افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

شکستن طناب رفیق قاتل! / قتل با گلوله رخ داده است

  • کد خبر : 120809
شکستن طناب رفیق قاتل!  / قتل با گلوله رخ داده است

به گزارش رکنا، این زندانی به دلیل اختلاف مالی 500 هزار تومانی جان یک نفر را گرفت. تیراندازی کردن و سپس چند روز متواری بود تا سرانجام دستگیر شد. وقوع این آدم کشی در تاریخ 25 آذر 1398 به پلیس اطلاع داده شد. در آن روز ماموران پلیس یکی از شهرهای نزدیک تهران از تیراندازی […]

به گزارش رکنا، این زندانی به دلیل اختلاف مالی 500 هزار تومانی جان یک نفر را گرفت. تیراندازی کردن و سپس چند روز متواری بود تا سرانجام دستگیر شد.

وقوع این آدم کشی در تاریخ 25 آذر 1398 به پلیس اطلاع داده شد. در آن روز ماموران پلیس یکی از شهرهای نزدیک تهران از تیراندازی خونین مطلع شدند و با حضور در محل متوجه شدند مرد جوانی مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به محل حادثه منتقل شده است. بیمارستان برای دریافت درمان با وجود اینکه مصدوم تحت مداوا قرار گرفت، با وجود تلاش پزشکان جان باخت. پس از آن بود که تیم جنایی از موضوع مطلع شدند و برای دستگیری قاتل در اسرع وقت اقدام کردند.

در تحقیقات مردی که همراه مقتول بود گفت: ماجرا را از نزدیک دیدم، چون به همراه دوستم به خانه تیرانداز رفتم.

در همین حال دوست مقتول که شاهد درگیری بود به ماموران گفت: دوستم با قاتل خود رابطه مالی داشت اما مدتی بین آنها اختلاف داشت. آن روز من و مقتول به خانه قاتل رفتیم تا درباره اختلافاتشان با او صحبت کنیم. همانطور که دوستم گفت قاتل مقداری پول به او بدهکار بود. زمانی که قاتل در را باز کرد، ابتدا با یکدیگر درگیری لفظی کردند، سپس وی وارد خانه شد و اسلحه در دست بیرون آمد. سپس به دوستم شلیک کرد و فرار کرد. وحشت کردم و با اورژانس و پلیس تماس گرفتم.

این مرد متهم را معرفی کرد و به همین دلیل عامل تیراندازی تحت تعقیب قرار گرفت.

چند روز بعد عامل تیراندازی مرگبار دستگیر شد. وی در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد و گفت: قتل را غیر عمد انجام دادم و اصلاً نمی خواستم او را بکشم. من و مقتول با هم دوست بودیم و تبادل مالی داشتیم. چند ماهی بود که در زمینه های مختلف با هم کار می کردیم و کالا می خریدیم و مبادلات مالی مان زیاد شده بود. اما اخیرا مقتول مدام می گفت 500 هزار تومان به او بدهکارم اما فکر می کردم اشتباه می کند. در همین حال او اصرار داشت که هر چه زودتر بدهی ام را بپردازم. آن روز مقتول به همراه دوستش جلوی درب منزل من آمد و دوباره پولش را طلب کرد. من خیلی عصبانی شدم و در آن لحظه نتوانستم عصبانیتم را کنترل کنم. برای ترساندن مقتول و دوستش وارد خانه شدم و با اسلحه ای که از قبل داشتم بیرون آمدم و به سمت آنها نشانه رفتم. من یک مشاجره لفظی بین ما ایجاد کردم. باور کن نمی خواستم کسی را بکشم. هدف من این بود که با شلیک گلوله مقتول و دوستش را بترسانم تا از مقابل خانه من بروند و ماجرا تمام شود، اما مقتول مورد اصابت گلوله قرار گرفت و من ترسیدم و فرار کردم. بعداً فهمیدم که فوت کرده است.

این متهم در مراحل مختلف تحقیقات گفت: خیلی متاسفم و اصلا نمی خواستم جان کسی را بگیرم. من از خانواده او عذرخواهی می کنم و امیدوارم آنها مرا ببخشند.

در نهایت پرونده متهم به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع و به قصاص محکوم شد. اگرچه متهمان به رای صادره در خصوص قصاص نفس اعتراض کردند و پرونده مجدداً در دیوان عالی کشور بررسی شد، اما قضات ارشد نیز این حکم را تایید کردند.

پس از آن بود که پرونده به اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران کشیده شد و شمارش معکوس برای قصاص قاتل آغاز شد. در همین حال تیم صلح و سازش دادسرای جنایی تهران تلاش خود را برای بخشش قاتل آغاز کرد. از سوی دیگر از زندان خبر رسید که قاتل به همه زندانیان کمک کرده است. وی در عین حال در تمام مراحل تحقیقات و تحقیقات و محاکمه به شدت پشیمان و پشیمان بود و گفت که در زندان برای مقتول صدقه می دهد و به شدت مقصر است.

سرانجام وقتی این خبر به گوش بزرگان رسید تصمیم گرفتند که حکم قصاص را اجرا نکنند و به عشق خدا قاتل را ببخشند. وقتی به دادسرای جنایی تهران رفتند، حکم عفو قاتل نادم را که به نظر می رسید راه درست را طی کرده بود امضا کردند و مبلغی را به عنوان غرامت دریافت کردند.

در حال حاضر با گذشت اولیای دم، این قاتل از مجازات قصاص نجات یافته و به زودی در دادگاه از جنبه عمومی جرم محاکمه خواهد شد.

منبع: اعتماد آنلاین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120809

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.