افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
4

صادرات گاز ایران به عراق از سر گرفته شد

  • کد خبر : 25507
صادرات گاز ایران به عراق از سر گرفته شد

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (WAA)، محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای گفت که ما راه حل هایی را برای حل بحران برق ایجاد کرده ایم که شامل راه حل های فوری، میان مدت و بلندمدت می شود. . وی با بیان اینکه تولید برق با اقدامات دولت به 26 هزار مگاوات […]

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (WAA)، محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای گفت که ما راه حل هایی را برای حل بحران برق ایجاد کرده ایم که شامل راه حل های فوری، میان مدت و بلندمدت می شود. .

وی با بیان اینکه تولید برق با اقدامات دولت به 26 هزار مگاوات رسیده است، تاکید کرد: راهکارهای میان مدت به بحران برق و واردات گاز پایان می دهد.

السودانی گفت که عراق تمام بدهی های خود را پرداخت و مطالبات ایران را به حساب شرکت های ایرانی واریز کرد.

وی گفت: صادرات گاز از ایران به دلیل تحریم های آمریکا متوقف شده است.

نخست وزیر عراق گفت ما با ایران توافق کردیم که در ازای نفت از آن کشور گاز وارد کنیم.

وی اعلام کرد: بحران گاز وارداتی برای تامین نیروگاه ها اکنون پایان یافته و واردات گاز از ایران از سر گرفته شده است.

اخیرا احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق مدعی شده است که ایران بدون اخطار صادرات گاز به عراق را در حالی که دمای هوا به 51 درجه رسیده است، متوقف کرده است.

او گفت که نیروگاه های عراق اکنون از کار افتاده اند زیرا ما گاز کافی برای راه اندازی آنها نداریم.

سخنگوی وزارت برق عراق گفت: به دلیل کاهش صادرات گاز از ایران، نیروگاه های المنصوریه، الصدر، بغداد جنوبی، الرشید، التاجی، خور الزبایر و دیگر نیروگاه ها تعطیل شده اند. . یا فعالیت آن محدود بوده است.

موسی گفت: از طرف ایرانی علت کاهش صادرات گاز را جویا شدیم که پاسخ آنها این بود که بغداد به تهران بدهکار است و باید آن را بپردازد.

ائتلاف “چارچوب هماهنگی” عراق روز یکشنبه در بیانیه ای تاکید کرد که با گرم شدن هوا، شهروندان عراقی در ساعات مختلف روز با بحران کمبود برق مواجه می شوند.

در این بیانیه آمده است: پس از بررسی‌ها و بررسی‌ها و مشخص شدن دلایل این بحران، از دولت عراق می‌خواهیم از طریق وزارت امور خارجه با طرف آمریکایی تماس گرفته و بدهی گاز بغداد را با آنها پرداخت کنند.

چارچوب هماهنگی تاکید کرد که این پرونده نباید سیاسی شود تا نتایج منفی آن بر شهروندان عراقی منعکس نشود.

اخیرا متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسانه های دولتی عراق می گویند این کشور تمام بدهی خود را به ایران برای واردات گاز پرداخت کرده است که حدود 11 میلیارد است. دینار عراق، چگونه آمریکا به ایران برای پرداخت این مبلغ چراغ سبز نشان داد و آیا مذاکراتی بین آمریکا و ایران در این زمینه صورت گرفت؟ عراق. دولت بایدن به اجرای تحریم های آمریکا علیه ایران ادامه می دهد.

میلر ادامه داد: از سال 2018، آمریکا با مشورت کنگره معافیت هایی را در نظر گرفته است که به عراق اجازه می دهد هزینه واردات برق از ایران را بپردازد. مطابق با قوانین ایالات متحده، این وجوه فقط برای مبادلات بشردوستانه و سایر اهداف غیرتحریمی قابل استفاده است. این پول فقط به شخص ثالث تایید شده تعلق می گیرد. مستقیماً به ایران منتقل نمی شود و ایالات متحده به بررسی استفاده از این وجوه به صورت موردی ادامه می دهد.

اظهارات میلر پس از آن بیان شد که احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق اخیراً اعلام کرد که کشورش پول گاز ایران را به طور کامل پرداخت کرده و این پول در بانک تجارت عراق است.

وی در گفت و گو با الیوم روسیه افزود: وزارت برق عراق تمام بدهی عراق به ایران را برای واردات گاز از این کشور پرداخت کرده است.

موسی گفت: این پول در صندوق امانی بانک تجارت عراق است اما این بانک به دلیل تحریم های آمریکا برای انتقال آن به دولت ایران با مشکل مواجه است.

مجید چگانی، مدیرعامل شرکت گاز ایران نیز در حاشیه اولین همایش تقویت تاسیسات و تجهیزات تولید، انتقال و توزیع گاز طبیعی در کشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به انحلال عراق بیان کرد. گاز. بدهی به ایران که وزارت برق عراق تمام مطالبات گاز ایران را برآورده خواهد کرد پرداخت شد و این بدهی اکنون به صفر رسیده است. اما گاهی اوقات برای انتقال پول از بانک TBI از عراق به ایران مشکلاتی پیش می آید.




ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.