افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

شکست کامل پدرخوانده ها و لیست های رنگارنگ در انتخابات مجلس دوازدهم

  • کد خبر : 221187
شکست کامل پدرخوانده ها و لیست های رنگارنگ در انتخابات مجلس دوازدهم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دستیابی به قدرت سیاسی و حضور در ساختارهای مختلف قدرت یکی از مواردی است که با حضور احزاب صاحب نفوذ امکان پذیر است و این شرایط برای فعالان سیاسی فراهم است که با فعالیت های خاص در گروه هایی که سیاستمداران علاقه مند ایجاد می کنند. مکانیزمی برای دستیابی به سلسله […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دستیابی به قدرت سیاسی و حضور در ساختارهای مختلف قدرت یکی از مواردی است که با حضور احزاب صاحب نفوذ امکان پذیر است و این شرایط برای فعالان سیاسی فراهم است که با فعالیت های خاص در گروه هایی که سیاستمداران علاقه مند ایجاد می کنند. مکانیزمی برای دستیابی به سلسله مراتب و کسب قدرت. فقدان فعالیت های حزبی کارآمد و بی توجهی به شیوه های حضور منظم در سطوح حکومتی، موضوع را به جایی رسانده است که مردم به کمک سابقه فعالیت های سیاسی خود، قدرت تأثیرگذاری بر فعالان سیاسی خانواده شما را داشته باشند. پیشینه، داشتن قدرت لابی گری و مشاوره های آشکار و پنهان می تواند حضور شما را در عرصه های مرتبط با سیاست و حکومت داری تقویت کند و اینجاست که با پدیده «پدرخوانده های سیاسی» مواجه می شویم؛ مشکلی که منحصر به دیروز نیست. و امروز. و سابقه فعالیت مغرضانه آن را می توان در دوره های مختلف به ویژه در انتخابات مختلف مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا، در سال های اخیر صدیق خرازی، محمدباقر قالیباف، مصطفی پورمحمدی و دیگر شخصیت های سیاسی ضمن گلایه از پدیده مردسالاری در عرصه سیاست، آن را بسیار خطرناک و عاملی برای مردمی زدایی از فعالیت جریان ها و گروه های سیاسی خواندند. و عجیبتر این است که همین منتقدان در سالهای بعد به عنوان پدرخوانده ظاهر شدند و مرگ و زندگی گروههای همفکر خود را به آراء و نظرات خود پیوند زدند و چنین است که این دیدگاه ولی امر مابانه دست سیاستمداران و سیاستگذاران را در دست گرفت و نتیجه هر انتخابات به میزان مشورت این افراد و قدرت لابیگران آنها مربوط بود. اقدامات پشت پرده آثار مخربی بر عنصر همگرایی مردم داشت زیرا شخصیت و نام مردم بر گرایشات حزبی و عملکرد آنها غلبه داشت و همین برای کاهش سرنوشت یک گروه سیاسی و در نتیجه کاهش سرنوشت کافی بود. جامعه در سطح تصمیمات فردی و نه بیهوده. در دهه های اخیر ضریب خطای مشارکت مردم در سیاست های کلان افزایش یافته و تأثیر مخرب آن مستقیماً با مردم در میان گذاشته شده است.

شکست پدرخوانده ها

انتخابات 20 اسفند 1402 مصداق بارز شکست کامل گروه هایی است که هویت فردی آنها به پدرخوانده پیوند خورده یا به نوعی لشکر سیاهی را تشکیل می دادند تا برنامه ها و خواسته های رهبر خود را اجرا کنند و این سیاست انحصاری را ادامه دهند. سیاست، به نهادهای مختلف رفتند.

نگاهی به منتخبان وارد شده به خانه ملت گواه بر این است که مردم لیست ها را بررسی کرده و از بین کاندیداهای مختلف فرد مناسب خود را انتخاب کرده اند. بی رغبتی به لیست ها حکایت از بی اعتمادی مردم به پدرخوانده ها دارد و رای دهندگان خود را از میان افکار مختلف و سنجیدن گفتار و کردارشان برای اشغال قدرت انتخاب کرده اند.

حضور چهره هایی که از یک گفتمان واحد پیروی می کنند و اعتماد مردم به عناصر انقلابی پیام دیگری از انتخابات 20 اسفند است. شکست نامزدهای جریان اعتدال و لیست صدای ملت به ریاست علی مطهری نشان می دهد که رای دهندگان با دژخیمانی که ملت را 8 سال منتظر غربی ها کردند و اعتقادی به اصلاح روش های آنان ندارند، کاری ندارند. . و شخصیت و ناکارآمدی این جنبش در زمانی که قدرتی را که به آن اعتماد داشتند فراموش نکرده اند و دلیلی برای دادن فرصت دوباره به آنها وجود ندارد.

انبوه لیست های سخنرانی اصولگرایان نیز به نفع آنها و تقسیم آرای آنها به گونه ای است که فهرست اصلی آنها که در انتخابات مجلس یازدهم در تهران بیشترین آرا را به خود اختصاص داده است، تاکنون به رتبه چهارم سقوط کرده و مردم به نامزدها رأی داده اند. که در شعارهای انتخاباتی خود به موضوعاتی از جمله تغییر طلبی، مبارزه با فساد و رانت خواری پرداختند و از طرح مسائل چالش برانگیز و افرادی که مسبب وضعیت کنونی و مشکلات فزاینده مردم هستند ابایی نداشتند. خواستار پاسخگویی به ابهامات شد.

ضرورت تقویت سرمایه اجتماعی

انتخابات اسفندماه پس از بمباران شدید دشمنان خارجی و بدبینان داخلی، برگ دیگری بر افتخار مردم در انجام وظایف محوله افزود و آزمونی دیگر برای مسئولان و منتخبان مجلس دوازدهم و خبرگان رهبری رقم زد. تعهدات خود را برای اصلاح شرایط و برداشتن گامی رو به جلو در جهت فعال سازی مجدد سرمایه اجتماعی و بازگرداندن اعتماد به مردم به گونه ای که در انتخابات بعدی رقم مشارکت 70 درصدی و دلیل دلسردی ثبت شود. از دشمنان قسم خورده ایران اسلامی.

۲۱۹۲۱۹

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=221187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.