افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
0

شکست اسرائیل در جنگ زمینی در جنوب لبنان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 401655
شکست اسرائیل در جنگ زمینی در جنوب لبنان – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: اولین روز اکتبر 2024 بود که رژیم صهیونیستی با چهار لشکر چهار محوره به جنوب لبنان حمله زمینی کرد. در ابتدا، رهبران اسرائیل اعلام کردند که نوع حمله محدود خواهد بود و تنها زیرساخت های حزب الله را هدف قرار خواهد داد. اما با گذشت زمان مشخص شد که سخنان […]

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: اولین روز اکتبر 2024 بود که رژیم صهیونیستی با چهار لشکر چهار محوره به جنوب لبنان حمله زمینی کرد. در ابتدا، رهبران اسرائیل اعلام کردند که نوع حمله محدود خواهد بود و تنها زیرساخت های حزب الله را هدف قرار خواهد داد. اما با گذشت زمان مشخص شد که سخنان و اقدامات مقامات رژیم صهیونیستی همانند غزه با هم در تضاد است. با آغاز درگیری های میدانی، مقامات کشورهای مختلف و مردم حاضر در سازمان ملل نسبت به تحولات اخیر ابراز نگرانی کردند.

قافیه بوفالو امسیسرئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد درباره تحولات اخیر گفت: دستور جدید تخلیه 20 روستای جنوب لبنان توسط اسرائیل به این معنی است که در حال حاضر بیش از یک چهارم این کشور تحت دستور تخلیه قرار دارد. علاوه بر نگرانی های بین المللی، تشدید درگیری بین اسرائیل و حزب الله منافع کشورهای منطقه را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. مقامات قطر، فرانسه، ترکیه، اردن و مصر در روزهای اخیر بارها نسبت به عواقب گسترش دامنه جنگ غزه به خاک لبنان هشدار داده اند.

چالش های اسرائیل در نبرد زمینی

حمله زمینی در جنگ یکی از قدیمی ترین و مهم ترین انواع نبردهای نظامی در تاریخ امپراتوری ها و ایالات است. به طور کلی، هم مرز بودن این امکان را برای دو طرف ایجاد می کند که نبرد زمینی را آغاز کنند و از سوی دیگر، ابعاد و دامنه نفوذ آنها، تصمیم گیری طرفین را در هر مرحله از این نوع تقابل با مشکل مواجه می کند. . جنگ به همین دلیل شروع حمله زمینی رژیم اشغالگر در جنوب لبنان با توجه به تاریخچه جنگ بین دو طرف و پیامدهای پیچیده آن در این مقطع اقدامی غیرمنطقی تلقی می شود.

شکست اسرائیل در جنگ زمینی در جنوب لبنان

نامنظم بودن زمین، توپوگرافی متفاوت یک رشته کوه، وجود دره ها و غیره. ویژگی های بالقوه خاک لبنان است که امکان تکمیل عملیات دشمن را به کمترین درصد کاهش می دهد. بنابراین نیروهای حزب الله در این سال ها با ساختن تونل در داخل تپه ها توانسته اند شرایط جغرافیایی موجود را به ابزار واقعی در برابر تهدیدات خارجی تبدیل کنند. مجموعه عوامل فوق باعث می شود رژیم صهیونیستی قبل از اعزام نیروهای کلاسیک خود به میدان نبرد، یگان های کماندویی را به روستاهای مرزی اعزام کند تا شانس بیشتری برای مقابله با مقاومت لبنان و حفاظت از نیروهای خود در برابر تهدیدات احتمالی داشته باشد.

آخرین تحولات در این زمینه در جنوب لبنان

در حال حاضر ارتش اسرائیل با 4 لشکر به جنوب لبنان حمله کرده است. صهیونیست ها از مناطق جنوبی به اختلال جبیل، کفرکلا و العدیسه حمله کردند و مناطق دختر جبیل و گارنت سر در معرض حملات آنها قرار گرفته است. نکته کلیدی این است که در بسیاری از این جبهه ها، ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به عقب نشینی شده و پیش بینی اش از اشغال مناطق جنوبی لبنان به بن بست رسیده است. مقابل تبدیل شده است در مورد تعداد قربانیان، سیستم خودسانسوری رژیم صهیونیستی مانع از ارائه آمار واقعی می شود، اما بر اساس آمار غیررسمی قربانیان حدود 500 نفر تخمین زده می شود. تنها در 24 ساعت گذشته 23 نظامی صهیونیست در میدان لبنان مجروح شدند.

افزایش تلفات اسرائیل در درگیری زمینی در مقایسه با تعداد کم قربانیان و تلفات آنها در حملات موشکی، عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی را ممکن می کند. پیش از این، در جریان جنگ 33 روزه در سال 2006، نیروهای مقاومت لبنان تلفات مشابهی را به اسرائیل وارد کردند و زمینه را برای موافقت تل آویو با آتش بس فراهم کردند.

نقاط قوت حزب الله در مقابل دشمن

حزب الله مقابله خواهد کرد موثر با حمله زمینی دشمن عمدتاً از طریق حملات راکتی، موشک‌های زرهی و انفجار انواع بمب‌ها در جهت ارتش رژیم صهیونیستی، موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است. حزب الله بارها با عملیات چریکی دشمن را غافلگیر کرده و ضربات سنگینی به بدن آنها وارد کرده است.

اسرائیلی ها چندین هدف اساسی را با حملات زمینی خود دنبال می کنند. ابتدا با ورود به لبنان به دنبال جاسوسی از تسلیحات و امکانات نیروی مقاومت حزب الله هستند. دوم اینکه فکر می کنند با افزایش نیروهای خود در جبهه شمالی امکان حمله به طرف مقابل را افزایش می دهند.

شکست اسرائیل در جنگ زمینی در جنوب لبنان

سومین دلیل راهبردی ایجاد منطقه حائل بین مرز فلسطین اشغالی و روستاهای جنوب لبنان و در نهایت جلوگیری از نفوذ نیروهای زبده رضوان به منطقه است. الجلیل jw.org j از سوی دیگر، حزب الله به دلیل شناخت کامل از محیط جنوب لبنان و در عین حال انعطاف بالای خود در برابر قدرت آتش دشمن، امکان عقب راندن دشمن را دارد.

سود گفتاری

فشارهای بین المللی برای جلوگیری از ادامه جنگ و میانجی گری دولت های منطقه با هدف حفظ منافع بلندمدت خود در منطقه از جمله مواردی است که ارتش رژیم صهیونیستی را در موقعیت دشواری قرار داده است. همانطور که قبلا گفته شد، تنها چند روز پس از آغاز تهاجم زمینی به لبنان، تعداد کشته ها و مجروحان رژیم صهیونیستی از مرز 500 نفر گذشت. عملکرد درخشان نیروهای رضوان در نبرد زمینی باعث شد تا شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، به رژیم صهیونیستی درباره ادامه جنگ در جنوب لبنان هشدار دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.