افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

شکست اسرائیل در غزه به روایت صهیونیست ها و غربی ها – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 285912
شکست اسرائیل در غزه به روایت صهیونیست ها و غربی ها – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشترگروه بین المللی: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) به طوفان الاقصی و شکست صهیونیست ها در غزه اشاره کردند. مقام معظم رهبری با تاکید بر شکست صهیونیست ها در جنگ غزه گفتند: فلسطینی ها در تاریخ طوفان الاقصی وارد میدان شد، اقدام کرد، […]

خبرگزاری بیشترگروه بین المللی: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) به طوفان الاقصی و شکست صهیونیست ها در غزه اشاره کردند. مقام معظم رهبری با تاکید بر شکست صهیونیست ها در جنگ غزه گفتند: فلسطینی ها در تاریخ طوفان الاقصی وارد میدان شد، اقدام کرد، وارد عمل شد و دشمن را در گوشه ای از میدان قرار داد که راه فرار و نجاتی وجود ندارد. وی ادامه داد: بله، آمریکا از رژیم صهیونیستی حمایت می کند، بسیاری از دولت های غربی از آن حمایت می کنند، اما همگی اعتراف و قبول دارند که شرایطی که برای رژیم صهیونیستی به وجود آمده شرایطی است که هیچ راهی برای آن رژیم وجود ندارد.

در این مقاله نظرات مقامات مختلف غربی و صهیونیستی درباره شکست تل آویو در جنگ غزه در سه سطح ملی، منطقه ای و جهانی بیان شده است.

ج: شکست داخلی

بزرگترین پیامدهای جنگ غزه برای رژیم صهیونیستی در هشت ماه گذشته در بعد داخلی رخ داد. برخی از این پیامدها عبارتند از:

ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف نظامی

رژیم صهیونیستی پس از 8 ماه جنگ علیه غزه به هیچ یک از اهداف نظامی خود دست نیافته است. مقامات رژیم صهیونیستی نیز این موضوع را به رسمیت می شناسند.

«حییم رامون وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی گفت: اهداف جنگ محقق نشده است و رئیس ستاد ارتش باید استعفا دهد. وی اذعان داشت: جنگ غزه با شکست استراتژیک اسرائیل همراه است.

شبکه صهیونیستی کان به نقل از آلون داویدی، شهردار سدروت گفت: ما خسته و شکسته‌ایم و نخست‌وزیر وعده‌هایی می‌دهد و به آنها عمل نمی‌کند.

نیویورک تایمز نیز نوشت این جنگ بر اساس سخنان فرماندهان رژیم صهیونیستی غیرقابل پیروزی است.

«آلون بن دیوید» تحلیلگر نظامی روزنامه عبری معاریو گفت: ارتش رژیم صهیونیستی پس از 8 ماه جنگ شدید خسته شده است. بن دیوید تاکید کرد: با وجود دستاوردهای تاکتیکی ارتش در میدان نبرد، کابینه جنگی و ستاد کل رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف جنگی ناکام ماندند و این رژیم اکنون در آستانه شکست استراتژیک قرار دارد.

موجودیت رژیم صهیونیستی در خطر است

یکی دیگر از پیامدهای مهم طوفان الاقصی و جنگ غزه تضعیف موجودیت رژیم صهیونیستی و افزایش تهدید وجودی این رژیم است. در عین حال، تهدید وجودی یکی از مهم ترین تهدیدها و نگرانی های صهیونیست ها است.

پروفسور ایلان پاپ، مورخ برجسته اسرائیلی و استاد تاریخ و مدیر مرکز اروپایی مطالعات فلسطین در بریتانیا، در بیانیه‌ای گفت که جنگ کنونی غزه خطرناک‌ترین فصل در تاریخ پروژه‌ای است که برای آن می‌جنگد. وجود داشتن.

ادامه جنگ فایده ای ندارد.

