افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
6

شیشه شما با مواد شوینده شیمیایی کدر شده است

  • کد خبر : 165219
شیشه شما با مواد شوینده شیمیایی کدر شده است

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- همانقدر که خوشمزه بودن غذا مهم است، طراحی و زیبایی ظروف نیز مهم است. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید یک بشقاب کثیف با یک بشقاب خوشمزه دارید، قطعا همه چیز کامل نیست، زیرا حتی اگر طعم غذای شما فوق العاده باشد، چون به […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- همانقدر که خوشمزه بودن غذا مهم است، طراحی و زیبایی ظروف نیز مهم است. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید یک بشقاب کثیف با یک بشقاب خوشمزه دارید، قطعا همه چیز کامل نیست، زیرا حتی اگر طعم غذای شما فوق العاده باشد، چون به شکل کثیف و نه چندان زیبا سرو می شود، ظاهر بدی پیدا می کند. البته این فقط برای ظروفی مانند کاسه و بشقاب نیست و لیوان ها هم همینطور هستند. با گذشت زمان، شیشه ها ممکن است با استفاده مکرر شفافیت خود را از دست بدهند و دیگر مانند قبل روشن و صاف نباشند. بلکه تبدیل به شیشه ای کدر و زرد می شود که اصلا خوشایند نیست.

اما چه باید کرد؟ باید بری لیوان نو بخری؟ یا دنبال ترفند بهتری گشت! راه حل دوم قطعا صحیح تر است، اما گاهی خانم های زیادی هستند که از شوینده های بسیار قوی استفاده می کنند و باعث می شوند که شیشه به خطری برای سلامتی بدن انسان تبدیل شود و به مرور لایه های داخلی و خارجی شیشه از بین برود. باعث می شود خیلی ها به سرعت محو شوند. اما نگران نباشید زیرا همیشه راه حل بهتری وجود دارد و در این مقاله قصد داریم یک سری روش های مناسب تری برای حل این مشکل را بشناسیم. پس با ما همراه باشید

1- پودر شوینده؛ شیشه را سریع بشویید

اگر در خانه و کابینت خود شیشه ویترای دارید، می توانید ظرفی پر از آب گرم تهیه کنید و پودر لباسشویی را داخل آن بریزید تا کدر شدن و زردی شیشه از بین برود. سپس لیوان ها را داخل آن گذاشته و اجازه دهید 12 ساعت استراحت کند. سپس لیوان ها را بیرون آورده و با مایع ظرفشویی و آب گرم بشویید و آبکشی کنید.

یا همیشه سعی کنید بلافاصله پس از استفاده شیشه را بشویید بدون اینکه فضای زیادی باقی بماند. اینجوری کثیفی تا حالت خمیری و زردی پیدا نمی کنه!

2- سرکه خوب است; جوش شیرین بهتر است

گاهی اوقات لیوان ها به دلیل وجود مواد معدنی در آب کدر می شوند، بنابراین برای روشن شدن چنین اتفاقی می توانید لیوان ها و فنجان هایی را که دارید به مدت 5 دقیقه در سرکه قرار دهید تا آب خیس بخورد.

اما اگر این فرآیند قرار دادن لیوان ها در سرکه را انجام دادید و شفافیت لیوان ها برنگشت، کمی جوش شیرین روی لیوان بمالید تا این لکه ها پاک شوند.

اگر اخیراً لیوان های خود را در ماشین ظرفشویی شسته اید، اما لیوان ها همچنان کدر هستند، باید بدانید که دلیل کدر بودن آن ها ایجاد خراش های دائمی دستگاه یا مواد معدنی سنگین، یک لایه نازک و سنگین است. لیوان شما

آب و کمی سرکه سفید را داخل سینک بریزید و لیوان را به مدت 20 دقیقه در این محلول قرار دهید سپس جوش شیرین را در ظرفی بریزید و یک مسواک مرطوب را در جوش شیرین آغشته کنید و سعی کنید با جوش لکه ها را پاک کنید. سپس لیوان را خوب بشویید و با دستمال بدون پرز خشک کنید. اگر این روش برای شما جواب نداد، احتمالاً ظروف شما خراشیده شده اند زیرا برخی از ظروف به تعدادی از مواد به کار رفته در ماشین ظرفشویی حساس هستند و به سرعت خراشیده می شوند. به همین دلیل بهتر است ظروف را با دست بشویید.

رنگ مایل به زرد را از لیوان جدا کنید.

اما اجازه دهید چند نکته اضافی را بخوانیم!

– فراموش نکنید که هر چه لکه های بیشتری روی شیشه باقی بماند، پاک کردن آنها دشوارتر می شود! پس هر وقت لکه ای دیدید به فکر چاره باشید و نگران نباشید.

– هر بار که لیوان ها را می شویید، بعد از آن حتماً آن را خشک کنید.

– اگر از ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف استفاده می کنید، حتماً مواد شوینده اضافه کنید.

– اگر لیوان ها را با آب سبک و مواد شوینده فسفاته بشویید باعث ایجاد خط و خش می شود، بنابراین اگر آب سبک در محل خود دارید، کمتر از مواد شوینده استفاده کنید.

– چند قطره سرکه به سینک اضافه کنید تا هنگام آبکشی لیوان ها بدرخشند.

رنگ مایل به زرد را از لیوان جدا کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.