افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

صادرات نفت ایران به چین رکورد زد

  • کد خبر : 115098
صادرات نفت ایران به چین رکورد زد

به گزارش بازار، روند صادرات نفت ایران رو به رشد است و ساختار تحریم ها در آستانه فروپاشی کامل است. بر اساس این گزارش، ایران در ماه جاری روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت به چین صادر کرده و رکوردی تاریخی را به ثبت رسانده است. آمارهای موسسه کپلر نشان می دهد که […]

به گزارش بازار، روند صادرات نفت ایران رو به رشد است و ساختار تحریم ها در آستانه فروپاشی کامل است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه جاری روزانه یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت به چین صادر کرده و رکوردی تاریخی را به ثبت رسانده است.

آمارهای موسسه کپلر نشان می دهد که میانگین صادرات روزانه نفت ایران به چین در 10 ماهه امسال 1.235 میلیون بشکه بوده که 84 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

گفتنی است ایران در مهرماه پس از روسیه بزرگترین صادرکننده نفت به چین بود و حتی با اختلاف قابل توجهی از عربستان سعودی پیشی گرفت.

صادرات نفت ایران در مقایسه با پاییز سال گذشته دو برابر شده است.

پیش از این موسسه کپلر در گزارشی اعلام کرده بود که ذخایر نفتی شناور در آب های ایران به صفر رسیده است.

اما مهمترین دلیل افزایش صادرات نفت ایران عمدتاً به دلیل وجود ذخایر عظیم نفت در آب بود.

همایون فلکشاهی، یکی از همکاران موسسه کپلر در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران در ماه اکتبر از عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت فراساحلی به چین پیشی گرفت و این به لطف کاهش چشمگیر ذخایر نفت خام از ذخایر شناور بود. روسیه از جمله جریان نفت از طریق خط لوله در رتبه اول باقی مانده است.

صادرات نفت ایران به چین از مرز 1.8 میلیون بشکه در روز گذشت که یک رکورد جدید است. از زمانی که ایالات متحده پنج سال پیش تحریم‌ها را مجدداً اعمال کرد، نفت خام ایران برای معدود خریداران باقی‌مانده در به اصطلاح «ناوگان تاریک» (که متشکل از نفت‌کش‌هایی هستند که اغلب قدیمی و فاقد بیمه هستند و برای جلوگیری از شناسایی، فرستنده‌ها را غیرفعال می‌کنند) ارسال شده است.

در همین حال، در پی افزایش صادرات نفت ایران به چین، رویترز مدعی شد که تخفیف بالای ایران منجر به فروش نفت شده و اعلام کرد که ایران با تخفیف 9 ماهه سال 2023 معادل 4 میلیارد و 200 میلیون دلار سودی نخواهد داشت. رویترز هیچ سندی در تایید ادعای او منتشر نکرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=115098

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.