افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

شکست شبکه های اجتماعی در حذف محتوای مضر به قیمت جان میلیون ها نوجوان تمام شده است

  • کد خبر : 141325
شکست شبکه های اجتماعی در حذف محتوای مضر به قیمت جان میلیون ها نوجوان تمام شده است

به گزارش بازار، موسسه خیریه انگلیسی «مولی رز» که در زمینه پیشگیری از خودکشی فعالیت می کند، در گزارش جدید خود اعلام کرد که الگوریتم شبکه های اجتماعی روزانه محتوای مضر برای سلامت روان آنها را به میلیون ها نوجوان منتقل می کند. ایان راسل، یکی از اعضای هیئت مدیره این موسسه خیریه، که دختر […]

به گزارش بازار، موسسه خیریه انگلیسی «مولی رز» که در زمینه پیشگیری از خودکشی فعالیت می کند، در گزارش جدید خود اعلام کرد که الگوریتم شبکه های اجتماعی روزانه محتوای مضر برای سلامت روان آنها را به میلیون ها نوجوان منتقل می کند.

ایان راسل، یکی از اعضای هیئت مدیره این موسسه خیریه، که دختر نوجوان خود را در نوامبر 2017 به دلیل خودکشی از دست داد، گفت که یافته های این گزارش نشان دهنده یک “شکست اساسی سیستمیک” است که می تواند “به قیمت جان جوانان تمام شود”.

مولی راسل، دختر ایان، در سن 14 سالگی پس از تماشای تصاویر خودکشی و سایر مطالب مضر جان خود را از دست داد. اگر زنده بود امسال 21 ساله می شد. پدر او گفت: «دلخراش است که می بینم آسیب های آنلاین چقدر گسترده است و شش سال پس از مرگ دخترم، رسانه های اجتماعی تغییری نکرده اند.

او ادامه داد: “از آنجایی که مولی با محتوای خطرناک آنلاین بمباران شد، شواهدی پیدا کردیم که رسانه های اجتماعی محتوای مضر را به میلیون ها جوان ارائه می دهند. این باید متوقف شود. سخت است که اقدامات شرکت های فناوری را چیزی فراتر از یک تجارت آگاهانه ببینیم. تصمیم».

این موسسه خیریه در ادامه گزارش خود اعلام کرد که محتوای مضر برای سلامت روان را در سطح وسیع و بسیار رایج در شبکه های اجتماعی اینستاگرام، تیک تاک و پینترست یافته است. مؤسسه مولی رز افزود که در تیک توک، برخی از پربازدیدترین پست‌های مربوط به خودکشی یا خودزنی یا دارای محتوای بسیار ناامیدکننده بیش از یک میلیون بار دیده شده و لایک شده‌اند.

این گزارش که از تجزیه و تحلیل 1181 پست در اینستاگرام و تیک تاک به دست آمده است، نشان می دهد که بسیاری از پست های مضر حتی توسط الگوریتم های رسانه های اجتماعی به کاربران «توصیه» شده اند. این بنیاد در پایان ابراز نگرانی کرد که طراحی و راه اندازی شبکه های اجتماعی خطر ابتلا به بیماری های روانی و خودکشی را در نوجوانان افزایش می دهد.

میشل دانلان، وزیر فناوری بریتانیا، در پاسخ به این گزارش گفت: «این که شبکه‌های اجتماعی همچنان چشمان خود را به روی مقیاس محتوای وحشتناک، خودکشی و خود تخریبی می‌بندند مشمئزکننده و غیرقابل دفاع است.» «این یکی از دلایلی است که چرا قانون ایمنی آنلاین شامل اقدامات متعددی برای محافظت از بزرگسالان و کودکان در برابر چنین محتوایی است.”

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=141325

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.