یکی دیگر از شکست‌هایی که رژیم صهیونیستی در جنگ غزه متحمل می‌شود، سردرگم شدن این رژیم و ادامه فرسایش جنگ بدون هدف است. آهارون ضیفی رئیس جمهور سابق امان گفت: جنگ غزه در هشت ماه گذشته ادامه دارد و اسرائیل هیچ هدف نهایی برای آن تعیین نکرده است و بنابراین ارتش نمی تواند بدون اطلاع از هدف به جنگ ادامه دهد. جنگ.”

افزایش فشار داخلی علیه نتانیاهو

یکی دیگر از پیامدهای جنگ علیه غزه، افشای و افزایش اختلافات سیاسی در سرزمین های اشغالی، به ویژه فشارها علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، بود. «یائر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که با کشتار روزانه سربازان اسرائیلی در غزه، قاطعانه با نتانیاهو مخالفیم و خواستار توقف جنگ غزه تا کنون هستیم. او مدعی شد که نتانیاهو طوری رفتار می کند که انگار حمله 7 اکتبر اتفاق نیفتاده است، حتی اگر این حمله در دوران نخست وزیری او رخ داده است.

ب: شکست در سطح منطقه

جنگ هشت ماهه علیه غزه نیز پیامدهایی برای رژیم صهیونیستی در سطح منطقه داشته است که برخی از آنها عبارتند از:

موضع حماس در غزه ثابت است

یکی از مهمترین اهداف نظامی رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه، نابودی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یا تضعیف موقعیت آن در نوار غزه است. اما با گذشت 8 ماه از این جنگ، حماس همچنان در غزه حضور دارد و با رژیم صهیونیستی می جنگد.

حائم رامون، وزیر دادگستری سابق رژیم اسرائیل، در مقاله‌ای که در روزنامه صهیونیستی معاریو منتشر شد، نوشت که جنبش حماس در غزه باثبات است و در واقع توانسته است قدرت نظامی خود را در تمام مناطقی که ارتش اسرائیل از آن خارج شده است به دست آورد. برداشته شد.

«یوسی میلمن» نیز در تحلیلی برای روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اذعان کرد که رژیم صهیونیستی در حمله به غزه دچار شکست تاریخی شده است زیرا ترور فرماندهان حماس مقاومت را نابود نمی کند زیرا این جنبش ریشه در فلسطین دارد. جامعه در کرانه باختری، غزه، لبنان و سوریه.

«توماس فریدمن» نیز در تحلیلی نوشت که نظر غالب در آمریکا و ارتش اسرائیل این است که تل آویو تا شکست حماس فاصله زیادی دارد. فریدمن همچنین خاطرنشان کرد که با وجود حملات 7 اکتبر، گروه حماس نیز در جنگ روایتی اسرائیل پیروز شد.

«عاموس هاریل، تحلیلگر مسائل نظامی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: حماس نه تنها در غزه شکست نخورده، بلکه از شکست غافل است.

سعید زیاد، پژوهشگر امور سیاسی و راهبردی نیز اظهار داشت: توانایی گروه های مقاومت در انجام عملیات های سنگین که خسارات زیادی به ارتش اسرائیل وارد می کند، ناشی از توانایی این گروه ها در تغییر تاکتیک های نظامی است که باعث شده است اشغالگران از آنها استفاده کنند. اطلاعات به جای از دست دادن، زیرا تاکتیک‌های نظامی گروه‌های مقاومت به سرعت تغییر می‌کند و این باعث می‌شود اطلاعاتی که دشمن از آنها به‌دست می‌آورد، بی‌اثر شود.»

قرارداد ابراهیمی در خطر بود

یکی دیگر از پیامدهای جنگ علیه غزه این است که قرارداد ابراهیم در خطر است. پیش از وقوع طوفان الاقصی، عربستان و رژیم صهیونیستی در آستانه عادی سازی روابط خود بودند، اما طوفان الاقصی این روند را متوقف کرد.

