افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

شیباریوم چیست؟ با محلول لایه دوم شیباریوم و توکن های آن آشنا شوید

  • کد خبر : 18885
شیباریوم چیست؟  با محلول لایه دوم شیباریوم و توکن های آن آشنا شوید

Shibarium یک راه حل لایه دوم است که توسط ریوشی، خالق توکن Shiba Inu ایجاد شده است. شیباریوم با هدف بهبود اکوسیستم شیبا اینو و افزایش سرعت معاملات و کاهش هزینه های اکوسیستم شیبا توسعه یافته است. نسخه بتا و عمومی Shibarium به نام PUPPYNET در 11 مارس 2023 (20 مارس 1401) راه اندازی شد. […]

Shibarium یک راه حل لایه دوم است که توسط ریوشی، خالق توکن Shiba Inu ایجاد شده است. شیباریوم با هدف بهبود اکوسیستم شیبا اینو و افزایش سرعت معاملات و کاهش هزینه های اکوسیستم شیبا توسعه یافته است. نسخه بتا و عمومی Shibarium به نام PUPPYNET در 11 مارس 2023 (20 مارس 1401) راه اندازی شد. در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم شیباریوم چیست؟چگونه کار می کند و چه ویژگی هایی دارد؟ با کشور بلاک چین بمانید.

نکات مهم مقاله:

Shibarium یک شبکه بلاک چین لایه ۲ است که در بالای اتریوم برای کمک به Shiba Ino توسعه یافته است.

📌 این پروژه Shiba Ino را به یک اکوسیستم بزرگ تبدیل می کند و ویژگی های جدیدی مانند تبادل غیرمتمرکز (DEX)، Metaverse و بازی های بلاک چین مانند Shiba Eternity را به آن اضافه می کند.

📌 اعتبارسنجی و تایید تراکنش های شیباریوم توسط الگوریتم Proxy Proof of Stake (DPoS) انجام می شود.

📌 برای مهار تورم Shiba Ino و کمک به رشد قیمت Shiba، Shibarium آن توکن‌های SHIB را که به عنوان کارمزد تراکنش پرداخت می‌شوند را می‌سوزاند.

شیباریوم چیست؟

شباریوم چیست؟
منبع: watcher.guru

همانطور که گفته شد، Shibarium یک شبکه بلاک چین لایه ۲ است که در بالای اتریوم برای کمک به Shiba Ino توسعه یافته است. این راه حل Mimcoin Shiba Ino را به یک اکوسیستم کامل تبدیل می کند. خالق ناشناس Shiba Ino، معروف به Ryoshi، توسعه پروژه Shibarium را در یک پست حذف شده در می 2021 پیشنهاد داد. محصول این پروژه یک راه حل لایه دوم مبتنی بر بلاک چین اتریوم خواهد بود. این پروژه Shiba Ino را به یک اکوسیستم بزرگ تبدیل می کند و ویژگی های جدیدی مانند تبادل غیرمتمرکز (DEX)، Metaverse و بازی های بلاک چین مانند Shiba Eternity را به آن اضافه می کند.

Memecoin به توکن های مرتبط با میم های اینترنتی خنده دار یا متحرک اشاره دارد. این نوع توکن ها بسیار فرار هستند و عمدتاً توسط فرهنگ غالب جامعه تحریک و هدایت می شوند. عرضه این توکن ها بسیار بالاست و به همین دلیل دچار تورم شدید می شوند. مجموع عرضه شیبا اینو (SHIB) 1 کوادریلیون یا 1000 تریلیون است. هدف پروژه شیباریوم سازماندهی مجدد شیبا اینو به یک اکوسیستم پایدار است.

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!

