرناک (الکل متانول صنعتی) روی سطح شرکت تهیه و توزیع مشروبات الکلی موجب مرگ و صدمات شدید بدنی افراد شد (17 نفر فوت و 191 نفر مسموم شدند)” موضوع ماده 286 قانون تعزیرات اسلامی در ندامتگاه مرکزی کرج

با توجه به آمار بالای فوتی ها، مسمومیت ها و صدمات جسمی فراوان، رئیس قوه قضائیه بلافاصله پس از این حادثه در گفت و گوی تلفنی با رئیس دیوان عالی استان البرز، وضعیت فعلی پرونده را پیگیری کرد. پرونده و دستور تسریع در شناسایی و دستگیری افرادی که اقدام به تولید و توزیع مشروبات الکلی می کردند. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین اجایی در جلسه «شورای عالی قوه قضائیه» نهم خردادماه با اشاره به حادثه رخ داده در استان البرز و فوت، معلولیت، نابینایی و مسمومیت چندین نفر به دلیل مصرف مواد مخدر سمی دستورات لازم برای بررسی و پیگیری موارد فوق صادر شد. دادگاه عمومی استان البرز با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه، هر چند اطلاعات دقیقی از این حادثه ارائه می‌کند و تاکید می‌کند که مصرف مواد مخدر و هر نوع مشروبات الکلی حرام شرعی و قانونی است. جنایی موظف است مشکل ساخت و ساز و مصرف مشروبات الکلی مسموم در استان البرز را که منجر به تلفات جانی وخیم جانی، صدمه به اندام ها و نابینایی شده است، به طور کامل بررسی و رسیدگی کند و همچنین موظف است اقدامات قانونی و رسیدگی جدی به موارد مذکور انجام دهد. مشکل تولید کنندگان و توزیع کنندگان این نوع مشروبات الکلی که صدمات جبران ناپذیری به بار می آورد و پیگیری می شود. از کل این موضوع (طبق قانون) به خاطر محاکمه و همچنین تعیین حکم جلوگیری شد.

شناسایی و دستگیری متهم.

در پی این حادثه حسین فضلی هرکندی رئیس دیوان عالی استان البرز با اشاره به نظارت و اجرای دستورات رئیس قوه قضائیه گفت: با توجه به اهمیت این پرونده و دستورات رئیس قوه قضاییه رسیدگی به آن به سرعت آغاز شد و در تحقیقات اولیه که شامل تحقیقات اطلاعاتی و انتظامی و بازجویی از افراد مست بود، با صدور دستورات قضایی و پیگیری مستمر پرونده، 6 نفر متهم به تولید و عرضه مشروبات الکلی، متانول و مشروبات الکلی در کمتر از 24 ساعت از تشکیل پرونده توسط پلیس آگاهی استان البرز شناسایی و دستگیر شدند و مدت کوتاهی پس از تشکیل پرونده، 5 نفر دیگر تفهیم اتهام شدند.

تحقیقات مقدماتی و بازجویی از 11 متهم تولید و توزیع مشروبات الکلی متانولی نشان داد که یک سندیکای فعال در زمینه فروش لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی در کرج، توزیع کننده اصلی الکل متانولی صنعتی در استان البرز و در استان البرز بوده است. افرادی که به عنوان تولید کننده و خرده فروش به دنبال الکل اتانولی برای تولید مشروبات الکلی بودند و به اپراتور این واحد مراجعه می کردند.

شناسایی گروه تامین و خرید الکل خارج از شبکه

در تحقیقات و تحقیقات تکمیلی از 11 متهم بازداشتی مشخص شد که از بین تولیدکنندگان و عرضه کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، گروهی خارج از شبکه مشروبات الکلی متشکل از چهار نفر و در این شبکه یکی از تولیدکنندگان تجهیزات تشکیل شده است. . وی به عنوان «متهم ردیف اول» که نقش منبع و عامل اصلی تامین الکل های صنعتی، لوازم آرایشی و بهداشتی را ایفا می کرد، مرتکب کلاهبرداری آشکار و غیرانسانی شد و اگرچه باید برای مصارف بهداشتی «الکل اتانول» عرضه می کرد. اما صنعتی “الکل متانول” و برای تهیه مشروبات الکلی سم فروخت و حتی برای فریب خریدار، برگه تجزیه و تحلیل نادرستی ارائه کرد که نشان می داد الکل “اتانول” است.

آگاهی از سمیت و کشنده بودن الکل.

در حلقه بعدی یکی دیگر از فعالان حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی قرار دارد که معلوم شد دارای مدرک شیمی و کارشناس آزمایشگاه به عنوان «متهم درجه دو» است. برای تهیه نوشیدنی های الکلی، لیتر الکل اتانول سفارش دهید. پس از تحویل محموله متوجه تقلب فروشنده و صنعتی بودن الکل ها می شود و نمونه ای را برای اندازه گیری نوع و درصد الکل به آزمایشگاه می فرستد. همچنین پس از اطلاع از کلاهبرداری فروشنده، پیامک های متعددی ارسال کرد که این الکل ها صنعتی هستند و «مردم را می کشند!» یا کسی که یک “احمق ادعایی” را برای فروشنده می فرستد. اما طمع داشت و قبل از دریافت پاسخ آزمایشگاه، این الکل ها را با مشارکت متهم ردیف سوم که در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز فعالیت می کرد، به متهم چهارم فروخت.

