افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
1

شیوع آفت “مگس مدیترانه ای” در باغات انجیر سیاه لرستان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 396885
شیوع آفت “مگس مدیترانه ای” در باغات انجیر سیاه لرستان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

اسداله حسینی چگانی وی در گفتگو با خبرنگار مهر نسبت به تهدید جدیدی که باغات انجیر سیاه لرستان را به خطر می اندازد هشدار داد. وی بیان کرد: مگس میوه مدیترانه ای که به عنوان یکی از مخرب ترین آفات شناخته می شود در این منطقه گسترده است و می تواند خسارت قابل توجهی به […]

اسداله حسینی چگانی وی در گفتگو با خبرنگار مهر نسبت به تهدید جدیدی که باغات انجیر سیاه لرستان را به خطر می اندازد هشدار داد.

وی بیان کرد: مگس میوه مدیترانه ای که به عنوان یکی از مخرب ترین آفات شناخته می شود در این منطقه گسترده است و می تواند خسارت قابل توجهی به باغداران وارد کند.

این استاد گروه گیاهپزشکی دانشگاه لرستان در ادامه سخنان خود گفت: این آفت که با تغذیه از میوه ها به سرعت در حال گسترش است باعث کاهش تولید انجیر سیاه و خسارت اقتصادی جدی به کشاورزان شده است.

حسینی چگانی گفت: یکی از مهم ترین دلایل ایجاد خسارت این آفت به دلیل رعایت نکردن توصیه های بهداشتی در باغ ها و شرایط اقلیمی مناسب برای رشد آن است.

وی افزود: در حال حاضر کنترل و مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه ای در این منطقه به یک ضرورت تبدیل شده است که برای مقابله با آن باید از یکی از راهکارها استفاده کرد. غیر شیمیایی استفاده می شود

این عضو هیئت علمی گروه گیاهان دارویی دانشگاه لرستان با تاکید بر عدم استفاده از سموم شیمیایی به دلیل اثرات منفی آن بر محیط زیست و سلامت انسان، استفاده از تله های طعمه را برای کاهش جمعیت بالغ این طاعون پیشنهاد کرد.

حسینی چگانی گفت: این روش ها علاوه بر کاهش آلودگی های زیست محیطی، می تواند به طور موثر و پایداری گسترش آفت را محدود کرده و از آسیب های بعدی جلوگیری کند.

وی افزود: اگر این اقدامات به موقع انجام نشود ممکن است منجر به شیوع بیشتر این آفت شود و تولید انجیر سیاه در لرستان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

این عضو هیئت علمی گروه گیاهپزشکی دانشگاه لرستان تاکید کرد: در این راستا به باغداران توصیه می شود برنامه های کنترل آفات خود را در اسرع وقت اجرا کنند تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=396885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.