افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

شکل گیری پیوند دین و سیاست از حضور مردم.

  • کد خبر : 196576
شکل گیری پیوند دین و سیاست از حضور مردم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب اسلامی فلسفه سیاسی جدیدی را پایه گذاری کرد، گفت: پیوند سیاست و دین و اجرای این نظریه فلسفه سیاسی بر اساس حضور مردم شکل گرفت. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله آملی لاریجانی در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) […]

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انقلاب اسلامی فلسفه سیاسی جدیدی را پایه گذاری کرد، گفت: پیوند سیاست و دین و اجرای این نظریه فلسفه سیاسی بر اساس حضور مردم شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آیت الله آملی لاریجانی در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) اظهار داشت: نگاه توحیدی اصل نهضت امام بود. آهنربا در توحید کشنده است. این یک آموزش قرآنی است و ایشان این آموزش قرآنی را اجرا کردند.

وی افزود: یکی دیگر از ابعاد وجودی امام توجه به مردم بود و اینکه بدون حضور مردم نمی توانیم دین را در عرصه عمومی گسترش دهیم. حضور مردم برای امام خیلی مهم بود. دعوت مردم به دفاع مقدس، دعوت مردم به رای دادن در پای صندوق های رای، همه اینها بر اساس یک بینش توحیدی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصل دوم قانون اساسی نیز بر همین اساس است و بر توحید نظام تاکید دارد و این انعکاس روحیه امام بود. حضور مردم در سراسر قانون اساسی مورد تاکید است و هیچ نهاد مهمی در کشور بدون حضور مردم ایجاد نشده است.

و افزود: تعالیم امام فقط آموزه های دینی و اخلاقی نبود. امام راه جدیدی را با جمهوری اسلامی تعریف کرد و با مردم آن را دنبال کرد که با همه اسامی موجود فرق داشت و راهی را گشود که نه شرقی گفت نه غربی. نظام الهی ولایی نظام جدیدی در فلسفه سیاسی موجود در جهان بود.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: پیوند سیاست و دین و اجرای این نظریه فلسفه سیاسی بر اساس حضور مردم شکل گرفت. مهمتر از انقلاب اسلامی، تفکر انقلاب اسلامی است که برگرفته از اندیشه امام است و امروز می بینید که چگونه این تفکر در منطقه گسترش یافته است. گروه های مقاومت و تبدیل شدن آنها به جبهه مقاومت یکی از تفکرات امام بود که امروز در منطقه شاهد آن هستیم.

و افزود: امام راه جدیدی را برای ما گشود که برای ما اعتبار و استقلال و عزت به ارمغان آورد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.