افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

شیر مادر؛ ضامن سلامت کودکان

  • کد خبر : 311220
شیر مادر؛  ضامن سلامت کودکان

آفتاب نیوز: یکی از بهترین و کامل ترین غذاها برای نوزادان، شیر مادر است که تنها غذای رشد، تکامل و سلامتی در 6 ماهه اول محسوب می شود. شیر مادر بهترین الگوی رشد و نمو کودکان محسوب می شود که به دلیل خواص ویژه ای که دارد به عنوان بهترین نوع شیر برای نوزادان زیر […]

آفتاب نیوز:

یکی از بهترین و کامل ترین غذاها برای نوزادان، شیر مادر است که تنها غذای رشد، تکامل و سلامتی در 6 ماهه اول محسوب می شود. شیر مادر بهترین الگوی رشد و نمو کودکان محسوب می شود که به دلیل خواص ویژه ای که دارد به عنوان بهترین نوع شیر برای نوزادان زیر 6 ماه شناخته می شود.

مهمترین ویژگی شیر مادر.

تینا جعفری متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اهمیت شیر ​​مادر گفت: مهمترین ویژگی شیر مادر این است که ترکیبات آن بر اساس نیاز نوزاد تغییر می کند.

و افزود: مهمترین ویژگی شیر مادر، ترکیبات پروتئینی بسیار خوب آن است که به جذب بیشتر کلسیم کمک می کند. در واقع، نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند، نسبت به شیر مادر، ترکیبات پروتئینی کمتری دارند.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: همچنین قند شیر (لاکتوز) شیر مادر بسیار بیشتر از شیرخشک است و ترکیبات قندی موجود در شیر مادر به جذب بهتر کلسیم شیر کمک می کند. پایه شیرخشک شیر گاو است.

جعفری با بیان اینکه ترکیب پروتئینی شیر مادر با شیرخشک بسته به نیاز نوزاد متفاوت است، اظهار داشت: تنها تغذیه نوزاد تا 6 ماهگی باید با شیر مادر باشد، البته شیر تمام مواد مغذی لازم را دارد. . مواد تشکیل دهنده، اما بعد از 6 ماهگی کودک باید با استفاده از غذاهای کمکی تغذیه شود، زیرا اهمیت شیر ​​مادر به قدری بالاست که باید ابتدا با شیر و سپس بقیه گرسنگی تغذیه شود. با غذا حل می شود که اهمیت شیر ​​مادر را نشان می دهد.

وی در خصوص فواید شیر مادر گفت: ترشح شیر مادر علاوه بر حالت آرامش بخشی و کمک به کاهش وزن باعث ایجاد حالت وابستگی و عاطفی بین مادر و نوزاد می شود که برای سلامت روحی و روانی لازم است توسعه مسیرهای عصبی در مغز نوزاد شیردهی از افزایش وزن بیش از حد مادر جلوگیری می کند و باعث کاهش وزن مطلوب در مادر می شود.

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: زمانی که نوزاد تا حدود هفت ماهگی به دنیا می آید، سیستم ایمنی فعالی ندارد و شیر مادر به دلیل وجود شیر به افزایش و تقویت سیستم ایمنی نوزاد کمک می کند. پروتئین ها

جعفری تاکید کرد: مشاهده شده است که نوزادانی که در اوایل دوران کودکی از شیر مادر تغذیه می کنند، کمتر به بیماری های متابولیک مانند دیابت مبتلا می شوند که به این دلیل است که در دوران نوزادی و کودکی کمتر در معرض عوامل خارجی و آنتی ژن ها قرار می گیرند.

وی تغذیه مادر را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این امر نوزاد را از عوارض بیماری های گوارشی در امان نگه می دارد، زیرا به طور معمول ترکیبات نفخ شکم شیر را تحت تاثیر قرار می دهد و نوزاد دچار درد قلبی می شود.

جعفری با بیان اینکه مصرف شیر مادر، نوشیدن آب فراوان و افزایش دریافت ویتامین های گروه B موجود در سبوس غلات، شیر، سبزیجات و سبزی ها توصیه می شود، گفت: شیر مادر باعث بهبود عملکرد می شود. از دستگاه گوارش کودک، در واقع مصرف شیر مادر در 90 درصد نوزادان مشکلی ایجاد نمی کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بهتر است مادران از مصرف غذاهای دارای رنگ های غیر طبیعی و اسیدهای چرب اشباع پرهیز کنند و از غذاهای سالم و تازه استفاده کنند و از غذاهایی که در دمای اتاق در یخچال مانده پرهیز کنند زیرا بر سلامتی تأثیر می گذارد. . شیر تاثیر دارد.

جعفری خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان داده است که نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند در دوران جوانی و نوجوانی کمتر دچار بیماری می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=311220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.