افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
1

صادرات 2 میلیارد دلاری مواد غذایی

  • کد خبر : 398672
صادرات 2 میلیارد دلاری مواد غذایی

به گزارش بازار، عبدالعظیم بهفر مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در گفتگو با اشاره به نقش حیاتی این سازمان در تامین امنیت و کیفیت مواد غذایی کشور تاکید کرد: سازمان غذا و دارو داروها با نظارت بر روند تولید، توزیع و فروش مواد غذایی، سلامت جامعه را تضمین کرده و از ورود […]

به گزارش بازار، عبدالعظیم بهفر مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در گفتگو با اشاره به نقش حیاتی این سازمان در تامین امنیت و کیفیت مواد غذایی کشور تاکید کرد: سازمان غذا و دارو داروها با نظارت بر روند تولید، توزیع و فروش مواد غذایی، سلامت جامعه را تضمین کرده و از ورود مواد غذایی ناایمن به بازار جلوگیری می کند.

وی افزود: این سازمان وظیفه ارتقای ارزش غذایی محصولات غذایی و نظارت بر ایمنی و کیفیت آنها را بر عهده دارد.

سهم ایران از صادرات غذای حلال به کشورهای اسلامی

بهفر در ادامه گفت: ایران حدود 2 میلیارد دلار در حوزه صادرات مواد غذایی حلال به کشورهای اسلامی صادر می کند. این صادرات شامل انواع محصولات غذایی مرغوب و سالم می باشد. به گفته وی، تمرکز سازمان غذا و دارو بر افزایش این صادرات و ارتقای استانداردهای محصولات غذایی است.

جایگاه امنیت غذایی در برنامه هفتم توسعه

وی همچنین امنیت غذایی را یکی از اولویت های کلیدی برنامه هفتم توسعه کشور برشمرد و گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به دنبال تحقق اهداف امنیت غذایی و ارتقای کیفیت مواد غذایی تولیدی در این برنامه هستند. . در اسناد توسعه تاکید ویژه ای بر تولید مواد غذایی سالم و ایمن شده است.

بهفر درباره وضعیت سرمایه گذاری در حوزه تامین و امنیت غذایی گفت: وضعیت سرمایه گذاری در این حوزه به ویژه در دولت های اخیر بهتر شده است و این سرمایه گذاری ها به توسعه زیرساخت ها و افزایش کیفیت تولید مواد غذایی کمک کرده است.

وی افزود: این تلاش ها بر ارتقای کیفیت و تنوع محصولات غذایی متمرکز است.

آمار ضایعات مواد غذایی در کشور

مدیرکل غذا و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره ضایعات غذایی در کشور گفت: آمار دقیقی از میزان ضایعات غذایی در ایران وجود ندارد اما سازمان غذا و دارو و سایر نهادها به دنبال کاهش این ضایعات هستند. و افزایش بهره وری در تولید و مصرف مواد غذایی.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان ها برنامه های متعددی برای مدیریت بهتر منابع غذایی و کاهش ضایعات دارند.

به گفته این مقام مسئول، سازمان غذا و دارو به عنوان متولی فرآورده های غذایی، اقدامات موثری برای تامین امنیت غذایی و ارتقای کیفیت محصولات غذایی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

بهفر در پایان به سرانه تولید غذای اصلی در ایران اشاره کرد و گفت: این سرانه متغیر است و به عوامل مختلفی از جمله شرایط اقلیمی، مدیریت منابع و فناوری های کشاورزی بستگی دارد. وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و دارو در تلاش هستند تا با بهبود فرآیندها و فناوری های کشاورزی، این درصد سرانه را افزایش دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.