افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

صادرات 9.5 میلیون تنی گندله و کنسانتره در هفت ماهه نخست سال

  • کد خبر : 131677
صادرات 9.5 میلیون تنی گندله و کنسانتره در هفت ماهه نخست سال

به نقل از پایگاه خبری بازار پایتخت (سنا) سعید عسکرزاده دبیر انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به صادرات سنگ آهن در هفت ماهه امسال گفت: در این مدت صادرات بیشتری داشته اند. بیش از 5.4 میلیون تن گندله و حدود 4 میلیون تن کنسانتره که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. وی […]

به نقل از پایگاه خبری بازار پایتخت (سنا) سعید عسکرزاده دبیر انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به صادرات سنگ آهن در هفت ماهه امسال گفت: در این مدت صادرات بیشتری داشته اند. بیش از 5.4 میلیون تن گندله و حدود 4 میلیون تن کنسانتره که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: بیشترین تفاوت آمار مربوط به توقف صادرات به دلیل اعمال عوارض سنگین صادراتی در سه ماهه نخست سال گذشته بوده است.

عسکرزاده با بیان اینکه با وجود اینکه مجموع صادرات گندله و کنسانتره در هفت ماهه اول ۹.۵ میلیون تن بوده است، گفت: همچنان در این دو حوزه با مازاد عرضه و تولید قابل توجهی مواجه هستیم.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران تاکید کرد: برای انجام فرآیند محاسباتی در زنجیره آهن و فولاد، تناسب بین کالاهای مختلف با توجه به هزینه حمل، هزینه فرآیند و میزان فروش در نظر گرفته شده است. به این ترتیب مبنای کارشناسی قیمت گندله بین 45 تا 50 درصد قیمت آهن اسفنجی برآورد می شود، در حالی که در حال حاضر این قیمت بسیار کمتر از این حد به بازار عرضه می شود و لازم است صادرات رونق بگیرد.

حل چالش های صنعت فولاد نیازمند همکاری دولت است
عسکرزاده در خصوص مهمترین برنامه های انجمن برای پنج ماه آینده سال جاری اظهار داشت: در بخش فولاد دو موضوع مهم رخ داده است، اول اینکه زنجیره فولاد رشد خود را به صورت مطلق پیش برده است و سایر بخش های مرتبط با تولید مانند به عنوان برق، گاز و نمی تواند با سرعت راه سازی همراه شود، بنابراین دولت باید برای رفع این مشکلات و حفظ تولید و سودآوری شرکت ها تدابیری اتخاذ کند.

عسگرزاده به هم خوردن تعادل در زنجیره را دومین مشکل برشمرد و گفت: اگرچه این مشکل کاملا طبیعی است اما تا زمانی که توسعه زنجیره تولید به صورت متعادل انجام نشود با موانعی مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به سیاست های دولت تاکید کرد: دولت باید برای رفع این چالش ها فرآیندها و برنامه هایی را برای تولیدکنندگان در نظر بگیرد که تسهیل در روند صادرات، بهبود و به روز رسانی ابزارها و توسعه بخش معدن است.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران در پایان خواستار اجرای سازوکارهایی برای حذف قیمت های دستوری از سازمان بورس شد و تاکید کرد: در صورت حمایت و انجام این کار سازمان بورس شاهد افزایش صادرات و سودآوری خواهیم بود. از این صنعت

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=131677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.