افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

صبحانه خبری 20 مهر 1403; از حمله موشکی ایران به اسرائیل تا توقف پروازهای داخلی و خارجی ایران

  • کد خبر : 382611
صبحانه خبری 20 مهر 1403; از حمله موشکی ایران به اسرائیل تا توقف پروازهای داخلی و خارجی ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): در بسته خبری بعدی، مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید. حمله موشکی ایران به اسرائیلساعت ۲۰ شب گذشته خبرگزاری ها با انتشار عکس هایی از آغاز حمله موشکی ایران به اسرائیل خبر دادند. سپاه نیز با […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

در بسته خبری بعدی، مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

حمله موشکی ایران به اسرائیل
ساعت ۲۰ شب گذشته خبرگزاری ها با انتشار عکس هایی از آغاز حمله موشکی ایران به اسرائیل خبر دادند. سپاه نیز با دو بیانیه جزئیات این حمله را تشریح و اعلام کرد که این حمله در انتقام خون اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و عباس نیل‌فروشان صورت گرفته است. سپاه پاسداران گفت 90 درصد موشک ها به هدف اصابت کرده است. سپاه همچنین هشدار داد که در صورت پاسخ اسرائیل، حمله بعدی ویرانگرتر خواهد بود.

آمریکا: ایران حدود 200 موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایران حدود 200 موشک به سمت اسرائیل شلیک کرد. وی در بخشی دیگر از بیانیه خود گفت: برای ارزیابی تاثیر حمله ایران با ارتش و مقامات اسرائیلی همکاری می کنیم. پنتاگون همچنین گفت: حمله موشکی ایران دو برابر حمله آوریل گذشته بود. پنتاگون افزود: ما از هیچ هشداری از سوی ایران قبل از حمله به اسرائیل مطلع نیستیم.

حمله سایبری همزمان با حمله موشکی ایران
یوسی میلمن، روزنامه نگار هاآرتص نوشت: ایران علاوه بر حمله موشکی، جنگ سایبری نیز علیه اسرائیل به راه انداخته است. وی مدعی شد که پیامک های جعلی به تلفن های اسرائیل ارسال شده است که به آنها اطلاع داده شده است که حمله هوایی پایان یافته است و آنها می توانند پناهگاه ها را ترک کنند.

نتانیاهو در یک سنگر زیرزمینی در اورشلیم
شبکه 13 اسرائیل می گوید: نتانیاهو ساعت ها است که به همراه چند وزیر در یک سنگر زیرزمینی در اورشلیم است. این رسانه اسرائیلی افزود: گالانت وزیر دفاع در ساختمان زیرزمینی وزارت دفاع در تل آویو است.

پروازهای داخلی و خارجی از ایران به حالت تعلیق درآمد.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در پاسخ به اینکه آیا پروازهای رفت و برگشت فرودگاه امام خمینی (ره) متوقف شده است یا خیر؟ وی گفت: بسته به تیراندازی، پروازهای مورد نظر ما یا به مبدأ خود برمی گردند یا اجازه پرواز ندارند.

حمله به شهادت سید حسن نصرالله
خبرگزاری دانشجو نوشت: یک مقام نظامی منطقه درباره بخش مهمی از اهداف عملیات گفت: در مرحله اول عملیات، مرکز تعمیر و نگهداری F35 در تلنوف مورد حمله یگان موشکی سپاه قرار گرفت. هواپیمای اف 15 در عملیات ترور شهید سید حسن نصرالله مورد استفاده قرار گرفت.

استفاده از موشک های فتاح، قدر و عماد در حمله ایران به اسرائیل
در عملیات صادق 2 که سپاه با موفقیت علیه اسرائیل انجام داد، علاوه بر استفاده از موشک های مافوق صوت فتح برای اولین بار، موشک های «قدر» و «عماد» نیز شلیک شد.

واکنش بایدن به حمله ایران به اسرائیل
بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از حمله موشکی ایران به اسرائیل گفت: واشنگتن به طور کامل از اسرائیل حمایت می کند. وی افزود: عواقب حمله ایران هنوز مشخص نیست و در حال رایزنی با اسرائیل برای پاسخگویی هستیم. وی درباره واکنش اسرائیل به حمله ایران گفت: این موضوع در حال حاضر در دست بررسی است.

عراقچی: دو ماه رای ممتنع دادیم
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص حمله ایران به پایگاه های نظامی و امنیتی اسرائیل، تاکید کرد: این اقدام پس از قریب به دو ماه خویشتن داری شدید از سوی ما، به منظور فراهم شدن امکان آتش بس در غزه رخ داد. عراقچی افزود: اقدام ما تمام شده است مگر اینکه رژیم اسرائیل بخواهد واکنش های بیشتری از ما ببیند. در این صورت پاسخ ما قوی تر و قوی تر خواهد بود.

اردن: ما در رهگیری و انهدام موشک های ایران مشارکت داریم
یک مقام اردنی صبح به سی‌ان‌ان گفت: ما فعالانه در رهگیری و انهدام موشک‌های ایران مشارکت داریم.

400 موشک مافوق صوت در کمتر از 10 دقیقه به اسرائیل اصابت کرد
رسانه های عبری می گویند: بیش از 400 موشک مافوق صوت در کمتر از 10 دقیقه به اسرائیل اصابت کرد. سخنگوی ارتش اسرائیل تصریح کرد: چندین موشک ایرانی را رهگیری کردیم و تلفاتی نیز متحمل شدیم.

تعلیق 30 دانشجو از دانشگاه الزهرا
رئیس دانشگاه الزهرا(س) با تاکید بر اینکه از 10 هزار دانشجوی این دانشگاه در یکی دو سال اخیر فقط 30 نفر حکم تعلیق دریافت کردند، گفت: دو دانشجو نیز به دلیل ارتباط با خارج از کشور از مراجع بالاتر پرونده دارند. ”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.