ثبت نام

توسعه دهندگان Shibarium هنوز تاریخ دقیق عرضه آن را اعلام نکرده اند. Metaverse SHIB بخشی از این پروژه است که در کنفرانس SXSW 2023 (13 تا 15 مارس) در نسخه بتا و آلفا خود رونمایی شد. این نسخه قرار بود در فوریه 2023 رونمایی شود، اما توسعه دهندگان می خواستند پروژه را به طور کامل آزمایش کنند و یک نسخه بدون باگ منتشر کنند.

شیباریوم چگونه کار می کند؟

پروژه شیباریوم چگونه کار می کند
منبع: analyticsinsight.net

شیباریوم بخش بزرگی از بار تراکنش ها را از روی بلاک چین اتریوم برداشته و ظرفیت عملیاتی آن را بدون آسیب رساندن به امنیت شبکه افزایش می دهد. Shibarium همچنین دارای مکانیزم سوزاندن نشانه است که به کنترل تورم کمک می کند.

Shibarium همزمان با کمک به حفظ لایه امنیتی اتریوم، تراکنش ها را مدیریت می کند. از آنجایی که درصد زیادی از فعالیت های شبکه توسط شیباریوم مدیریت می شود، حجم تراکنش های اتریوم که آن را شلوغ می کند تا حد زیادی کاهش می دهد. این امر باعث افزایش سرعت و امنیت تراکنش ها می شود.

قبل از اینکه اتریوم به الگوریتم اثبات سهام (PoS) منتقل شود، توان عملیاتی ضعیف اتریوم باعث ترافیک شبکه سنگین و افزایش نجومی گاز در هر تراکنش به 50 تا 80 دلار شد. به روز رسانی Merge باعث افزایش توان عملیاتی شبکه اتریوم و کاهش هزینه های آن شد. با این حال، هنوز پروژه های زیادی وجود دارند که باعث کاهش سرعت اتریوم می شوند، به همین دلیل اتریوم به راه حل های لایه دوم نیاز دارد.

اعتبارسنجی و تایید تراکنش های شیباریوم توسط الگوریتم Proxy Proof of Stake (DPoS) انجام می شود. در این نوع الگوریتم، 100 نفر با رای دادن به عنوان تایید کننده انتخاب می شوند تا با قرار دادن حداقل 10000 توکن BONE و راه اندازی یک گره، به امنیت شبکه کمک کنند. این اعتباردهنده ها دارای پروکسی یا نمایندگانی هستند که می خواهند در شبکه Shibarium شرکت کنند اما نمی توانند یک گره کامل را راه اندازی کنند. این نمایندگان با رای دادن و اجاره توکن های خود به اعتبارسنجی های منتخب از شبکه حمایت می کنند و در ازای این حمایت از اعتبارسنجی که به آن رای داده اند کمیسیون دریافت می کنند. پاداش اعتبار دهندگان بر اساس میزان سپرده آنهاست و نمایندگان نیز در این پاداش سهم دارند.

کسانی که علاقه مند به شرکت در شبکه هستند، اما توانایی راه اندازی گره کامل را ندارند، می توانند با رای دادن به اعتبارسنجی مورد نظر خود، نماینده شوند و سهمی از پاداش خود را دریافت کنند.

برای مهار تورم Shiba Ino و کمک به رشد قیمت Shiba، Shibarium آن توکن‌های SHIB را که به عنوان کارمزد تراکنش پرداخت می‌شوند را می‌سوزاند. این امر باعث کاهش عرضه در گردش سکه و تثبیت قیمت آن می شود. در مکانیزم سوزاندن توکن ها، توکن ها به یک کیف پول یک طرفه ارسال می شوند که توکن ها را دریافت می کند اما نمی تواند توکن ها را از آن آزاد کند. در واقع این توکن ها برای همیشه گم می شوند. سوزاندن توکن ها در دراز مدت تورم پروژه های ارز دیجیتال را از بین می برد.

