افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

صادرات 3750 تن مرغ ایرانی صادرات وظیفه تنظیم بازار را دارد. عمان و ازبکستان بازارهای جدید صادراتی هستند

  • کد خبر : 292787
صادرات 3750 تن مرغ ایرانی  صادرات وظیفه تنظیم بازار را دارد.  عمان و ازبکستان بازارهای جدید صادراتی هستند

بازار؛ گروه کشاورزی: در نشست خبری امروز دوشنبه 31 خردادماه با حضور مدیران انجمن سراسری مرغداران، سیدصدرالدین عظیمی، نایب رئیس انجمن، با اشاره به آغاز فرآیند صادرات گوشت مرغ، اظهار داشت: صادرات گوشت مرغ به زودی آغاز می شود. به بازارهای صادراتی گفت: سال گذشته در چنین مقطعی برای تامین بازار داخلی مجبور به واردات […]

بازار؛ گروه کشاورزی: در نشست خبری امروز دوشنبه 31 خردادماه با حضور مدیران انجمن سراسری مرغداران، سیدصدرالدین عظیمی، نایب رئیس انجمن، با اشاره به آغاز فرآیند صادرات گوشت مرغ، اظهار داشت: صادرات گوشت مرغ به زودی آغاز می شود. به بازارهای صادراتی گفت: سال گذشته در چنین مقطعی برای تامین بازار داخلی مجبور به واردات مرغ شد اما امروز خوشبختانه با تلاش تولیدکنندگان و همکاری مسئولان و وزارتخانه در صادرات مرغ به عراق

نایب رئیس اتحادیه سراسری مرغداران: در واقع صادرات با هدف تنظیم بازار است و نقش نظارتی دارد، ضمن اینکه صادرات نیز ابزاری برای ارتقای کیفیت گوشت مرغ بود.

عظیمی افزود: نکته قابل تامل این است که صادرات در واقع تنظیم بازار را دنبال می کند و به نوعی نقش نظارتی دارد. علاوه بر این، صادرات ابزاری برای بهبود کیفیت گوشت مرغ بوده است.

تلاش برای پوشش بخشی از نیازهای بازار 400 میلیونی اطراف

وی گفت: صادرات به ویژه صادرات به عراق کمی کند شده است زیرا بازار عراق به نوعی به اشباع رسیده است و همچنان به دنبال بازارهای دیگر هستیم.

این رئیس اتحادیه در پاسخ به بازار گفت: طبق بررسی های بازار که سایر بازارها مستعد محصولات ایرانی در این زمینه هستند، تلاش می کنیم بخشی از نیاز بازار 400 میلیونی را پوشش دهیم و از این نظر بازارهای عمان، ازبکستان و تاجیکستان در حال انجام اقدامات هستند.

صادرات 3750 تن گوشت مرغ از اسفند 1402 تا امروز

عظیمی اضافه کرد: البته عراق نیز خواهان مرغ زنده ایران است، البته با توجه به بحث نقل و انتقالات نیاز به زیرساخت های مناسب دارد و به همین دلیل فعلا در آمار ما لحاظ نمی شود.

وی در خصوص میزان صادرات نیز اظهار داشت: از اسفند 1402 که به صورت محدود و آزمایشی انجام شد تا 26 خرداد در مجموع 3 هزار و 750 تن مرغ صادر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=292787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.