استفاده از برچسب الکل “اتانول” برای الکل “متانول”

متهمان ردیف دوم و سوم با توجه به اینکه از فعالان حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی بوده و با انواع الکل آشنا بوده اند، با علم به اینکه الکل ها از نوع صنعتی و متانولی هستند اما با نام اتانول به فروش می رسند. ، به قیمت یک هشتم فروخته می شود، «قیمت اتانول» تهیه شده و حدود یک سوم قیمت بازار به فروش می رسد. با تخلیه الکل صنعتی خریداری شده در گالن های 20 لیتری، برچسب غیر واقعی “محلول ضدعفونی کننده با اتانول 96 درصد” را روی این گالن ها گذاشتند و در مرحله بعدی این شبکه، اصلی ترین و بزرگترین توزیع کننده الکل های سمی استان البرز. . یکی از فروشندگان فعال واحد فروش تجهیزات پزشکی اتحادیه و سایر تامین کنندگانی که ادعا می کردند الکل “اتانول خوراکی” را خارج از شبکه عرضه می کنند و مجاز به این کار نیستند، به عنوان “متهم ردیف چهارم” معرفی شده اند. تولید و فروش مشروبات الکلی بازدید شد.

فروش الکل برای تولید مشروبات الکلی در فروشگاه تجهیزات پزشکی.

یکی از جنبه های عجیب این پرونده این است که فروشگاه فروش تجهیزات پزشکی متهم ردیف چهارم در واقع جبهه ای برای فعالیت های غیرقانونی گسترده در زمینه توزیع مشروبات الکلی بوده که منافع مادی زیادی در پی داشته است. وی و به همراه سایر متهمان علیرغم آگاهی از سمی بودن آن، در بازجویی های اولیه و برای جلوگیری از مجازات، خرید و فروش مشروبات الکلی را برای مصارف بهداشتی و ضدعفونی اعلام کرد، اما بررسی پیام ها، تماس های متهم و شواهد متعدد دیگری کاملاً خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و مشخص شد که این شبکه خرید و فروش خارج از شبکه رسمی از تهیه الکل برای تولید و مصرف مشروبات الکلی اطلاع داشته است. همچنین با توجه به چندین سال فعالیت و تجربه در این زمینه و داشتن تحصیلات مرتبط، از صنعتی بودن الکل ها نیز آگاه بوده و از مضرات مصرف و مصرف الکل متانولی و مشروبات الکلی بر سلامتی افراد آگاه بوده اند.

صدور حکم برای 11 متهم پرونده

در این پرونده در مجموع 11 متهم تحت تعقیب قرار گرفتند و بر این اساس علاوه بر چهار متهم اصلی متهم به «افساد فی الارض از طریق جرایم علیه تمامیت جسمانی افراد از طریق توزیع مواد سمی (الکل صنعتی، متانول) شدند. ) در سطح جامعه تهیه و توزیع مشروبات الکلی موجب فوت و صدمات شدید بدنی افراد شد (17 نفر فوت و 191 نفر مسموم شدند) موضوع ماده 286 قانون مجازات اسلامی در شعبه سوم انقلاب. دادگاه استان البرز، هفت متهم دیگر که با افزودن آب و اسانس به این الکل ها، اقدام به تهیه مشروبات الکلی با مخلوط مخلوط و توزیع آن در سطح جامعه می کردند و از صنعتی بودن مشروبات الکلی بی اطلاع بودند، به 29 نفر محکوم شدند. سال زندان

رد درخواست تجدیدنظر و محاکمه جدید متهم

پرونده متهمان با درخواست تجدیدنظرخواهی از احکام شعبه سوم دادگاه انقلاب استان البرز به دیوان عالی کشور ارجاع شد و پس از رسیدگی یکی از شعب دیوان عالی کشور با رد درخواست تجدیدنظرخواهی از شعبه سوم دادگاه انقلاب استان البرز موافقت کرد. متهم با احکام صادره از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب استان البرز، مجازات اعدام متهم ردیف اول تا چهارم را تایید و تایید کرد. اما متعاقباً چهار متهم اصلی پرونده که به اعدام محکوم شده بودند به استناد ماده 474 قانون آیین دادرسی کیفری به دیوان عالی کشور تقاضای اعاده دادرسی کردند. با این حال شعبه دوم دادگاه انقلاب کرج ضمن برگزاری دادگاه جدید. تحقیقات و تحقیقات در مراجع ذی ربط با تشکیل جلسات و استماع مجدد دفاعیات متهم، دادگاه جدید را رد و حکم صادره قبلی را قطعی و لازم الاجرا اعلام کرد. پس از آن، این چهار نفر برای دومین بار به اعدام محکوم شدند. محاکمه جدید اما دیوان عالی کشور با رد درخواست وی و بر این اساس حکم صادره صبح امروز با اجرای حکم اعدام چهار محکوم پرونده تولید و توزیع مشروبات الکلی اجرا شد.

سایر متهمان در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

لازم به ذکر است علاوه بر اجرای حکم اعدام چهار متهم اصلی پرونده که از لحظه دستگیری تا زمان اجرای حکم در زندان بودند، سایر متهمان نیز با رعایت حکم در زندان به سر می برند. از دادگاه احکام نهایی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=406584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.