شیباریوم چه مزایایی برای شیبا اینو دارد؟

مزایای شیباریوم برای شیبا اینو
منبع: shibaswap.com

توسعه دهندگان Shiba Ino هنوز جزئیات خاصی در مورد پروژه Shibarium منتشر نکرده اند. اما بر اساس اطلاعات موجود، اپلیکیشن ها و قابلیت هایی که شیباریوم ارائه خواهد کرد را بررسی خواهیم کرد.

هزینه گاز کمتر

هنگامی که Shiba Ino مجموعه NFT خود را منتشر کرد، کارمزد تراکنش به 800 دلار رسید. یعنی حتی اگر NFT ها رایگان بودند، برای دریافت آن ها باید 800 دلار هزینه پرداخت کنید. این مشکل بزرگی برای این مجموعه بود که باید حل می شد. این هزینه های نجومی، توسعه دهندگان Shiba Ino را برانگیخت تا راه حلی دائمی برای مشکلات جامعه کاربران ایجاد کنند.

توان عملیاتی بالا

یکی از عوامل مهمی که باعث می‌شود کارمزد شبکه اتریوم به شدت افزایش یابد، تعداد محدود تراکنش‌هایی است که اتریوم می‌تواند در ۱ ثانیه پردازش کند. در حال حاضر میانگین تعداد تراکنش ها در ثانیه (TPS) در شبکه اتریوم 15 است. در حالی که تعداد تراکنش ها در ثانیه در راه حل های لایه دوم مانند Polygan به هزاران TPS می رسد.

تبدیل SHIB به توکن ابزار

مزیت مهم دیگری که Shibarium به ارمغان خواهد آورد، معرفی مکانیزم سوزاندن توکن برای SHIB است. زیرا همانطور که گفتیم عرضه بسیار بالای SHIB مانع بزرگی برای تبدیل شدن این توکن به یک دارایی کاربردی است. از زمان راه اندازی Shiba Inu، 40 درصد از عرضه در گردش آن سوخته است، اما تعداد SHIB های در گردش هنوز باید کاهش یابد.

کمک به توسعه برنامه های غیرمتمرکز

کمک به توسعه Dapps یا برنامه های غیرمتمرکز یکی دیگر از مزایای پروژه Shibarium است. برنامه های غیرمتمرکز یکی از عناصر اصلی DeFi هستند و Shiba Inu می خواهد سرعت توسعه و پیاده سازی آنها را افزایش دهد.

توکن های شبکه شیباریوم

Shibarium توکن های مختلفی را ارائه خواهد کرد که هر کدام نقش خاصی در این اکوسیستم دارند. شبکه شیباریوم رویکردی کاملا متفاوت با شیبا اینو دارد. این اکوسیستم جدید شامل نشانه های مختلفی می شود که تقریباً همه آنها به نام نژادهای سگ نامگذاری شده اند:

  • SHIB: یک توکن ERC-20 که در آگوست 2020 راه اندازی شد و شبکه Shiba Ino را تامین می کند. قیمت این توکن همیشه در نوسان بوده و هرگز از 1 دلار تجاوز نکرده است.
  • استخوان: توکن حاکمیت ShibaSwap که یک توکن کاربردی در Shibarium نیز می باشد. این توکن به توسعه دهندگان پرداخت می شود و در مجموع 230 میلیون واحد عرضه دارد.
  • بند بند: عرضه این توکن محدود به 107646 واحد است و برای کسب سود توسط دارندگان سهام یا سپرده گذاری می شود. پاداش سهام این توکن ها توکن xLEASH است که پس از انتشار توکن های شرط بندی شده دریافت می شود.
  • درمان شود: توکنی که به اعتبار دهندگان و توسعه دهندگان برای پیشرفت پاداش می دهد. این توکن همچنین مشوقی برای استخرهای نقدینگی ShibaSwap است.
  • SHI: استیبل کوین اکوسیستم شیباریوم که از نوسانات بازار و پرداخت های تعادلی جلوگیری می کند.

