افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

شیوع آسم در خوزستانی ها/ آمار نگران کننده است!

  • کد خبر : 256907
شیوع آسم در خوزستانی ها/ آمار نگران کننده است!

به گزارش رکنا از خوزستان، پژمان بختیاری نیا با اشاره به روز جهانی آسم در 18 اردیبهشت و با قرار دادن شعار «بهبود درمان آسم با آموزش» برای این روز در سال جاری، گفت: آسم یک معضل بهداشتی برای همه جوامع اعم از توسعه یافته و توسعه یافته است. در حال توسعه. بر اساس گزارش […]

به گزارش رکنا از خوزستان، پژمان بختیاری نیا با اشاره به روز جهانی آسم در 18 اردیبهشت و با قرار دادن شعار «بهبود درمان آسم با آموزش» برای این روز در سال جاری، گفت: آسم یک معضل بهداشتی برای همه جوامع اعم از توسعه یافته و توسعه یافته است. در حال توسعه. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، بیش از 334 میلیون نفر در سراسر جهان از این بیماری رنج می برند و سالانه بیش از 300 هزار نفر در جهان بر اثر آسم جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: متاسفانه شیوع این بیماری در سطح جهان رو به افزایش است و پیش بینی می شود در دهه آینده تعداد مبتلایان به آسم 25 درصد افزایش یابد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در کشور ما بر اساس آخرین مطالعات، شیوع علائم آسم در بزرگسالان حدود 9 درصد و در کودکان 11 درصد است. البته این میزان در کلان شهرها و شهرهای دارای آلودگی هوا بسیار بیشتر است. بر اساس آخرین بررسی آسم انجام شده در سال 1394، شیوع آسم در بزرگسالان در خوزستان 16 درصد است در حالی که همین میزان (شیوع آسم) در کشور 9 درصد است.

در این بیانیه آمده است: آسم هزینه های قابل توجهی را به طور مستقیم و غیرمستقیم بر بیماران، خانواده های آنان و نظام سلامت کشور تحمیل می کند. این بیماری یکی از علل اصلی غیبت از مدرسه و کار است.

بختیاری نیا ادامه داد: تنها 10 درصد از بیماران آسم از آسم شدید رنج می برند، اما این گروه اندک از بیماران بیش از 50 درصد از کل هزینه های مستقیم و غیرمستقیم درمان این بیماری را تشکیل می دهند. بنابراین با کنترل کافی این بیماری می توان علاوه بر بهبود کیفیت زندگی بیمار، هزینه های این بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

وی با تاکید بر اهمیت کنترل آسم در دوران بارداری گفت: اگر مادر مبتلا به آسم می خواهد صاحب فرزند شود، قبل از باردار شدن با پزشک مشورت کند. اگر آسم در دوران بارداری کنترل نشود، علائم بیماری بدتر می شود و خطرات جدی برای مادر و جنین ایجاد می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عدم مصرف یا قطع داروهای آسم در دوران بارداری برای مادر و جنین خطرناک است. لازم به ذکر است که داروهای مورد استفاده در درمان آسم در دوران بارداری، به ویژه پس از سه ماهه اول بارداری و در دوران شیردهی، عوارض جانبی قابل توجهی ندارند.

وی افزود: توصیه می شود در دوران بارداری به طور مستمر و منظم با پزشک مشورت کنید و مانند قبل از بارداری و شیردهی، مصرف داروها را زیر نظر پزشک ادامه دهید.

بختیاری نیا گفت: در دوران بارداری پرهیز از استعمال دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود سیگار و سایر مواد دخانی مانند قلیان ضروری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=256907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.