«ایهود باراک» نخست‌وزیر سابق اسرائیل در این باره نوشت: «نتانیاهو به مدت سه ماه از بحث‌های کابینه در روز پس از جنگ جلوگیری کرده است. این یک رسوایی است. در غیاب هدف واقعی ما غرق می‌شویم. باتلاق غزه همزمان در لبنان و کرانه باختری می جنگیم با آنچه انجام می دهیم به حمایت آمریکا از خود پایان خواهیم داد. جردن”.

مقاومت را تقویت کنید

یکی دیگر از مهمترین پیامدهای جنگ غزه در سطح منطقه، تقویت محور مقاومت است. گروه های مقاومت حزب الله لبنان، عراق و یمن از جمله بازیگران مقاومت هستند که در جنگ غزه علیه صهیونیست ها دست به اقدام نظامی زدند.

نشریه آمریکایی فارین افرز در تحلیلی در این زمینه می نویسد: حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر نشان دهنده قابلیت ها و نفوذ این محور است که فراتر از سرزمین های فلسطینی گسترش یافته و ایران، عراق، لبنان، سوریه و یمن را در بر می گیرد. این جنگ باعث احیای محور مقاومت منطقه ای به رهبری ایران شده است.

«اسامه خالد» متخصص امور نظامی و امنیتی معتقد است: گروه‌های مقاومت فلسطینی علاوه بر دکترین نظامی مقاومت که خسارات عمیقی به سربازان اسرائیلی وارد کرد، بخش لجستیک خود را تقویت کرده و روند پشتیبانی رزمی از نیروها را افزایش داده‌اند. در میدان، و این همان راهبردی است که مقاومت فلسطین در 24 سال گذشته اتخاذ کرده است.»

الف: شکست جهانی:

جنگ غزه علاوه بر پیامدهای داخلی برای رژیم صهیونیستی هزینه بالایی را نیز در سطح جهانی بر این رژیم تحمیل کرده است.

ما متحدان خود را در جهان از دست دادیم.

یکی از پیامدهای مهم تداوم جنگ علیه غزه، مواجهه رژیم صهیونیستی با فشارهای گسترده بین المللی است. در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هم قطعنامه ضد صهیونیستی و هم تصویب کشور مستقل فلسطین به تصویب رسید. چندین کشور که به رژیم صهیونیستی رای مثبت دادند، قبلاً از آن حمایت کرده بودند. از این حیث، «اسحاق بریک» ژنرال عالی رتبه سابق ارتش رژیم صهیونیستی، اگرچه شکست این رژیم در برابر حماس را به رسمیت شناخت، به نتانیاهو گفت: نمی توان برای مدت طولانی به مردم دروغ گفت. ما تقریباً در جنگ با حماس بد شکست خوردیم و متحدان خود را در جهان نیز از دست دادیم.

مایک میلی، وزیر دفاع سابق آمریکا نیز گفت: رژیم صهیونیستی با از دست دادن حمایت های بین المللی متحمل هزینه های استراتژیک هنگفتی شده است.

انزجار مردمی

یکی دیگر از پیامدهای جنگ غزه در سطح جهانی افزایش انزجار مردم از رژیم اشغالگر قدس است. قیام دانشجویان آمریکایی و اروپایی در حمایت از فلسطین و برگزاری تظاهرات صدها هزار نفری در حمایت از فلسطین در کشورهای مختلف جهان از نشانه های انزجار مردم از رژیم اشغالگر قدس است.

«دنی آیالون، معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دانشگاه ها به خطرناک ترین مکان در جهان برای اسرائیلی ها تبدیل شده اند. وی در سفرش به مدرسه اقتصاد لندن مورد حمله گروه های ضد صهیونیستی قرار گرفت. همچنین وزیر علوم رژیم صهیونیستی در لندن و سفرای این رژیم در ترکیه و انگلیس نیز با حملات مشابهی مواجه شدند.

سید رضی عمادی; کارشناس مسائل غرب آسیا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=285912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.