نقشه راه شیباریوم

نقشه راه یا نقشه راه اکوسیستم شیباریوم شامل مراحل و مراحل مختلفی می باشد. در هر یک از این مراحل، قابلیت ها و کاربردهای جدیدی به اکوسیستم اضافه خواهد شد. در این قسمت رودمپ شیباریوم و مراحل اصلی آن را به اختصار مرور می کنیم.

بتا برنده شد

در این مرحله راه اندازی اولیه شیباریوم به صورت آزمایشی انجام می شود. تیم شیباریوم نسخه بتا این شبکه را راه اندازی خواهد کرد که هنوز به طور کامل قابل استفاده نخواهد بود. شرکت NOWNodes آزمایش های مختلفی را بر روی نسخه بتا انجام خواهد داد تا از سازگاری سیستم آن با Shibarium مطمئن شود.

فاز توسعه شبکه اصلی

پس از تکمیل آزمایش بتا، تیم Shibarium به توسعه آن ادامه خواهد داد تا برای راه اندازی شبکه اصلی آماده شود. در طی این مرحله، پلتفرم NOWNodes دوباره تست های امنیتی را انجام می دهد و تغییرات لازم را در سیستم خود اعمال می کند تا از سازگاری آن با نسخه نهایی Shibarium مطمئن شود.

راه اندازی شبکه اصلی

این مرحله مرحله راه اندازی رسمی اکوسیستم شیباریوم است و NOWNodes گره شیباریوم را برای استفاده در پلتفرم خود مستقر خواهد کرد. یعنی از این پس کاربران می توانند با استفاده از زیرساخت های ارائه شده توسط NOWNodes پروژه های خود را در شبکه Shibarium بسازند.

سوالات متداول

پرسش و پاسخ اسمارتک نیوز
  • شیباریوم چیست؟
    Shibarium یک زنجیره بلاک چین لایه دوم در پلتفرم اتریوم است. شیباریوم با هدف بهبود اکوسیستم شیبا اینو و افزایش سرعت معاملات و کاهش هزینه های اکوسیستم شیبا توسعه یافته است.
  • شیباریوم چه زمانی راه اندازی می شود؟
    شبکه اصلی شیباریوم قرار است در سه ماهه دوم سال 2023 راه اندازی شود.

نتیجه

احتمالا بسیاری از کاربران و علاقه مندان به دنیای ارز دیجیتال با شیبا اینو memecoin (SHIB) آشنایی دارند. اکنون با توسعه اکوسیستمی به نام شیباریوم، Shiba Ino گسترش یافته و قابلیت هایی مانند DEX، NFT و بازی های بلاک چین به آن اضافه خواهد شد. در واقع، SHIB از یک memecoin بودن فراتر خواهد رفت و به یک اکوسیستم کامل تبدیل خواهد شد. راه حل لایه دوم شیباریوم باعث افزایش سرعت تراکنش ها و کاهش کارمزد شیبا اینو می شود. توکن های جدید LEASH، BONE، TREAT و SHI نیز به این اکوسیستم اضافه خواهند شد که هر کدام نقش متفاوتی را ایفا خواهند کرد. در این مقاله به تفصیل توضیح دادیم که شیباریوم چیست؟ و ما سعی کردیم شما را با این اکوسیستم جدید و ویژگی های آن آشنا کنیم.

نظر شما در مورد شیباریوم چیست؟? آیا انتشار این شبکه جدید به توسعه اکوسیستم شیبا اینو کمک خواهد کرد؟

{“@context”:”https://schema.org”،”@type”:”FAQPage”،”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”شیباریوم چیست؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:” شیباریوم (Shibarium) یک زنجیره بلاکچینی لایه دوم بر بستر اتریوم است. شیباریوم با هدف بهبود اکوسیستم شیبا اینو و برای افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش کارمزد اکوسیستم شیبا توسعه یافته است.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”شیباریوم کی راه‌اندازی می‌شود؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”شبکه اصلی شیباریوم قرار است در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شود.”}}]}

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-04-23 15:03:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18885

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.