افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

صادرات 40 تن آکوافید از گوچان به روسیه و گرجستان – خبرگزاری پلاس اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 402684
صادرات 40 تن آکوافید از گوچان به روسیه و گرجستان – خبرگزاری پلاس اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد شمس بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به افزایش مراکز بیماری تب برفکی در خراسان شمالی و مشهد و همجواری این استان با گوچان، انجام واکسیناسیون بیماری تب برفکی در خراسان شمالی و مشهد دام ها باید با این بیماری جدی گرفته شوند زیرا این نگرانی […]

به گزارش خبرنگار مهر، حامد شمس بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به افزایش مراکز بیماری تب برفکی در خراسان شمالی و مشهد و همجواری این استان با گوچان، انجام واکسیناسیون بیماری تب برفکی در خراسان شمالی و مشهد دام ها باید با این بیماری جدی گرفته شوند زیرا این نگرانی وجود دارد که افزایش رطوبت هوا پس از بارندگی و کاهش دما باعث افزایش فعالیت این بیماری و احتمال شیوع آن در منطقه شود.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با تاکید بر اینکه تاکنون مورد مثبت بیماری تب برفکی در این شهرستان مشاهده نشده است، گفت: این ویروس به راحتی از طریق خودروهای حمل شیر، دام و … قابل انتقال و انتقال است و این نگرانی وجود دارد. با توجه به موقعیت جغرافیایی قوچان به دلیل مجاورت با برخی شهرهای آلوده، کشاورزانی هستند که باید نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار دام سنگین علیه تب برفکی واکسینه شده اند که 92 درصد دام سنگین این شهرستان را تشکیل می دهد، گفت: تعداد دام های سبک تحت پوشش حدود 95 هزار راس است که نشان دهنده عدم استقبال است. توسط دامداران سبک، بنابراین باید در نظر داشته باشند که ضرر عدم دریافت واکسن بیشتر از دریافت آن است.

شمس از واکسینه شدن یک میلیون و 400 هزار راس دام طی هفت ماهه امسال در این شهرستان خبر داد و افزود: برخی بیماری ها قابل انتقال به انسان است و از ابتدای امسال تاکنون دام ها در برابر بیماری هایی مانند واکسینه شدند. زغال سنگآبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و… 100% انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان یکی از وظایف شبکه دامپزشکی را نظارت بر روند تولید و عرضه محصولات همراه با اعطای مجوز صادرات دانست و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 510 تن تخم مرغ تولید شده است. به افغانستان و عراق و 82.5 تن شیر به ترکمنستان صادر شده است. تمامی این تولیدات بر اساس استانداردهای کشورهای مقصد می باشد.

وی با تاکید بر اینکه روزانه حدود 350 هزار تخم مرغ در این شهرستان تولید می شود، گفت: یکی از کشورهای مقصد این محصول منطقه اوراسیا است که کشورهایی مانند روسیه در آن قرار دارند و برای صادرات محصول به آنها باید استانداردهای خاصی رعایت شود. و قوچان توانسته است محصول تولیدی را با این استانداردهای لازم عرضه کند.

شمس بابیان اینکه گوچان یکی از بهترین های کشور در زمینه تولید خوراک دام و طیور است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 40 تن آبزیان تولید شده در این شهرستان به کشورهای روسیه و گرجستان صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با اشاره به رسیدگی به 22 پرونده ارجاعی از دامپزشکی گفت: تاکنون برای حدود 17 پرونده احکام صادر شده و مابقی در مرحله رسیدگی و رسیدگی است و بیشتر پرونده های بهداشتی. . تخلفات مربوط به قصابی ها و مرغ فروشی هاست.

وی یکی از مشکلات دامپزشکان در حین واکسیناسیون را علیرغم رعایت تمامی نکات ایمنی، ابتلا به ویروس مشترک دام و دام دانست و ادامه داد: گاهی دامپزشک به طور تصادفی در حین واکسیناسیون به خود تزریق می کند که باعث ایجاد بیماری می شود، در این مورد از ابتدا در سال جاری 3 پزشک دامپزشکی در این شهرستان به این بیماری مبتلا شده اند.

شمس افزود: اینکه دامپزشک بداند در کانون بیماری قرار دارد و برخی بیماری ها مشترک بین انسان و حیوان است یا با تنفس قابل انتقال است اما برای درمان یا واکسیناسیون وجود دارد، نوعی فداکاری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=402684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.