افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

صادرات محصولات پتروشیمی ایران به 5 قاره

  • کد خبر : 358250
صادرات محصولات پتروشیمی ایران به 5 قاره

گروه بازار آب و انرژی: مرتضی شهمیرزایی در نشست خبری سومین روز از هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایرانپلاست با اشاره به اینکه این نمایشگاه یکی از مهم ترین رویدادهای جهان است، گفت: هجدهمین دوره ایران پلاست با شکوهی مضاعف با حداکثری برگزار شده است. حضور شرکت های داخلی و خارجی، به طوری که بسیاری از […]

گروه بازار آب و انرژی: مرتضی شهمیرزایی در نشست خبری سومین روز از هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایرانپلاست با اشاره به اینکه این نمایشگاه یکی از مهم ترین رویدادهای جهان است، گفت: هجدهمین دوره ایران پلاست با شکوهی مضاعف با حداکثری برگزار شده است. حضور شرکت های داخلی و خارجی، به طوری که بسیاری از شرکت های داخلی و خارجی در این مدت به دلیل محدودیت فضای نمایشگاه نتوانستند در نمایشگاه حضور یابند.

وی با بیان اینکه 66 سال از شروع صنعت پتروشیمی در ایران می گذرد، افزود: تولید واقعی صنعت پتروشیمی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک میلیون و 500 هزار تن در سال بود و اکنون به 96 میلیون رسیده است. و 500 هزار تن.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای فعال سازی پروژه هایی که سال ها متوقف مانده بود، تصریح کرد: سال 1403 شاهکار صنعت پتروشیمی خواهد بود که به همین دلیل بهره برداری از 20 طرح پتروشیمی انجام شد. . برنامه ریزی شده است که 6 پروژه از ابتدای سال تاکنون اجرا شده و امسال بیشترین تعداد طرح پتروشیمی در تاریخ صنعت پتروشیمی افتتاح شده است.

شهمیرزایی فعال شدن طرح های متوقف شده پتروشیمی از جمله از سرگیری عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی گلستان را از اقدامات مهم شرکت ملی صنایع پتروشیمی دانست و گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی امیدوار است نفت، نفت و گاز داخلی ایران باشد. شرکت های پالایشی و پخش فرآورده ها باید به تامین خوراک مورد نیاز صنعت پتروشیمی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی مهمترین تمرکز شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سه سال اخیر را تاکید بر پیشرفت سریع فناوری های مورد نیاز صنعت دانست و افزود: این شرکت در دی ماه سال 1400 وظیفه تاریخی مکان یابی تمامی کاتالیزورهای صنعت را پذیرفت. . و اکنون ایران به اوج کاتالیزور رسیده است و جزو معدود کشورهایی است که قادر به تولید کاتالیست است. البته تولید برخی کاتالیزورها به دلیل مصرف کم به صرفه نیست اما نکته مهم این است که باید فناوری تولید آن را داشته باشیم.

داخلی سازی 87 درصد از کالاها و تجهیزات صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت تلاش ویژه برای داخلی سازی 100 درصدی کالاها و تجهیزات صنعت پتروشیمی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 87 درصد از کالاها و تجهیزات این صنعت تولید ملی است و قرار است برگزار شود. جشن خودش -کفایت در این زمینه نیز در سال های آینده ضروری خواهد بود.

شهمیرزایی به برنامه های تدوین شده برای توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش در مکران، لامرد، پارسیان انرژی، دیر و طرح توسعه ماهشهر اشاره کرد و گفت: فاز اول طرح های منطقه پتروشیمی مکران است. امسال به بهره برداری می رسد.

وی مهمترین عارضه واحدهای پایین دستی و پایین دستی را تامین سرمایه و نقدینگی موجود برشمرد و اعلام کرد: راهکار تامین اعتبار پتروشیمی این مشکل را حل کرد و باعث افزایش تولید و توسعه در صنایع پایین دستی شد.

رئیس شرکت ملی صنعت پتروشیمی توجه ویژه این صنعت به مولفه‌های زیست‌محیطی و حفاظت از سرمایه‌های بین نسلی را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: صنعت پتروشیمی با پذیرش مسئولیت، اجرای طرح‌های جمع‌آوری گازهای احتراق را بر عهده دارد شرق و غرب کارون برای جلوگیری از سوزاندن منابع ارزشمند و جلوگیری از آلودگی محیط زیست. تخمین زده می شود که تمام گازهای حاصل از احتراق در سه سال آینده جمع آوری شود.

به گفته شهمیرزایی، در راستای ارائه سند جامع تکمیل زنجیره ارزش که سال گذشته منتشر شد، سند برنامه توسعه راهبردی صنعت پتروشیمی برای 50 سال آینده نیز تهیه شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری ایران و روسیه در صنعت پتروشیمی گفت: برای ایجاد آینده ای باثبات برای ایران باید با بازارهای جهانی همکاری لازم را داشته باشیم بنابراین صنعت پتروشیمی نیز رابطه راهبردی دارد. با فدراسیون روسیه و این روند در حال گسترش است.

صادرات محصولات پتروشیمی ایران به 5 قاره

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: همکاری های مطلوبی بین دو کشور در زمینه تامین کالا، تجهیزات و فناوری و همچنین در زمینه تربیت نیروهای متخصص وجود دارد. ایران آماده گسترش روابط ایران و روسیه در زمینه صنعت پتروشیمی از جمله حضور در پروژه های توسعه است. صنعت پتروشیمی با کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا، برخی کشورهای اروپایی و آسیای شرقی و مرکزی در زمینه پتروشیمی همکاری می کند.

شهمیرزایی در پاسخ به سوالی درباره میزان تولید و صادرات واقعی صنعت پتروشیمی ایران خاطرنشان کرد: این صنعت در سال 1402 حدود 75 میلیون تن محصول تولید کرد که از این میزان حدود 30 میلیون تن صادرات، 13 میلیون تن فروش داخلی و مابقی بین جامعه بود. فروش. خوراک.

وی تولید فعلی محصولات پتروشیمی در سال 1403 را 80 میلیون تن اعلام کرد و گفت: امروز بیش از 550 گرید محصولات پتروشیمی در کشور تولید و به هر پنج قاره صادر می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی درباره میانگین ارزش محصولات پتروشیمی گفت: تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی راهکاری راهبردی برای افزایش میانگین ارزش محصولات پتروشیمی است و به سرعت در حال حرکت به سمت این راهبرد هستیم تا ارزش محصولات پتروشیمی را افزایش دهیم. مقدار متوسط ارزش این محصولات با تولید محصولات نهایی تا حد امکان.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=358250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.