افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

صبحانه خبری 10 شهریور 1403; از شلیک 200 راکتی حزب الله و حمله اسرائیل با دو موشک، تا نشست فرماندهان رضوان وابسته به حزب الله، تا عملیات روی چشم سفیر ایران در بیروت و به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان.

  • کد خبر : 370092
صبحانه خبری 10 شهریور 1403; از شلیک 200 راکتی حزب الله و حمله اسرائیل با دو موشک، تا نشست فرماندهان رضوان وابسته به حزب الله، تا عملیات روی چشم سفیر ایران در بیروت و به تعویق افتادن سفر عراقچی به لبنان.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): در بسته خبری بعدی، مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید. سفر عراقچی به لبنان به تعویق افتادتسنیم نوشت: بر اساس شنیده های این خبرگزاری، عراقچی وزیر امور خارجه پس از آغاز به کار در وزارت امور […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

در بسته خبری بعدی، مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته را با هم مرور می کنیم. این صبحانه مفید و مختصر خبری را بخوانید.

سفر عراقچی به لبنان به تعویق افتاد
تسنیم نوشت: بر اساس شنیده های این خبرگزاری، عراقچی وزیر امور خارجه پس از آغاز به کار در وزارت امور خارجه، با توجه به اتفاقات منطقه و حول محور مقاومت، قصد داشت قبل از مرخصی به لبنان سفر کند. برای نیویورک دیگری به تعویق افتاد.

عمل جراحی چشم سفیر ایران در بیروت
همسر سفیر ایران در بیروت شایعات پیرامون بینایی مجتبی امانی را تکذیب کرد و با بیان اینکه یک عمل جراحی کوچک روی چشم وی انجام دادند، تصریح کرد: سایر اقدامات کوچک مشکلی ندارد و سفیر به زودی به سر کار خود بازخواهد گشت.

شدیدترین حمله موشکی حزب الله به مواضع اسرائیل
نیروهای مقاومت اسلامی لبنان طی یک حمله موشکی شدید، مواضع نظامیان اسرائیلی را در جولان اشغالی و شمال اسرائیل به آتش کشیدند. رسانه های اسرائیلی به پرتاب 150 موشک به سمت میرون و موج جدید حملات راکتی در جلیل علیا اشاره کردند. این منابع از شلیک 200 موشک از لبنان به سمت اسرائیل خبر دادند.

اسرائیل 15 سال برنامه ریزی کرده بود که به پیجرها نفوذ کند
ABC News به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکا گزارش داد که اسرائیل در ساخت پیجرهایی که این هفته در لبنان منفجر شد، دست داشته است. ABC ادعا کرد که اسرائیل برای حداقل 15 سال در حال برنامه ریزی این نوع نفوذ به زنجیره تامین تجهیزات ارتباطی فوق الذکر بوده است.

توضیح نماینده طالبان در مورد بی احترامی به سرود ملی ایران
نماینده طالبان که در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران به پا خاست و به سرود ملی ایران بی احترامی کرد، عذرخواهی کرد. وی دلیل این اقدام را احترام به سنت و عرف این گروه عنوان کرد و گفت: در کشور ما هنگام پخش سرود روی صندلی خود می نشینیم و رسم ما همین است. نماینده طالبان در کنفرانس تقریب مذاهب اسلامی نیز با بیان اینکه دولت موقت با تهران روابط خوبی دارد، خواستار افزایش روابط دو کشور شد.

علم الهادی: کشف حجاب یک نقشه خرابکارانه است
کلام امام جمعه مشهد تاکید کرد که زمینه های بی دینی مانند رفع حجاب، بندگی خدا را زیر سوال می برد، زیرا این نقشه دشمن برای براندازی حاکمیت دینی در کشور ما است.

حمله اسرائیل با دو موشک، نشست فرماندهان رضوان وابسته به حزب الله
برخی رسانه ها مدعی ترور یکی از فرماندهان ارشد حزب الله توسط اسرائیل شدند. آکسیوس به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت: هدف حمله هوایی اسرائیل یکی از فرماندهان ارشد نظامی حزب الله است. [ابراهیم عقیل] به گزارش الجزیره، در این جلسه بیش از 20 فرمانده نیروی رضوان حضور داشتند. این رسانه گزارش می دهد که این حمله با 4 موشک انجام شده که باعث ریزش ساختمان به طبقه دوم زیرزمین شده است. این حمله هوایی، خودروهای داخل ساختمان را هدف قرار داد و به طبقه دوم زیرزمین نفوذ کرد. بر این اساس چند تن از فرماندهان نیروی رضوان پس از حمله هوایی به آنها مجروح شدند اما از سرنوشت ابراهیم عقیل یکی از فرماندهان حزب الله هنوز اطلاعی در دست نیست.

تسنیم: هیچ یک از اعضای سپاه در محل هدف اسرائیل در لبنان نبودند
خبرگزاری تسنیم نوشت: منابع آگاه به این خبرگزاری گفتند که هیچ یک از اعضای سپاه پاسداران در منطقه هدف عملیات اسرائیل در لبنان نبوده اند.

ادعای رویترز: ابراهیم آگیل، یکی از فرماندهان حزب الله کشته شد
خبرگزاری رویترز رسما از ترور ابراهیم عقیل، فرمانده حزب الله لبنان در حالی که وی در نشستی با حضور برخی از اعضای گردان رضوان شرکت کرده بود، خبر داد.

تسنیم: شایعه ترور فرمانده سپاه قدس کذب است
خبرگزاری تسنیم نوشت: منابع آگاه به این خبرگزاری گفته اند که خبر برخی رسانه های عبری مبنی بر شهادت محمدرضا فلاح زاده جانشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله تروریستی امروز رژیم صهیونیستی در جنوب بیروت کاملا کذب است.

بیانیه معاون سخنگوی پنتاگون درباره احتمال انتقام‌جویی ایران در واکنش به ترور هنیه
معاون سخنگوی پنتاگون گفت: به نظر من تاکنون تغییری در وضعیت نظامی ایران مشاهده نشده است و ما در حال رصد فعالیت های نظامی ایران هستیم.

شرکت فائزه هاشمی در جلسه شورای مرکزی حزب کارگزاران پس از آزادی از زندان
حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگران گفت: خانم فائزه هاشمی پس از آزادی از زندان در جلسه شورای مرکزی شرکت کرد که باعث خوشحالی همه اعضای حزب شد. مرعشی درباره بحث نامه اخیر فائزه هاشمی در جلسه دیروز گفت: در جلسه گذشته حزب درباره این موضوع بحث شد و دیروز خانم هاشمی علاقه ای به بحث بیشتر نداشت و موضوع را بسته تلقی کرد.

عفو 140 زندانی زن و 39 زندانی امنیتی
در آستانه سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) رهبر انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو یا تخفیف مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان محاکم قضایی موافقت کردند. . معاون قوه قضاییه به تشریح جزئیات عفو رهبری به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) پرداخت و گفت: با عفو مقام معظم رهبری 59 حکم اعدام به حبس تبدیل شد. 140 محکوم زن و 39 محکوم به دلایل امنیتی نیز مورد عفو قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.