افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

صادرات بیش از 4.5 میلیارد دلار محصولات پلیمری

  • کد خبر : 382159
صادرات بیش از 4.5 میلیارد دلار محصولات پلیمری

به گزارش بازار، سعید ترکمان مدیرعامل انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: صنعت پلیمر زنجیره ارزش صنعت نفت و زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی است و امروز صادرات محصولات پلیمری به این امر کمک کرده است. ایجاد شغل در کشور در شرایط تحریم». وی افزود: به طور کلی امروز از خام فروشی بیش از 50 درصد […]

به گزارش بازار، سعید ترکمان مدیرعامل انجمن ملی صنایع پلیمر ایران گفت: صنعت پلیمر زنجیره ارزش صنعت نفت و زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی است و امروز صادرات محصولات پلیمری به این امر کمک کرده است. ایجاد شغل در کشور در شرایط تحریم».

وی افزود: به طور کلی امروز از خام فروشی بیش از 50 درصد مواد پلیمری تولید شده در پتروشیمی جلوگیری کرده ایم. همچنین با توجه به اینکه پتروشیمی ها کالای تحریمی هستند، می توانند با تبدیل شدن به یک محصول پلیمری از تحریم عبور کنند.

ترکمن تصریح کرد: 50 درصد مواد اولیه به دلیل محدودیت های تحریمی به صورت مستقیم از طریق پتروشیمی صادر می شود، همچنان با رقابت برای کالاهای مورد نیاز صنعت کشور به دلیل مهندسی بازار در مبانی بورس کالا مواجه هستیم. یعنی بیش از 10 میلیون تن پلیمر تولید می کنیم که به دلیل عدم تعادل انرژی و محدودیت خرید، تنها نیمی از آن در داخل مصرف می شود، اما با عرضه به همین میزان در بورس کالا شاهد رقابت 10 تا 20 درصدی هستیم. یعنی بین 10 تا 20 درصد مواد اولیه را درصدی گرانتر از قیمت جهانی می خریم.

وی به کمبود برق به عنوان یک چالش صنعتی اشاره کرد و گفت: صنعت پلیمر در ایام تابستان با بیش از دو و نیم روز قطعی برق آسیب زیادی دید و به دلیل این کمبود، خرید از بورس کالا منفی شد. در 6 ماهه نخست امسال در حالی که در 10 سال گذشته هر سال خرید در بورس کالا نسبت به سال قبل 10 تا 15 درصد رشد داشته که صادرات را نیز متوقف کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=382159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.